[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MonDos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:25

jeej! deel 2 *\o/* !

Mijnlieverd: wat een knapperddddd!!! <3 super mooi meisje! en dat halstertje!
Polleman: bedankt voor de info, ik gaf mijn merrie natuurmix van de paardendrogist, ik heb speciaal nog nagevraagd of het geen kwaad kon bij drachtige merries en hun antwoord was nee.
Kabayo; gefeliciteerd met je gewonnen dekking! prachtige hengst!
Manda: ik ben benieuwd naar jouw veulens! Ik verwacht ook een volbloed arabier!
chantall: wat een knappe nieuwe pony :') geweldig!

hier gaat verder alles rustig! merk wel dat mijn merrie meer slaapt, ene dag is ze wat down en andere dag loopt ze showend naast me. ik bekijk het allemaal per dag wat ik met d'r doe!

Dustinlover

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:26

Knappe tinker Whitney!

Tinnie wat een bijles post en ook al eentje bijna veilig!

Silvana begint 9ok al wat te ontwikkelen!

Hier is spooktv echt verslavend maar kost best wat geld om constant te kijken. Maar zo af en toe kijken om haar patroon in de gaten te houden is wel fijn.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:32

@Linda; Jupi loopt al lekker vol. Al meer uier dan de merrie van mij voor 16 maart dd. Verschilt toch een hoop he!

@Silvana; ik reken ook gewoon met 11 maanden, net zo makkelijk maar met de app kan het natuurlijk ook.

@Vulina; lekker druk en volop leven bij jou dus! Leuk om die kant ook eens te lezen. Zijn er dus daadwerkelijk mensen die hun merrie laten staan vanaf dekken tot veulenen? Best kostbaar.

@Manda; mooie merrie! Toch veel arabisch bloed in het topic hier! Beetje concurrentie voor de Welsh en KWPN-geweld ;)

@Mooney; heb je toevallig al gebeld? Ik denk dat ik ook voor de zekerheid even zou overleggen.

@ML; wat een droppie zo met dat halstertje. Nog veel te groot, maar heerlijk roze!

@ Cynthia; ik vind het al heel wat dat jij nog zo meeleest in je vakantie. Leuk!

@Faline; wat een dotje met die grote oren!! Ik vind ze altijd zo lekker ruiken in het begin... terwijl het zo smerig als wat is haha

@kks; een verhuizing geeft altijd wat "stress" bij een merrie. Ik zou haar dus op tijd in een andere stal zetten, desnoods met een tussenwandje zodat er nog wel zicht en contact is maar ze niet meer bij elkaar kunnen.

@Pretty; ik begrijp je twijfels, maar dit is iets waar je niets aan had kunnen doen en iedereen had kunnen overkomen. Als je fokt, dan kunnen dit soort vervelende dingen gebeuren, maar het kan ook altijd goed gaan. Je hebt nog alle tijd, dus laat het even rustig bezinken en wie weet dat je er in april/mei anders over denkt.

@DL; vind ik ook het fijnste, patronen bekijken en zien of het liggen toeneemt etc. Spook-cam is gewoon verslavend. En ach, die rekening krijg je toch achteraf :D

Laten we hopen dat het dit deel 2 gewoon weer allemaal positief en goed is!

Kleine update van mijn kant; de 3 dames doen het goed. Gisteren wel een terugval met Koetje en de oude merrie; maar was verklaarbaar dus ik probeer me er niet teveel door uit het veld te laten staan. De veulentjes zelf hoop ik dat ze binnenkort naar elkaar toetrekken en dat de oude merrie dan wel volgt. Verder allemaal poepkontjes door de veulenhengstigheid; smerig!!

Vanochtend een herkansing voor Hay Popsie; lekker buiten geweest met de trotse mama! Voor een maiden doet ze het super. Enkele foto's van vanochtend:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:43

Neonlight schreef:
Suffie, was het daar ook zo druk bij IKEA? Wij zijn gisteren ook bij IKEA geweest, blij dat we er weer uit waren.

Het was wel druk, maar het was goed te doen. Zelfs in het restaurant was nog plek :D Ik denk dat het bij ons scheelde dat het hier nog vakantie was.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:44

Wat een dropje ceasar! Jammer van de terugval van koetje, duimen blijven draaien.

Ik zal vanavond even wat uitgebreider reageren, maar wilde even melden dat ik inderdaad de veearts heb gebeld en dat ze vanmiddag voor de zekerheid even gescand wordt om te checken of er iets aan de hand is.
Laatst bijgewerkt door mooney op 06-03-17 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:52

Caesar wat jammer even een terugval, was de merrie lelijk tegen het veulen?

