Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ponytante schreef:Ah ik snap hem. Was niet zeker of "de pers" actiefoto 1 of 2 was.![]()
Ben van plan om dit voorjaar ook te insemineren, eerste keer ever, dus probeer een beetje uit te vogelen hoe & wat.
marion82 schreef:Wat komen er mooie combinaties voorbij.
Al mensen op het wachtbankje, spannend zeg.
Hier vanochtend gescand, mooi ei op rechts van 2,9 baarmoeder wordt mooi hengstig en cervix begint zacht te worden. Vrijdag weer scannen, dan verwacht ik ook dat we gaan insemineren. Zo spannend weer dit jaar. Duimen dat het nu wel lukt. Als ze komen insemineren, nemen ze ook gelijk een swap af. Dan weten we ook of dat de reden was van vorig jaar.
AM_Horses schreef:Marion. Begint ook al bij jullie. Spannend. Konden ze nu nog geen swab nemen? Hadden ze na insemineren nog kunnen spoelen. Voordat je nu uitslag hebt is het te laat voor deze ronde
Mijn hengst heeft vandaag ook weer voor het eerst gedekt. Hij was lekker zenn zijn vriendinnetje moest even komen. Toen was het zo gepiept. De andere merrie was niet interessant
Muronia schreef:Marion spannend, hopelijk een schone swab. Ik begrijp dat het vorig jaar niet is gelukt? Klopt dat het vruchtje ongeveer 6 dagen na eisprong aankomt in de baarmoeder.
Ponytante leuk dat je ook wilt gaan fokken. Pas op, het is verslavend hoor. Ik weet niet in welke regio je woont, maar ik heb iemand die aan huis komt scannen. Dat scheelt een boel tijd en gereis en ik kan gewoon afspreken wanneer het past.
Laylah nou hopen dat het afspuiten geholpen heeft, dan kun je ook op het wachtbankje. Elonia had nu een follikel van 6 cm, zo groot heb ik ze hier nog niet eerder gehad. Meestal rond de 5-5,5 cm. Verschilt ook echt per merrie en per cyclus.
AM ze staat niet bij een ruin buiten he? Dat scheelt hier echt een boel. Soms vind ik hem een eikel als ie de merries pest of hun dekens sloopt, maar voor het schouwen ideaal.
Jildou mooie keuzes! One Million vind ik erg gaaf. Ik heb ook een keer gedekt met Toto's Design maar merrie pakte de eerste keer niet en tweede ronde kon hij niet dekken dus moesten we een andere hengst kiezen.
Wij wachten rustig verder.