welke merries zijn weer drachtig?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 23:47

ppf ben ik blij dat de Tinkerfokkerij niet zo ver terug gaat! Glenn King Hill is van King Rocky, en dat was het zo'n beetje Lachen nu nog mooi makkelijk! Die van MarijeR, 4 regels aan afstammelingen! mijn hemel, ik moet er niet aan denken!

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 23:58

idd, Miss Mo is van eeeeeeeeuuuuuuuuuuh, kweet nie Verward
En Baggio is van King Rocky

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 11:36

Hmm, let's see ...

12 maart 2005 -
Beaucandon Brendan X Vanta v: Marits Mistique X Orchid's Rose (ster) v: Marnehoeve's Everest X Daisy (ster) v:Watershof Pretendent X Lady Annie v: Priory Prickle X Meg1

Jammer genoeg stopt de stamboom op de moment nog bij de merrie Meg1 (bedovergrootmoeder van Van) maar ik heb net naar de fokker van de moeder van Van gemaild in de hoop dat ze me verder kunnen helpen (op z'n minst 1 generatie als ze de oma van Van nog in het bezit hebben)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 15:49

Om je lijstje compleet te kunnen maken:

6 mei: Roberto Baggio de Kusthi Grai - Dewi
7 mei: Roberto Baggio de Kusthi Grai - Chiara
31 juli: Roberto Baggio de Kusthi Grai - Haifa

alle 3 onder de naam Leonoor Knipoog tevens trotse eigenaar van de hengst die zo volledig genoemd wordt, hahahaha

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 16:20

Je staat erbij hoor, zet er binnenkort wel weer een up to date lijstje op. We missen volgens mij echt nog een hele hoop namen. Zag op FA ook al een oud topic hierover, met allemaal namen die ik niet kende. Maar iedereen is welkom zich bij mij aan te melden uiteraard! Haha!

Ik denk dat Tinne nu een rondedansje maakt, ze is niet meer de onderste van de lijst Knipoog Haha!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 20:54

Loolapelooza schreef:
Hmm, let's see ...

12 maart 2005 -
Beaucandon Brendan X Vanta v: Marits Mistique X Orchid's Rose (ster) v: Marnehoeve's Everest X Daisy (ster) v:Watershof Pretendent X Lady Annie v: Priory Prickle X Meg1

Jammer genoeg stopt de stamboom op de moment nog bij de merrie Meg1 (bedovergrootmoeder van Van) maar ik heb net naar de fokker van de moeder van Van gemaild in de hoop dat ze me verder kunnen helpen (op z'n minst 1 generatie als ze de oma van Van nog in het bezit hebben)

Beaucandon Brendan X Vanta v: Marits Mistique X Orchid's Rose (ster) v: Marnehoeve's Everest X Daisy (ster) v:Watershof Pretendent X Lady Annie v: Priory Prickle X Meg1 v:Bruno X Jokina v:Avenir X Cedar Primrose v:New Forest pony (naam niet bekend) X Cedar Rose

Dat was dus nog een kleine toevoeging, verder geraak ik niet, toch niet als ik telkens de moeder's vader X moeder pak, als ik de vaders neem kan ik terug tot 1886 en dan kom ik een Exmoor merrie en een Arabische hengst tegen Haha!
Handig toch, die allbreedpedigree.com Tong uitsteken

Maar Marijer, tot 9 generaties terug! Bloos!
(als ik goed geteld heb, je weet hoe slecht ik daar in ben)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 21:08

Loolapelooza schreef:
Maar Marijer, tot 9 generaties terug! Bloos!

(als ik goed geteld heb, je weet hoe slecht ik daar in ben)

Bij Copper tot 13 generaties Haha!
En volgend jaar wordt een dochter van Copper ook gedekt dus dan gaat het nog weer verder...

Bij de welshjes kan je terug zoeken tot het begin van het stamboek omdat alle registraties in studbooks staan die gewoon te koop zijn.
Alle in Engeland geregistreerde welshjes staan daarin.
En van mijn hengst en mijn merries staan in diverse artikelen de moederlijnen beschreven en ook in een aantal boeken. Vandaar dat er redelijk veel info en foto's van te vinden is.

