Uier blijft groeien, wat kan het zijn?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-22 18:00

Dreamboy schreef:
Maar is het al die tijd dan al 50 graden? Ik snap wel dat er geen spoed bij is maar hier steeds vragen of ze drachtig is heeft ook geen zin toch? Wij kunnen dat ook niet zien vanaf een foto. Maar ik ben wel heel nieuwsgierig en zeker niet boos hoor :(:)

Geloof me, het is een behoorlijke hittegolf... Niet echt normaal ook.
Nee, je hebt gelijk, heeft idd geen zin, ik wou jullie op de hoogte houden maar zolang er geen DA bij is geweest heeft dat idd geen zin. Mijn excuses...
Jullie kunnen het ook idd niet weten...
Als de DA is geweest krijgen jullie als je wilt een update, en ik zal geen domme vragen meer stellen :o

Dreamboy

Re: Uier blijft groeien, wat kan het zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 18:13

Domme vragen bestaan niet. De kans bestaat dat je domme antwoorden krijgt haha. Een update is altijd leuk natuurlijk. Sterkte met de hitte.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 18:16

Succes met de hitte. Maar scannen is met 5 minuten klaar dus ik snap niet zo goed dat je niet gewoon belt eigenlijk :=

Kan me wel voorstellen dat je antwoorden wil nu.

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-22 18:19

Ik ga met dit weer echt geen DA laten komen. De hitte is voor Mira zwaar genoeg, ze heeft pssm2 en als ik er dan ook nog een DA (hoe kort ook) overheen ga gooien ben ik bang dat ze het niet trekt. Misschien ben ik te voorzichtig, maar ik wil geen risico's nemen. Dus als het koeler is bel ik pas de DA.
En zelfs dan wacht ik tot ze van de weersverandering is bijgekomen.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 19:01

speurneusc schreef:
blijf maar vragen vragen vragen.... niemand achter een pc weet dat, alleen de ingeroepen da die onderzoek doet, maar op de een of andere manier zit je liever in onzekerheid en blijf je maar vragen of iemand dat weet... JAAA die DA die je moet laten komen weet dat als enige

Dit :). Stop met speculeren, raden, wel niet, wel niet. En laat het controleren.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 19:01

Groot gelijk hoor! Heb je zelf het idee dat er iets veranderd? Want zo vanaf de foto zie ik geen verschil.
De schoonmaak-tip is misschien wel het navolgen waard mits ze het toestaat uiteraard.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 19:30

Ik denk niet dat die merrie drachtig is. Die uier vind ik niet veel speciaal eerlijk gezegd. Genoeg merries die dit hebben.
Mijn spaans speklapje heeft volgens mij ook zo'n formaat buik als je een foto van onder neemt en dat is toch echt een ruin :D

Welke regio woon je in la douce France ? Het is daar ook bak en braad zo te lezen {:}

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 19:52

LyonaHorse schreef:
Ik ga met dit weer echt geen DA laten komen. De hitte is voor Mira zwaar genoeg, ze heeft pssm2 en als ik er dan ook nog een DA (hoe kort ook) overheen ga gooien ben ik bang dat ze het niet trekt. Misschien ben ik te voorzichtig, maar ik wil geen risico's nemen. Dus als het koeler is bel ik pas de DA.
En zelfs dan wacht ik tot ze van de weersverandering is bijgekomen.

Het is hooguit 10 seconden. Hij hoeft niet eens te scannen. Even erin en hij voelt het al. Daar krijgt ze echt niets van. Dat zit eerder in jouw hoofd. No offense.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 19:58

Op basis van de uier zeg ik: nee, niet drachtig.
Wat een vreselijke hitte zeg, ik ging geloof ik emigreren naar de Noordpool haha. Waar zit jij ergens?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 20:06

Laat je niet gek maken door een stel ietwat overhitte reacties hier. Of je t nou vandaag, morgen of volgende week of over 2 weken doet. Het is geen spoed, dus kies vooral een moment waarop t uitkomt.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 20:23

Iris82 schreef:
Laat je niet gek maken door een stel ietwat overhitte reacties hier. Of je t nou vandaag, morgen of volgende week of over 2 weken doet. Het is geen spoed, dus kies vooral een moment waarop t uitkomt.

Helemaal eensch

Je kunt het nooit goed doen hier dus doe maar lekker waar je zelf zin in hebt. Het is niet goed of het deugd niet :')

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 20:27

Het begint ook echt al laat in het seizoen te worden voor een drachtige merrie, van onze hengsten worden nu de allerlaatste nakomertjes dit seizoen geboren..
Ik denk ook dat ze niet drachtig is, anders zou er nu toch echt al wel progressie ingezeten hebben..

In Frankrijk mag ook niet elke veearts scannen hè?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 20:29

Iris82 schreef:

Dit dus.
Wat een gedram hier.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 21:02

Maar als ze drachtig is, komt dat veulentje heus niet ineens eerder als je het weet.
Dus mooi die warmte af wachten en dan maar weer zien. Er staat niets in de brand, dan moet je de brandweer bellen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 21:03

Sanet schreef:
Maar als ze drachtig is, komt dat veulentje heus niet ineens eerder als je het weet.
Dus mooi die warmte af wachten en dan maar weer zien. Er staat niets in de brand, dan moet je de brandweer bellen.

