Mijn Always Special heeft twee wervels verschoven kl*te!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Malibu

Re: Mijn Always Special heeft twee wervels verschoven kl*te!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:11

Sorry hoor, maar omdat een paard niet meer in de sport of bereden kan worden is het meteen maar een 'geldvretende grasmaaier'??? Zo'n uitspraak vind ik echt belachelijk...

Dus paarden die in de natuur los lopen en de bedreigde Prezwalski's moeten ook maar neergeschoten worden? Al die loslopende grasmaaiers zijn toch maar overbodig
Wij (de mens) heeft het paard bereden en uitgebracht in de sport, dit is dus niet "natuurlijk" maar voor ons eigen plezier. (en ja hoor, hier doe ik ook net zo hard aan mee. Maar als mijn paard niet meer bereden kan worden zal ik haar heus niet zomaar een spuitje geven als ze verder pijnloos door het leven kan).

Dat je betwijfeld of je een veulen door die malle molen heen moet halen, kan ik prima begrijpen. Dat zal voor zo'n jong dier ook niet niks zijn. Maar aan de andere kant, zo'n dier heeft nog een heel leven voor zich. Je kan het op z'n minst proberen als de artsen zeggen dat er kans is op herstel of in iedergeval een pijnloos leven ook al betekend dat dat je hem alleen kan gebruiken als 'grasmaaier'.
Sommige mensen kijken nou eenmaal verder dan het 'gebruiksperspectief' van het paard...

A fijn, ik wens de TS heel veel succes. Hoop dat je veulen er boven op komt en dat het uit mag groeien tot een mooie grasmaaier
Heb er veel bewondering voor dat jullie zo ver gaan, en niet alleen naar de gebruiksperspectief van het paard kijken

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 16:05

Malibu schreef:
Sorry hoor, maar omdat een paard niet meer in de sport of bereden kan worden is het meteen maar een 'geldvretende grasmaaier'??? Zo'n uitspraak vind ik echt belachelijk...

Dus paarden die in de natuur los lopen en de bedreigde Prezwalski's moeten ook maar neergeschoten worden? Al die loslopende grasmaaiers zijn toch maar overbodig

A fijn, ik wens de TS heel veel succes. Hoop dat je veulen er boven op komt en dat het uit mag groeien tot een mooie grasmaaier
Heb er veel bewondering voor dat jullie zo ver gaan, en niet alleen naar de gebruiksperspectief van het paard kijken

Dat bedoel ik dus: een paard houden als grasmaaier betekent een maandelijkse kostenpost van ongeveer 100 euro, puur om het in leven te houden zonder veterinaire begeleiding.
Als je dan nagaat dat er fysiek prima bruikbare paarden net zoveel kosten om in leven te houden zonder veterinaire begeleiding, waarom dan investeren in een paard dat niet fysiek prima bruikbaar is?
Het paard houden als cavia is erg duur. Dit paard zal nooit geschikt zijn voor de sport, grote kans dat het nooit geschikt zal zijn om ooit bereden te worden, grote kans dat het nooit zonder pijn zal kunnen lopen in de weide. Hoe is de levenskwaliteit van dit paard?

Aanhouden om het emotionele aspect? Onzin, we leven in een tijd waarin paarden met een 3-tje op de rontgenfoto niet meer verkocht kunnen worden en eindigen bij de slager.

De beslissing die hier gemaakt wordt, is zeker niet de mijne.
Gelukkig is het niet aan mij om te beslissen. Ik wil echter wel de TS doen stilstaan bij het feit dat een veulen op laten groeien tot paard wat hooguit en bij heel veel geluk geschikt is voor een bosrit , een heel pittig prijskaartje kent. En als je voor een kleiner prijskaartje veel meer lol kan beleven aan een ander paard waar je ook heus minstens zoveel van gaat houden....
Dat is iets om over na te denken. Niet meer, niet minder.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 16:42

Dees schreef:
Aanhouden om het emotionele aspect? Onzin, we leven in een tijd waarin paarden met een 3-tje op de rontgenfoto niet meer verkocht kunnen worden en eindigen bij de slager.

Jeetje, een paard is voor jou dus gewoon een soort 'auto'? Gebruiksvoorwerp die op de sloop beland als ie niet meer bruikbaar is :S

Ik weet dat iedereen hier een eigen mening over heeft, en dat zal ik echt wel respecteren (alhoewel ik altijd vind dat je nooit zo neerbuigend over een 'levend' wezen mag praten maar goed...)

