Zo'n uitspraak vind ik echt belachelijk...Dus paarden die in de natuur los lopen en de bedreigde Prezwalski's moeten ook maar neergeschoten worden? Al die loslopende grasmaaiers zijn toch maar overbodig
Wij (de mens) heeft het paard bereden en uitgebracht in de sport, dit is dus niet "natuurlijk" maar voor ons eigen plezier. (en ja hoor, hier doe ik ook net zo hard aan mee. Maar als mijn paard niet meer bereden kan worden zal ik haar heus niet zomaar een spuitje geven als ze verder pijnloos door het leven kan).
Dat je betwijfeld of je een veulen door die malle molen heen moet halen, kan ik prima begrijpen. Dat zal voor zo'n jong dier ook niet niks zijn. Maar aan de andere kant, zo'n dier heeft nog een heel leven voor zich. Je kan het op z'n minst proberen als de artsen zeggen dat er kans is op herstel of in iedergeval een pijnloos leven ook al betekend dat dat je hem alleen kan gebruiken als 'grasmaaier'.
Sommige mensen kijken nou eenmaal verder dan het 'gebruiksperspectief' van het paard...
A fijn, ik wens de TS heel veel succes. Hoop dat je veulen er boven op komt en dat het uit mag groeien tot een mooie grasmaaier
Heb er veel bewondering voor dat jullie zo ver gaan, en niet alleen naar de gebruiksperspectief van het paard kijken
. Het geld wat ik in mijn ponies stop daar had ik een dikke audi voor kunnen rijden. Het zijn allemaal persoonlijke keuzes natuurlijk, en iedereen is anders...
[/quote]

.
)