[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 13:21

Afbeelding
9 pups

Op naar de veulens :')

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 13:24

<3 <3 <3

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 13:26

Superpony, die tip gaf iemand anders me ook, maar ik denk dat ik dat helemaal niet kan _O-
Eerst maar eens kijken wat mijn hart me ingeeft de komende maanden.

Mirjam, wat schattig!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 13:39

Mirjam wat leuk! Wat ras is het?

Mijn ponys bevallen in een stal van 2.5 op 5
Heb evt nog een stal van 3 op 3 wat ook gaat

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 13:40

Friese stabij :D

Hier stallen van 3.5 bij6m.

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 14:19

Nu krijg ik een appje dat ze naar de zomer land gaan en dat ik zelf joly moet brengen en halen..
Zucht hoe kinderachtig :n

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 14:56

Wpaard dit kan echt niet... Paard pakken en gaan... Wat een ellende zeg...

Vreselijk.

Cynthia vooral de tijd nemen!! En wow wat een mooie foto's weer <3

Moner aach arme walske... Gelukkig lijkt ze niet lang te hoeven wachten...

Cp mooie naam!! Ze ziet er idd levendig uit :')

Charisma zo dat scheelt een hoop stress denk ik....

Luna nog even spannend dus...en blijven vigileren?!

Wpaard ik vind hem wel aan de kleine kant. Denk dat de foto een beetje vertekend ook. Het kan wel, maar ruim is anders..hekken vind ik ook naar..

Mirjam mooie kroost! Gefeliciteerd!

Hier merrie slijmprop verloren. Nieuwe camera besteld want van deze werd ik helemaal GESTOORD 8)7 Continu vastlopen en dan de app moeten afsluiten en opnieuw opstarten... Nu een foscam FI9912P besteld. Hopelijk loopt deze niet steeds vast.. Al heb ik het idee dat het sneller zou kunnen komen... Maar wie weet... _O-

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 14:58

Voor de kleurkenners onder ons, wat denken jullie? Vos of palomino?
Vader is palomino en moeder is ook palomino (donker). Kansen waren 50% palomino, 25% cremello, 25% vos.

Wij twijfelen... We denken vos, maar er zitten wel blonde plukken in de staart. Anders misschien een donkere palomino net als mama?

Afbeelding

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 15:20

Wpaard schreef:
Nu krijg ik een appje dat ze naar de zomer land gaan en dat ik zelf joly moet brengen en halen..
Zucht hoe kinderachtig :n

Jeetje Wpaard, willen ze je weghebben of zo? Wat een compleet banketstaaf acties van die lui zeg. Sterkte met het vinden van een oplossing, ik zou idd overwegen om iets anders te zoeken. Zijn ze nou helemaal!

Gefeliciteerd met de geboren veulens!
En Mirjamalvaro, gefeliciteerd met de puppies, zo cute!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 15:58

Mirjamalvaro, Gefeliciteerd! Groot nest.

Wpaard, maar wat zijn de afspraken en hoe gaat het normaal dan?

floripori, ik snap je. Had een ip camera die iemand anders ook heeft, maar krijg hem niet aan de praat. Nu babyfoon en zie wel wat, maar echt niet genoeg.
Zou zo weer een camera kopen. Liep gister door Action en zag ze daar ook, maar durf dat niet aan.

Even algemene vraag; Ik wacht al sinds gistermiddag op telefoontje van veearts. Als ik zo niks heb gehoord, ga ik weer bellen.
Maar Waardeer jullie mening en advies ook; Gister zag ik merrie ook wat hengstig doen. Heeft ze vaker gedaan en ze loopt al hele dracht vaak met de staart omhoog. Nu dus drup.
Ik controleer elke dag haar uier, buik en vulva. Nu zag ik de vulva iets open en deed voorzichtig een cm opzij. Van binnen vond ik het wat bloederig ogen.
Iemand een idee? Ze zit op dag 324

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 16:00

Toen ik er vorig jaar zomer ging kijken werd mij de stal beloofd van haar grote paard. Ze zei dat hij binnenkort ingeslapen zou worden hij heeft hele dikke knieën van hele erge artrose maar ze blijft doorgaan met allerlei poedertjes enzo.
Nu moet ik dus overal voor schikken. En ze zei dat joly wel in de schapenstal kan bevallen dus ik ging hiermee akkoord en ineens uit het niets moet ik betalen voor het verwijderen van de schapen mest. Ik zeg hier wat van en nu krijg ik ineens een appje dat ze joly niet meer naar buiten en naar binnen wil zetten..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 16:04

Dat is lastig, maar voor ons wel moeilijk te beoordelen. Sommige mensen denken wat makkelijk over een shetlander helaas. Maar het kan ook aan jullie manier van communiceren liggen dat het nu zo loopt.

Ik zou even rustig het gesprek aan gaan en je zorgen uitspreken. Een shet is niet "maar" een shet, maar ook ene volledig paard, met evenveel gevoel en baasjes maken zich evenveel zorgen. Ook de shet moet voldoende en hygienische ruimte hebben om te bevallen. En jij als baas, betaald, dus mag daar wat voor verwachten.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 16:04

Hoe is je merrie verder qua ontwikkeling van uier en vulva, superpony? Lijkt het ook of het veulen elk moment kan komen of juist niet?
Heb je ook getemperatuurd?