Kan me echt moeilijk voorstellen dat mensen zo kunnen denken, gewoon zonder gevoel met paarden omgaan (wil ik niet mee zeggen dat je het paard niet goed behandeld hoor ). Geld is ook niet alles hoor . Het geld wat ik in mijn ponies stop daar had ik een dikke audi voor kunnen rijden. Het zijn allemaal persoonlijke keuzes natuurlijk, en iedereen is anders...

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 17:40

Verander dan even de naam van de topic in "gezond veulen met spierpijn" en er reageert niemand meer negatief.

Maar weet jij uberhaupt wel wat een GEBROKEN NEK is?
[/quote]

hey, vraag dat maar eens even aan die 1e DA (wat dus onze vaste DA WAS, na deze toestand!) -> ik zal maar geen namen noemen

maarre marije1984 en Malibu bedankt he!

En vandaag zijn we dus voor de 2e keer naar Eric Laarakker geweest, en het ging echt SUPER!!!
hij is vandaag dus voor de 2e en laatste keer behandeld en hoeft ook niet meer terug te komen!

Eric heeft hem weer gemanipuleerd en ze hebben een paar andere dingetjes met hem gedaan en hij is gezond verklaard!

IK HERHAAL VOOR DE MINDER SLIMME MENSEN ONDER ONS:
HIJ IS DUS GEZOND VERKLAARD!!!

ze zijn in Utrecht tot de conclusie gekomen dat de DA - en van de 1e kliniek een verkeerde diagnose vastgesteld hebben. en dat het eigenlijk toch wel schande is, omdat idd de meeste mensen na het 1e advies (van afmaken) het veulen toch echt naar de slacht gebracht hadden. gelukkig zijn wij niet zulke mensen en hebben wij nu een normaal gezond veulen. hij is helemaal van de pijnstillers af en ze vonden hem er in Utrecht echt heel goed uitzien!

hij is al erg popi haha!

en zijn toekomstbeeld is net zoals van al die andere gezonde veulens...
hij heeft verder dus ook geen beperkingen meer voor de toekomst.

ik was vandaag helaas mijn camera vergeten, dus heb nog geen foto's. [/quote]
Laatst bijgewerkt door Lielle op 29-08-05 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: grote letters en vet uit tekst verwijderd

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 18:00

Gefeliciteerd!!! Dat is nog eens goed nieuws! Wat zul jij blij zijn!

Ik ben het trouwens met Malibu eens. Goed verwoord, had ik niet beter kunnen doen!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 18:09

Wow wat een heerlijk nieuws! Wat fijn dat je bent blijven vechten. Malibu, in wat jij zegt kan ook ik me vinden! Noon, ben benieuwd naar foto's!

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 18:26

Kijk dat bedoel ik dus!
Ben benieuwd of de mensen die er zo 'tegen' waren nog reageren..
Dit diertje heeft het dus wel gered, en is GEZOND verklaard!

Misschien iets verder denken dan je neus lang is, en niet meteen conclusies gaan trekken!!

Noon:
Echt super dat je dit gedaan hebt, veel plezier met je veulentje!!

lolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 19:27

Ten eerste ben ik heel blij voor Noon dat het allemaal goed is gekomen (en ook voor de vrouw des huizes )

en verder:
whahaha die mensen reageren dus idd niet meer
waar ik eerst tranen van kwaadheid had om die mensen heb ik nu tranen van het lachen om hun

hoe zwart wit kun je het leven zien joh? als je al een veulen wil afmaken omdat je,ten eerste totaaaaaaaaaaal geen respect hebt voor het leven van een dier, het beest heeft net zo veel recht op leven als jij, je ten tweede niet goed leest, er stond in de eerste post al dat het de bedoeling was dat hij wel weer zonder pijnstillers kon,
en je hebt al totaal geen recht om zo door te drammen tegen iemand dat ze haar veulen toch vooral af moet maken
ik ga jou moeder toch ook niet over proberen te halen jou in te laten slapen omdat ik vind dat je geen kans hebt om te overleven,juist door je kijk op het leven
en ik weet niet of jullie er overheen hebben gelezen hoor maar er stond toch wel zo ongelooflijk vaak dat het vooruitzich voor dit veulen nooit maar dan ook nooit helemaal negatief was

jullie zijn echt gewoon zoooooo fout bezig geweest met jullie comentaar
tis dat ik het nou pas lees maar anders hadden er meer post van mij gestaan