Allbreed is zeker leuk, via Female Family kan je ook alle neefjes en nichtjes terug zoeken en nog veel meer.
Op regenachtige dagen probeer ik ook steeds meer cobs in te voeren uit de studbooks Knipoog

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 21:28

Dat invoeren moet je zeker blijven doen, heb er bij de New Forest vandaag ook weer een hele hoop gekoppeld en ingevoegd. Heb enkel geen boeken, maar je vragen stellen aan de fokkers helpt ook een heleboel.
Bij mij Welsh gaat het ook terug tot eeehm ff denken .... 1700. Das toch ook heel erg ver. Haha! (maar dan niet langst moeder's, moeder's kant, dat gaat maar tot eind 1800 bij Puss (moeder van Lady Greylight) dat zijn slechts 9 generaties.)

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 14:52

Nou, net weer foto's gaan maken van de dikke buik. Het regende jammer genoeg maar al bij al gaat het toch enkel maar om hoe rond ze al is dus dat het verder geen wauwie foto's zijn maakt niet uit. Haha!

Aanschouw, mijn bolle dame op 161 dagen dracht!

Afbeelding

Afbeelding

Nog geen uier te spotten (en das maar goed ook Haha! )

Afbeelding

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 15:44

Loolapelooza schreef:
Nou, net weer foto's gaan maken van de dikke buik. Het regende jammer genoeg maar al bij al gaat het toch enkel maar om hoe rond ze al is dus dat het verder geen wauwie foto's zijn maakt niet uit. Haha!

Aanschouw, mijn bolle dame op 161 dagen dracht!

12 maart uitgerekend toch? Dan zit je vandaag op 156 dgn Tong uitsteken

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 15:51

Hoe kan dat nou Verward Ik maak gebruik van www.foalcam.nl en tóch tel ik verkeerd ...

*gaat nog is tellen*

Nopes, ik kom toch écht op 161 dagen uit als ik van de laatste dektadum tel (7 april) en 12 maart zou ze uitgerekend zijn als ik 340 dagen handhaaf. Haha!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 16:08

Loolapelooza schreef:
Hoe kan dat nou Verward Ik maak gebruik van www.foalcam.nl en tóch tel ik verkeerd ...

*gaat nog is tellen*

Nopes, ik kom toch écht op 161 dagen uit als ik van de laatste dektadum tel (7 april) en 12 maart zou ze uitgerekend zijn als ik 340 dagen handhaaf. Haha!

Ik tel gewoon 11 maanden, maar in dat geval heb je inderdaad gelijk!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 21:55

Die foalcam rekent bij mij 12mnd +4 dagen uit als ik de dekdatum invul.

En aantal dagen dat de merrie drachtig is 151 Verward 10/09/2004 en 15/09/2004 is bij mij nog altijd 5 Haha!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 22:11

Sammie schreef:
Die foalcam rekent bij mij 12mnd +4 dagen uit als ik de dekdatum invul.

En aantal dagen dat de merrie drachtig is 151 Verward 10/09/2004 en 15/09/2004 is bij mij nog altijd 5 Haha!

Schrijf je het niet verkeerd? Schijnheilig Je moet MAAND_DAG_JAAR invullen, als je dag en maand van plaatst verwisselt dan klopt je berekening niet meer. Haha!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 22:48

Ik verkeerd schrijven? Bloos!

Clown

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 23:22

Bij ons zijn er alweer 5 merries drachtig, ben benieuwd wat er komt... na zoveel hengstjes zie ik graag weer eens wat merrietjes...
Ze zijn trouwens allemaal drachtig van de Welsh NWR hengst Morgenland's Fabian!

biek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 07:33

Onze Iglesias merrie is op 28 juli uitgeteld. Ze is drachtig van Special D OK dan!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 10:02

bij libke worden er 2 verwacht:
21.05.2005:calato xcorland x nimmerdor xwillow cratic (molga stam)
30.06.2005:Diamant de semilly x forrester(for pleasurexlandadel) x grannus x widerhall
het had bij alle twee ,2 maand eerder moeten zijn ,maar ze hebben elk de eerste vrucht verworpen ,maarja beter laat dan nooit

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 15:04

Nou ik heb ook maar eens gekeken en het veulen dat ik ga krijgen (hopenlijk) wordt een:

Solitair x Ahorn x Sit this one out XX x Welington XX x Lucky Boy XX x Romeo x Majesteit Hendrik x Fidelio

Terug tot 1942. Ik ging eerst via Sit this one out terug (verkeerd dus, moest via Wellington) en toen kwam ik tot 1700, 19 generaties! Helaas nu maar 8 generaties! Haha!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 16:53

Odess schreef:
Nou ik heb ook maar eens gekeken en het veulen dat ik ga krijgen (hopenlijk) wordt een:

Solitair x Ahorn x Sit this one out XX x Welington XX x Lucky Boy XX x Romeo x Majesteit Hendrik x Fidelio

Terug tot 1942. Ik ging eerst via Sit this one out terug (verkeerd dus, moest via Wellington) en toen kwam ik tot 1700, 19 generaties! Helaas nu maar 8 generaties! Haha!