Mooney hopelijk stelt de scan je gerust, gaan ze van buitenaf kijken of kan dat niet voor wat ze willen nakijken?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:54

Caesar schreef:
@Vulina; lekker druk en volop leven bij jou dus! Leuk om die kant ook eens te lezen. Zijn er dus daadwerkelijk mensen die hun merrie laten staan vanaf dekken tot veulenen? Best kostbaar.

Valt best mee. We hebben een aantal die veeeeel meer betalen op hun luxe sport stal, dan bij ons inclusief begeleiding..

Klopt Pretty. Het is ons werk; begeleiden van de dracht, bevalling en daarna opfok :)

Schattig Caesar!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:56

Balen vd terugval met koetje. Top dat de maiden t zo goed doet.
Waar kan ik spooktv kijken?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:57

Ik heb het eigenlijk niet gevraagd. Zou wel fijn zijn als het kan, zal het nog even opbrengen als hij er is. Scheelt me weer een pony die over de zeik gaat als dat zou kunnen. Maar verwacht eigenlijk dat het wel inwendig moet om zeker te zijn dat je niets over het hoofd ziet

FlokiFjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:26

Oh wat spannend mooney! Ben heel benieuwd!!

Oh wat een schatje caesar! Knapperds zijn t allebei! Hopelijk gaat t met koetje snel ook weer de goede kant op! Hoe is t met jezelf ondertussen??

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:34

FlokiFjola schreef:
Oh wat spannend mooney! Ben heel benieuwd!!

Oh wat een schatje caesar! Knapperds zijn t allebei! Hopelijk gaat t met koetje snel ook weer de goede kant op! Hoe is t met jezelf ondertussen??

Het was even een moment opname. Merrie over zag de situatie niet, werd ineens geconfronteerd met Koetje en dat was voor haar een reactie. Daarna weer zoals het de afgelopen dagen was. Denk ook niet dat de merrie dus in 1x niet meer geschikt is maar meer de situatie.

Met mij gaat het op en neer. De spanning en de zorgen om Koetje maken het ineens lichamelijk wel wat pittiger. Gelukkig kan ik de gebroken nachten prima aan en probeer ik tussendoor overdag even wat rust te pakken. Dus ik mag echt niet klagen!! Nog 3.5 week!!

Je vraag doet me ineens denken aan Skaay; want die loopt ook tegen de 40 weken aan nu. Hoop dat die het ook nog een beetje volhoudt?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:35

Mooney ik hoop dat het meevalt,wel fijn dat hij komt en het zelf even gaat bekijken,toch weer een geruststelling!

Cesaer jammer van de terugval,arme Koetje ook. :(:)
Maar wat een leuke merrie en een leuk veulen! Het blijft prachtig,zo een mooie bruine. <3

Rowan nu ben ik wel benieuwd aan welke kosten je dan moet denken. Ik moet het nog altijd een proberen om onze cam online te gooien,heb 1 maand gratis uitprobeertijd maar dan is het nog kijken hoeveel data dat kost.

Mondos ik denk dat dat het beste is,dag per dag bekijken.

Silvana dat is al een best uiertje ook voor zo vroeg! Maar zucht dus als ik het goed begrijp.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:38

We krijgen straks een veulenboom en een baby boom haha. En ik meende dat er al een kindje geboren was?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:50

Faline wat een schatje!
Chantall, wat een cutie die nieuwe pony (lekker wollig ;) )
Die heeft het goed bekeken haha

KKs, ik zou daar niet al te lang mee wachten.

Sylvana, Die uiers lijken op die van Harmony :D, ook van zulke doppen als spenen haha

CEasar, jammer van de terugval en poepkontjes, maar dat komt wel weer goed toch?
Maar wat een lekker bekkie op de foto's
Zo schattig die kleintjes.

Whitney, die ziet er goed uit hoor.

Ik zat gisterenavond ineens ergens aan te denken,
Harmony heeft momenteel enorme voernijd en vliegt echt de buren aan als ze eten heeft.
Nu vraag ik mij af, is dat gelijk over als ze het veulen heeft?
Zo niet, zal ze dan gewoon haar baby omver lopen als die in haar weg loopt?

Maakt mij er ineens heel erg zorgen over.
Straks ligt het ergens en dan rent ze er zo over heen in haar nijd

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:59

Chantalll schreef:
Nee Cemlys niet NOG een schimmel hahaha :')

Het kan godzijdank ook niet haha.

3 keuzes in kleuren

Vos, Palomino of weer een schilderij. _/-\o_

Dit lam "ontsnapt" steeds door het voerhek haha.
Zijn wel meerdere hoor maar deze flikt het continu een paar keer per dag. Mijn man vond haat gister het kuilpak te vreten ..... _O-

Hier geen vorderingen met Daira TC, blijft hangen op 1 punt ... :9k

Heerlijk zo n avontuurlijk lam.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:05

Zonde van de terugval Caesar. Zal wel loslopen. Vind het toch knap van je hoor hoe je alles handlet.
Prachtig veulentje ook van haely, ze hebben allemaal stuk voor stuk veel bot, mooie koppies,...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:14

Jammer caesar van de terugval maar wat een mooi bekkie op de foto's!