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 16:06

superpony schreef:
Dat is lastig, maar voor ons wel moeilijk te beoordelen. Sommige mensen denken wat makkelijk over een shetlander helaas. Maar het kan ook aan jullie manier van communiceren liggen dat het nu zo loopt.

Ik zou even rustig het gesprek aan gaan en je zorgen uitspreken. Een shet is niet "maar" een shet, maar ook ene volledig paard, met evenveel gevoel en baasjes maken zich evenveel zorgen. Ook de shet moet voldoende en hygienische ruimte hebben om te bevallen. En jij als baas, betaald, dus mag daar wat voor verwachten.

Ik vraag ook niet direct naar een oordeel maar gewoon steun en begrip is al fijn. En mochten jullie een andere stalling weten, desnoods alleen voor merrie begeleiding is dat natuurlijk helemaal fijn.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 16:30

Gefeliciteerd met de pups MirjamAlvaro <3 <3

Superpony: hmmm geen ervaring mee, maar wel irritant dat de DA niet terug belt -O- Hopelijk niks bijzonders.

Wpaard: wat kinderachtig allemaal zeg, zelf je paard moeten brengen ineens. Hoop dat je snel een fijnere plek vindt waar het er volwassener aan toe gaat dan hier en waar afspraak gewoon afspraak is.

CP: mooie naam hebben ze bedacht :)

Floripori: slijmprop verloren, dan gaat het vast niet lang meer duren :):)

Cynthia: het is echt een knapperd <3 dat gaat nog een lastige keuze worden :=
Laatst bijgewerkt door Caresse07 op 22-04-22 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 16:31

Sanet schreef:
Hoe is je merrie verder qua ontwikkeling van uier en vulva, superpony? Lijkt het ook of het veulen elk moment kan komen of juist niet?
Heb je ook getemperatuurd?

Uier gaat wel snel opeens, maar nog geen hars en lijkt nog niet op elk moment. Vulva is wel gaan vervormen.

Ik zal zo eens temperaturen.

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 16:47

@Superpony,
Wij hebben nu een maand een nieuw paard op stal. Mijn drachtige merrie doet ook alsof zij super hengstig is bij het nieuwe paard. Ze staat met haar staart af en doet kleine plasjes. Mijn merrie is uitgerekend en ik verwacht ieder moment haar veulen.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 16:48

Gefeliciteerd CP, polo en Mirjam gefeliciteerd met de 11-ling *\o/*

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 16:52

Gefeliciteerd!!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 16:59

Polo97 schreef:
Voor de kleurkenners onder ons, wat denken jullie? Vos of palomino?
Vader is palomino en moeder is ook palomino (donker). Kansen waren 50% palomino, 25% cremello, 25% vos.

Wij twijfelen... We denken vos, maar er zitten wel blonde plukken in de staart. Anders misschien een donkere palomino net als mama?

[ [url=m/G4LtZG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lijkt gewoon vos te zijn. Jonge veulens hebben wel vaker lichte plukken in de staart. Maar haar manen zijn wel gewoon donker gekleurd, die hadden dan ook licht moeten zijn.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 17:13

Polo jij ook gefeliciteerd met je veulen. Ik denk ook dat het een vosje is. Ik hoopte ook heel erg dat die van mij nog lichter zou kleuren naar een palomino, maar helaas.

Wpaard wat oliebol voor je zeg. Welke regio sta je met je pony?

Mirjam, wat een schattige pups. En wat veeeeeel <3

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 17:19

Fleuribelle schreef:
@Superpony,
Wij hebben nu een maand een nieuw paard op stal. Mijn drachtige merrie doet ook alsof zij super hengstig is bij het nieuwe paard. Ze staat met haar staart af en doet kleine plasjes. Mijn merrie is uitgerekend en ik verwacht ieder moment haar veulen.

Oke, apart he?!

Hier doet ze het vanaf het begin van de dracht wel. Dacht met de eerste dracht scan ook echt dat ze niet drachtig was.
Ze heeft het een hele tijd niet gedaan en nu zag ik het gister.

Ze loopt 24/7 met dr moeder en broer. Zij en haar broer zijn net een echtpaar. Had het maanden geleden erover met een veearts en die zei dat merries dat ook wel doen naar de ruin in de kudde, om hem te laten denken dat het zijn veulen is............Dat zou me ook echt niks verbazen.

Maar nu lijkt het op wat gesprongen aders in de vulva. Ze heeft eerder een veulen gehad, maar niet bij ons.

Ze is niet op uitgerekende datum al, maar het kan zomaar opeens komen natuurlijk. Maar nog 1 of 2 weekjes zo voorbereiden zou ik ook begrijpen.

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 17:19

Gefeliciteerd met alle nieuwe veulens <3 *\o/*
Wat een knapperds zitten erbij!

Hier onze baby’s nog 1 keer.
June, bruin pintaloosa
Afbeelding
Afbeelding

Yara, bruinbont
Afbeelding
Afbeelding