@Noon nogmaals gefeliciteerd met de gezond verklaring van je veulen hoor
en heeeel goed van je dat je gewoon hebt doorgezet

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 19:34

lolletje schreef:
Ten eerste ben ik heel blij voor Noon dat het allemaal goed is gekomen (en ook voor de vrouw des huizes )

en verder:
whahaha die mensen reageren dus idd niet meer
waar ik eerst tranen van kwaadheid had om die mensen heb ik nu tranen van het lachen om hun

hoe zwart wit kun je het leven zien joh? als je al een veulen wil afmaken omdat je,ten eerste totaaaaaaaaaaal geen respect hebt voor het leven van een dier, het beest heeft net zo veel recht op leven als jij, je ten tweede niet goed leest, er stond in de eerste post al dat het de bedoeling was dat hij wel weer zonder pijnstillers kon,
en je hebt al totaal geen recht om zo door te drammen tegen iemand dat ze haar veulen toch vooral af moet maken
ik ga jou moeder toch ook niet over proberen te halen jou in te laten slapen omdat ik vind dat je geen kans hebt om te overleven,juist door je kijk op het leven
en ik weet niet of jullie er overheen hebben gelezen hoor maar er stond toch wel zo ongelooflijk vaak dat het vooruitzich voor dit veulen nooit maar dan ook nooit helemaal negatief was

jullie zijn echt gewoon zoooooo fout bezig geweest met jullie comentaar
tis dat ik het nou pas lees maar anders hadden er meer post van mij gestaan

@Noon nogmaals gefeliciteerd met de gezond verklaring van je veulen hoor
en heeeel goed van je dat je gewoon hebt doorgezet

lolletje , x_shirley_x, Odess, Myrdal en de rest met de leuke reacties bedankt he!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 20:12

Ik vindt het super van noon dat ze er voor is gegaan.
Toppie meid ga zo door.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 21:16

Hartelijk gefeliciteerd. Ik mis echter de wel de felicitaie's van dees en Mireille die hier zeker wel op hun plaats zijn!!!!!!!!!!!!

Iig helemaal top en ik wacht op de foto's!!!

lolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 21:25

ik zit ook al vol smart op excuses en felicitatie's te wachten maar het lijkt erop dat die uitblijven
als je niet eens volwassen genoeg ben om je excuses aan te bieden
denk je dan echt dat je volwassen genoeg ben om te belissen of een veulen van een ander moet blijven leven

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 21:32

Goed nieuws zeg! Blij dat het zo goed is afgelopen en super dat je er zo voor bent gegaan!

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 11:29

Wat een ontzettend goed bericht! Dat maakt m'n dag toch wel weer goed voor vandaag

Ben echt heel blij voor jullie, het is jullie van harte gegund na alle moeite die er voor het veulen gedaan is .
Zo zie je maar dat het zeker geloond heeft om een second opinion te vragen, het is gewoon jammer dat sommige mensen er zo weinig voor over zouden en het paardje gewoon in laten slapen .

Heel veel plezier en geluk met jullie "Always Special", wat nu wel een hele 'speciale' betekenis heeft gekregen volgens mij

En we zijn natuurlijk erg benieuwd naar de foto's!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 12:56

Had ik al gezegd dat ik heel benieuwd was naar foto's

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 13:08

Haha, hij doet zijn naam nu zeker eer aan

ik heb vandaag ff snel wat fotootjes kunnen maken, helaas is hij nu nog steeds aan het verharen waardoor hij net een koe lijkt haha.

hij begon met donkerbruin/ zwart en werd toen lichtbruin en nu word hij donkerbruin...

dit is mn koetje ongeveer anderhalf week terug
Afbeelding

hier istie weer aan het ouwehoeren met zijn vriendje die een een stukje ouder is (en dat weet hij heel goed)
Afbeelding

oehoe, en hier krijgt hij weer iets in de gaten...
Afbeelding

zow, en hij heeft nog steeds niet in de gaten dat hij zijn knieen kan buigen om gras te eten haha
Afbeelding

Hmmm, hier is hij de mama van zijn vriendinnetje aan het lastigvallen
Afbeelding

en hier istie met zijn vriendin
Afbeelding

hij mag nog wel wat aankomen, je ziet zn ribbetjes wat...maar dat komt wel goed (bouw van zijn mama he )

sorry, voor de hoeveelheid haha...was op dreef

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 13:28

Het is een leuk veulentje noon.
En hij ziet er goed uit

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 20:04

Hier een 'tegen'-kandidaat.

