Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. Alleen vandaag zag ik het weer en vroeg ik me opeens af wat het zou zijn
.
!! MarijeR schreef:De boel is daar nu goed doorbloed en als ze staat te schuren, kan er wel eens een beetje opgedroogd bloed zitten...

FlairS schreef:Aan de foto te zien zou het nog wel even kunnen duren.De banden zijn nog niet helemaal weg en die zullen toch echt weg moeten voor 't veulen eruit kan.Het beste kun je nu nog een foto plaatsen zodat we kunnen zien of ze al opgeschoten is.
komt het veulen er aan.Als dit allemaal nog niet het geval is zul je nog even geduld moeten hebben
Daarom wilde ik nog graag en foto
FlairS schreef:Alleen aan de platen naast haar staart kun je iets aflezen.Haar staart ligt er dan als het ware op en naast haar staart is het heel slap.
Pas als dan ook de druppels op haar tepels harsachtig zijn en zoet smakenkomt het veulen er aan.

.
MarijeR schreef:FlairS schreef:Alleen aan de platen naast haar staart kun je iets aflezen.Haar staart ligt er dan als het ware op en naast haar staart is het heel slap.
Pas als dan ook de druppels op haar tepels harsachtig zijn en zoet smakenkomt het veulen er aan.
Zou je dit eens in Onstwedde willen komen uitleggen aan 2 merries?
En voor de zekerheid ook aan hun drachtige dochters?
Misschien heb ik daar volgend jaar wat aan
http://www.foalcam.net/film/MOV05131.MPG
4 dagen voor het veulenen bij een merrie die normaal gesproken netjes een paar uur van te voren kegelt of dat soms zelfs helemaal overslaat...
En zo heb ik er meer...
En ja, dan zijn de banden ook al los, achterbenen vallen er normaal gesproken zo'n 2 weken voor het veulenen al bijna vanaf
(zelfs tot 18 dagen) en staan dan nog een paar uur melk te SPUITEN
voor er ook maar iets geboren wordt.Mijn allereerste veulen dat geboren werd(inmiddels een oma van 23)diende zich aan doordat haar moeder mij in mijn arm beet.Dit had ze echt nog nooit gedaan.12 uur later was er een veulen.Net als bij vrouwen zullen er wel 1001 verhalen zijn over de bevallingen van merrie's.Blijft moeilijk gokken

. 

.
. Iemand anders dacht daar echter anders over... GRRRRRR!!