En wat zijn de predicaten in de moederlijn?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 18:13

Odess schreef:

Ik denk dat je ook nu een foutje hebt gemaakt, Wellington is namelijk een Nimmerdor x Lucky Boy xx x Romeo x Majesteit Hendrik x Fidelio.

Je pakt steeds de merrie, dan de vader en dan weer de moeder van de merrie.
Staat de merrie op All Breed ingevoerd?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 20:11

Of paardenfokken.nl?

Je pakt alleen de vader van moeder, en diens moedersvader. Je gaat alleen de merries af.

Voorbeeld: van mijn paard is de vader Obrecht en de vader van de moeder is Roemer, dat is dus een Obrecht x Roemer. De moeder van de Roemermerrie is een dochter van de gelderse hengst Zola, haar moedersvader is weer Winston zoals hier te zien:
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.ph ... axniveau=5
Dus wordt het een Obrecht x Roemer x Zola x Winston.
Als je dan nog verder gaat kijken kom je(bij mijn paard op 9 generaties) uit en krijg je het volgende plaatje: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.ph ... axniveau=9
Dit is dan de afstamming: Obrecht X Roemer x Zola x Winston x Tako x Fantast x Amburg x Tebertus.

Dan kun je nog de predikaten toevoegen: sport spr v. Obrecht x prest v. Roemer x Zola x Winston x Tako x ster v. Fantast x Amburg x Tebertus

Aangezien mijn merrie d'r moederlijn niet veel predikaten heeft, zitten er niet veel bij.(bovendien is het ook veel oud bloed)
Maar bekijk die van Misshis eens:
Citaat:
Die van mij wordt een Phin Phin x ster v. Burggraaf x ster pref v. Sovereign Bill xx x keur pref v. Tangelo xx x keur sport spr v. Duc de Normandie x ster pref prest v. Graveur x ster v. Dynamo x Romeo x Edelhart x Edeljonker x Bernhard x Tebertus.

Wat je ook steeds vaker tegenkomt is de naam van de merrie er bij : Desiree spr of Obrecht x Astrid prest of Roemer x Ingrid of Zola x Evelien of Winston x Ala -dina of Tako x Mela-dina ster of Fantast x Hetty of Amburg x Derta of Tebertus.

Ik heb hier het woord 'of' gebruikt, maar in het Nederlands is het gewoon 'van' of v. Ik heb dit nl. f gekopieerd uit een engels getypt stukje en niet veel zin om al de of te veranderen in een van of v.

En dan kun je ook nog evt. de predikaten toevoegen van de vader, bijv. ster. v. havidoff keur x prest. v. Roemer pref. Maar dit zie je niet zovaak.

Duidelijk wordt dus dat:
Desiree is een dochter van Obrecht met het predikaat Sport springen.
Astrid heeft predikaat prestatie en is een dochter van Roemer
Ingrid is de moeder van Astrid en een dochter van Zola en Evelien
enz. enz.

Op allbreed ziet het er dan zo uit: http://www.allbreedpedigree.com/index.p ... d=Standard

Mocht Desiree dus drachtig zijn (van Special D, )vul je de naam van S.D vóór die van Obrecht en zou het een: Special D x sport spr v. Obrecht x prest v. Roemer x Zola x Winston x Tako x ster v.Fantast x Amburg x Tebertus worden.

Snap je het nu een beetje?

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 00:14

Het is eigenlijk heel simpel, he Sammie! Knipoog

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 08:49

Ik heb zelf 4 merries drachtig, natuurlijk van Alabastro, een Rio x Grundstein, een Lauries Crusador xx x Artur, een Glücksritter x Ricardo en een volbloed van Caramel xx. De dekdata staan in mijn profiel net zoals enkele andere merries waarvan de veulens verkocht zullen worden.

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 11:50

Oke, here goes nothing!

Odessa :
Ahorn preferent x Sit this one out XX x Wellington keur x Uppercut XX preferent x Brilliant x Lossberg I x First x Lorenz x Racker x Partner x Chaos x Hans

Ik heb Odessa ingevoerd in paardenfokken.nl : http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=20128

Doe ik het zo goed?