Wat verschrikkelijk om mee te maken, kan me voorstellen dat je in eerste instantie zegt dat je niet meer wilt fokken. Maar de kans dat dit gebeurt is niet groot, je hebt gewoon de pech dat het nu net jouw merrie overkomt. Laat je hier niet door ontmoedigen, als de andere merrie straks wel bevalt van een gezond veulen kijk je er mss heel anders tegen aan.
Ik heb veel bewondering voor die kleine Fighter en ik hoop dat hij zich er helemaal bovenop vecht! Veel sterkte en succes toegewenst voor de komende tijd.
Nou ,ik ben er net terug vandaan,ik schrok eigenlijk een beetje toen ik hem zag liggen ,net een hoopje ellende .Maar als je nadert ,komt zijn kopje recht en hinnikt ie meteen (ja daar bengelde weer een paar tranen ) ;Hij had vandaag ook een heelpak draad en bandages aan zijn kleine lijfje ,maar ik werd onmiddelijk gerustgesteld :aan zijn hoofdje is het eigenlijk om sondevoeding te geven (als er veel spoedgevallen zijn en ze hebben minder tijd ) en het harnasje is een apparaatje die schokjes geeft aan de spieren en pezen om die aan het werk te zetten ,je voelt zo die schokjes stromen .Ik vond het hoekje dat ie kan maken in de knie ook alweer een klein beetje groter dus ik hoop dat ie al weer een klein beetje vooruit is gegaan !!Over Mams Unimolga zijn ze in de kliniek zo te spreken ;zo braaf en makkelijk voor zo'n jonge merrie als ze binnenkomen met het potje om te melken ,stopt ze met eten en gaat in de goeie houding staan . Bovendien heeft ze zoveel melk dat er nog een moederloos shetje meegevoedt wordt tot ze daar een pleegmoeder voor vinden. Heb vandaag nog wat foto's van beide : mams die eten ziet langskomen hier had hij net zijn flesje binnen en het was blijkbaar om je vingers af te likken
De tranen springen me in de ogen als je die foto's ziet. Met bijgevoegd verhaal wil je het beessie wel op de vier beentjes zetten en vasthouden..... Libke ik hoop en duim met heel mijn hart dat het manneke het redt. Hou ons aub op de hoogte Succes.
agossie, al die verbandjes en draadjes etc. zo te zien is fighter erg dapper bezig! en wat goed dat het beentje misschien al iets meer kan buigen! dan is er nog genoeg hoop!
Wat een geweldige naam, Fighter!!! En och wat doet het pijn om die ukkepuk zo te zien op de foto's! En dan te bedenken dat jij het allemaal in t echt meemaakt! Nog maals heel erg veel sterkte!
En ik blijf duimen dat de Fighter er helemaal bovenop komt!
(op die ene foto lijkt de hoek die zijn been maakt inderdaad groter...)
Wat een vreselijk drama! Ik hoop dat het met dit mannetje allemaal nog goed komt! Het lijkt me afschuwlijk om hem zo te zien, met die bandages etc, maar fijn dat er wat verbetering in zit! Ik wens jou en je paarden heel veel sterkte toe!
Ik lees dit nu net en hoop heel erg met je mee dat dit veulen het gaat redden. Eerst al een tweeling en dan blijkt degene die het overleefd slechte knieën te hebben. Ik hoop zo voor je dat het bijtrekt en dat je over een tijdje een vrolijk dartel veulen in de wei hebt. Met de merrie gaat alles verder goed?
@ kitty :Met mams gaat het super ,gelukkig ,ik dacht eerst dat ze een beetje afstandelijk deed omdat ze het wist dat dit veulen anders was -ze beseft dat ie nog niet kan lopen, maar vandaag kwam er een patient langs haar stal en ze steigerde toch lekker met der oren in de nek .Ik vindt het alleen spijtig dat ze nu met zulk mooi weer niet op de weide kan maar binnen moet blijven ,tja t'is niet anders ,ik hoop echt dat ze binnen een paar weken met elkaar door het weiland rondhuppelen en dat fighter aan zijn groeispurt kan beginnen