Fijn dat je veulen gezond is verklaard, en zo op de foto te zien ziet het er ook absoluut een HEEEL stuk beter uit dan die eerste foto.

Ik zou zelf het veulen zeer waarschijnlijk wel in hebben laten slapen. Of dat wijsheid zou zijn geweest - ach, dat is achteraf. Achteraf kan iedereen gelijk krijgen. De kunst is om vooraf te bepalen wat het verstandigste is (zou zijn geweest).

Maar zeg eens eerlijk - wat heeft dit veulen jullie nu inmiddels al gekost?

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 20:15

Dees schreef:

Fijn dat je veulen gezond is verklaard, en zo op de foto te zien ziet het er ook absoluut een HEEEL stuk beter uit dan die eerste foto.

Ik zou zelf het veulen zeer waarschijnlijk wel in hebben laten slapen. Of dat wijsheid zou zijn geweest - ach, dat is achteraf. Achteraf kan iedereen gelijk krijgen. De kunst is om vooraf te bepalen wat het verstandigste is (zou zijn geweest).

nou toch bedankt en ik weet ook echt wel dat er veel meer mensen zijn die zo'n veulen in zouden hebben laten slapen...je bent zeker weten niet de enige.

maarjah, anderen dus niet en iedereen moet zelf weten wat die doet toch, en achteraf had ook iedereen gelijk kunnen krijgen. daarin ben ik het met je eens, maar als je het er voor over hebt, en je hebt een grote kans op verbetering of in dit geval op genezing waarom zou je het dan niet proberen?
idd om het geld, maar voor ons is hij dat waard en hebben wij er zeker geen spijt van.

nu moet ik natuurlijk ook wel eerlijk zijn dat het ook geen goedkope behandelingen waren maar zoals ik al zei, het is maar wat je er voor over hebt.

maar had er trouwens geen ander paard van kunnen kopen of zelfs geen nieuwe dekking van kunnen betalen.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 21:47

Dees schreef:

Heel sportief Dees. had ik eigenlijk niet verwacht.
Iedereen maakt een andere keuze en daar heb je natuurlijk helemaal gelijk aan.
Alleen had ik soms het idee dat het wat opgedrongen werd. Ik vindt dit en dat is gewoon zo. De een heeft het er wel voor over en de ander niet. Dat is ook zo. Maar ik had het idee dat het wat werdt opgedrongen. Ik vindt het en dat is gewoon zo. Je kan ook zeggen dat je het anders had gedaan. dat komt dan al heel anders over.

Iig mijn oprechte excuses voor het soms wat vel uit de hoek komen, maar zo voelde ik het gewoon en vond het wat gemeen aandoen.

Misschien dat we het de volgende keer wel eens zijn

ps ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zou weten wat ik gedaan zou hebben

lolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 15:42

ben het helemaal met marije eens
alhoewel je wel heel erg jou keuze doordramde

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 22:33

Dat is nog eens goed nieuws!!! Fijn!!
Hij ziet er goed uit!!

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 20:57

bedankt! er komen nog steeds mensen naar me toe: het is toch een wonder he! haha

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 19:57

Dees schreef:

Waarom alles in "kosten" uitdrukken ??
als ik naar alle DA's had geluisterd had ik nu geen paarden meer, en 2 katten ipv 6

Mijn inmiddels 18 jarige was al afgekeurd voordat ze ingereden was nu ben ik gelukkig eigenwijs, maar ik rij nog steeds op mijn paard !
En ik had die 18 jaar voor geen goud willen missen. En ja, ze heeft vanaf haar 14e idd meer gekost dan mijn andere paarden.....SO WHAT ?? zij is happy en ik ook. Ik hoop dat ze nog minstens 10 jaar leeft en als ze blijft zoals ze nu is dan zal dat ook zo zijn.

@TS: veel plezier met je veulen, ik hoop dat alle problemen nu tot de verleden tijd behoren

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 22:15

Nogmaals bedankt!

hij gaat als een trein en zijn mama ook haha...