Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jeddah schreef:Nou, ik heb vandaag die Pepsi van Mac eens mogen bekijken en tjonge! Toch al een aardige buik hoor Mac!! Ik ben echt benieuwd!!
Mac schreef:Anders ik wel! Ik heb absoluut geen ervaring met jonge merries en Pepsi ken ik nog niet zo goed. Ze was natuurlijk al drachtig toen ik haar kocht en heb een geschatte datum meegekregen ... wel spannend allemaal!
MarijeR schreef:Ik laat komend seizoen waarschijnlijk 1 of 2 jonge merries dekken. Ze komen dan in de kudde met de hengst en de merries met veulens.
Daar leren ze dan echt al een hoop van qua omgang met veulens...
MarijeR schreef:Dat is altijd helemaal spannend die maidenmerries.
Mooi gezicht dat ze eerst heel verbaasd zijn van wat er achter hun ligt en dat ze daarna ineens helemaal moeder zijn en precies weten wat ze moeten doen![]()
Ik laat komend seizoen waarschijnlijk 1 of 2 jonge merries dekken. Ze komen dan in de kudde met de hengst en de merries met veulens.
Daar leren ze dan echt al een hoop van qua omgang met veulens...
Odess schreef:Idd![]()
Geloof me, mijn hart brak ook echt. Wij als leken Odess naar buiten gegooid bij het maatje in, en veulen in de kruiwagen gelegd. (Je vind de hond dan wat minder lief...) En nadat de veearts was geweest veulen direct afgevoerd. Je kon wel merken dat Odess een maidenmerrie was, ze miste niks. Maar de volgende keer (laat die niet komen!) zal ik Odess wel meer tijd geven om 'afscheid' te nemen.
Maar ik gun madame (en mezelf ook) nu een gezond veulentje!