Maar je kunt wel voorbereidingen treffen. Die uier is nu nog niets maar die kan in een dag vol schieten.

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-22 21:23

Tinniie schreef:
Het begint ook echt al laat in het seizoen te worden voor een drachtige merrie, van onze hengsten worden nu de allerlaatste nakomertjes dit seizoen geboren..
Ik denk ook dat ze niet drachtig is, anders zou er nu toch echt al wel progressie ingezeten hebben..

Het is idd laat in het seizoen. Maar dat zegt me niet zo veel. Als ze drachtig is zou ze in Italie zijn gedekt. En daar is volgens mij niet echt zo iets als een dekseizoen. Mira is op 17 januarie geboren...
Ik had al wel verschillende DA's gebeld, maar of ze scannen niet, of ze komen niet langs, en een 'onnodige' trailerrit ga ik Mira niet aandoe. En toen besloot ik te wachten met verder zoeken tot de hitte voorbij is.

Dank voor de lieve reacties verder, fijn. Ik doe echt mijn best om het goed te doen, maar soms kan je het gewoon niet goed genoeg doen. Ik doe in ieder geval mijn best.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 21:27

Je hebt groot gelijk dat je haar met die temperaturen niet op de trailer gaat zetten. Doe ik hier nu ook niet en dan is het hier maar 30 graden (oke morgen warmer).

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-22 21:31

kiki1976 schreef:
Je hebt groot gelijk dat je haar met die temperaturen niet op de trailer gaat zetten. Doe ik hier nu ook niet en dan is het hier maar 30 graden (oke morgen warmer).

Dat, en Mira vindt trailerrijden heel moeilijk vanwege de pssm2. Ze heeft dan moeite met haar balans en raakt heel snel uitgeput. Dus dat is alleen voor noodgevallen..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 21:33

Ik geef je gelijk hoor

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 23:36

denk niet dat je blij moet zijn met een onverwachtse geboorte bij een paard met pssm2, zowiezo met een dekking al niet.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 23:47

LyonaHorse schreef:
Tinniie schreef:

Het is idd laat in het seizoen. Maar dat zegt me niet zo veel. Als ze drachtig is zou ze in Italie zijn gedekt. En daar is volgens mij niet echt zo iets als een dekseizoen. Mira is op 17 januarie geboren...
Ik had al wel verschillende DA's gebeld, maar of ze scannen niet, of ze komen niet langs, en een 'onnodige' trailerrit ga ik Mira niet aandoe. En toen besloot ik te wachten met verder zoeken tot de hitte voorbij is.

Dank voor de lieve reacties verder, fijn. Ik doe echt mijn best om het goed te doen, maar soms kan je het gewoon niet goed genoeg doen. Ik doe in ieder geval mijn best.

Kan die DA niet gewoon bij jou komen?

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-22 06:51

speurneusc schreef:
denk niet dat je blij moet zijn met een onverwachtse geboorte bij een paard met pssm2, zowiezo met een dekking al niet.

Ik heb ook nergens gezegd dat ik er blij mee zou zijn. Risico is nog steeds 50% op dat een veulen pssm2 krijgt en dat risico is gewoon te groot. Uit me zelf zou ik dus nooit laten dekken, maar mocht ze een verassing (wat ik niet denk) bij zich hebben dan kan ik niks anders doen dan het verwelkomen...

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 07:34

Ik denk dat je overbezorgd ben zo als heel veel mensen met paarden trouwens.Op basis van dat bloedonderzoek was ze niet drachtig.Dus is ze niet drachtig.
Als je pssm niet had laten testen had je het niet geweten.En de test is ook niet 100% betrouwbaar begreep ik.
Je paard is knap en lijkt mentaal stabiel als ik jou was zou ik na de warmte er eens opkruipen ! Al heeft ze pssm dan is ze niet direct onbruikbaar ofzo. Je kunt het altijd in je achterhoofd houden zodat je niks extreems van haar vraagt.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 08:16

Citaat:

Citaat:
Kan die DA niet gewoon bij jou komen?

Hier komen ze niet even gewoon om te scannen.
Ik moet er ook voor naar de kliniek en heb ze nu met godsgratie zo ver dat de enige arts die het mag bij me komt scannen.

TS ik vermoed dat ze leeg is. Ik zou niet eens de stress riskeren ;)

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-22 08:27

office schreef:
Ik denk dat je overbezorgd ben zo als heel veel mensen met paarden trouwens.Op basis van dat bloedonderzoek was ze niet drachtig.Dus is ze niet drachtig.
Als je pssm niet had laten testen had je het niet geweten.En de test is ook niet 100% betrouwbaar begreep ik.
Je paard is knap en lijkt mentaal stabiel als ik jou was zou ik na de warmte er eens opkruipen ! Al heeft ze pssm dan is ze niet direct onbruikbaar ofzo. Je kunt het altijd in je achterhoofd houden zodat je niks extreems van haar vraagt.

Ik ga absoluut niet op haar rijden!!! Dan zou ik haar behoorlijk veel pijn doen. Lees eens het topic in mijn onderschrift, het is echt niet zo dat ze nergens last van heeft...

@Poosje81, het is idd behoorlijk lastig om een DA langs te laten komen..