Mooney hopelijk een geruststelling dadelijk!

Esther spooktv alleen voor mij haha. Ik heb een camera via beltegoed dus word een duur grapje anders :P

Silly mijn kwpn heeft ook voernijd en daar tijdens het veulen geen last van hoor. Alleen als veulen wat ouder is en zij eten krijgt dat ze een keer in de kont bijtte van ga naar je eigen bak :P

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:22

Silly Karin is zo een merrie die het veulen achteruit duwt zodat zij alle brokjes kan eten. :')
Apart,ik heb geen andere merrie die zo is! Ze zal het niet echt kwaad doen,maar laat wel duidelijk blijken dat het eten van haar is dus.
Ik zou er niet vanuitgaan dat Harmony zo gaat reageren tegen haar veulen. Het blijven,gelukkig,uitzonderingen. Ik heb er hier nog die zich baasmaken over het eten in groep maar niet tegen hun veulen!

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:36

Tinniie schreef:
Whitney: ze ziet er goed uit, de ene merrie draagt inderdaad eerder opzij, de andere dan weer meer naar onder. Volgens sommige bijgeloof/truckjes/fabeltjes heeft dat te maken met het geslacht van het veulen :P Hoe zat dat ook alweer? Naar onder = hengst en opzij = merrie? Fotsy weet dit vast :+

Hier dus nog niks. Jade is er wel klaar voor, puntbuik, vol uier maar moet nog beetje zakken op de melktest (wat ook pas echt de laatste uren voor bevalling kan gebeuren bij haar) Vandaag dag 325, daar kreeg ze haar eerste veulen op in 2013.. Vorig jaar werd het 326 en het jaar ervoor 328. Misschien maakt ze er dit jaar 327 van om het lijstje te vervolledigen ;)

Jaa precies die '' uitspraken '' over ronde buik merrie , Naar beneden en punt Hengst , nu waren mijn vorige merries dus rond en hun veulens een merrie :') Dit is de eerste keer dat ik een merrie heb die nu dus een hangbuikzwijntjesbuik heeft :') Of zou het ook kunnen wezen mijn vorige merries hadden al eerder veulens gehad , Jill is mijn eigen fok en krijgt nu zelf dus haar eerste veulentje..heul spannend dus.

Bij jou dan ook heel spannend nu met jade... benieuwd wat er uit haar puntbuik komt *hengstje* ? :P

idd op een vaste pc of laptop is het idd makkelijker als op je telefoon.. op mijn mobiel is het niet meer als meelezen ...

Chantalll schreef:
Dit lam "ontsnapt" steeds door het voerhek haha.
Zijn wel meerdere hoor maar deze flikt het continu een paar keer per dag. Mijn man vond haat gister het kuilpak te vreten ..... _O-

Hier geen vorderingen met Daira TC, blijft hangen op 1 punt ... :9k

Wat een boefje.. met een eigenzinnig karaktertje houd ik wel van :)

Silvana1984 zoo dat zijn al heuze boobs en prachtige buik.

MonDos schreef:
jeej! deel 2 *\o/*
hier gaat verder alles rustig! merk wel dat mijn merrie meer slaapt, ene dag is ze wat down en andere dag loopt ze showend naast me. ik bekijk het allemaal per dag wat ik met d'r doe!

Ja hier precies zo , ze is in het begin echt heel erg moe geweest nu verschilt het per dag.

Ceasar wat een knappe merrie met dr net zo prachtige veulentje , balen van de terugval met koetje..

Mooney spannend hopelijk kunnen ze je geruststellen.

Silly1972 schreef:
Ik zat gisterenavond ineens ergens aan te denken,
Harmony heeft momenteel enorme voernijd en vliegt echt de buren aan als ze eten heeft.
Nu vraag ik mij af, is dat gelijk over als ze het veulen heeft?
Zo niet, zal ze dan gewoon haar baby omver lopen als die in haar weg loopt?

Maakt mij er ineens heel erg zorgen over.
Straks ligt het ergens en dan rent ze er zo over heen in haar nijd

Ken een merrie die dat ook heeft , in begin ging het redelijk maar zodra het veulen mee ging eten moest dit echt appart of 1 van de 2 goed vasthouden.
hoop dat het bij jouw merrie straks gewoon over is.

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:36

OHjaa en bedankt voor de complimentjes voor Jill :P

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:37

Woogy, gelukkig is dat alleen een momentopname :D.

Linda, ah spannend, nog ff dus tot dat ze safe is, benieuwd wat eruit komt rollen bij haar :).

DL, kost dat geld ja? Hoezo?

Ceasar, wat balen van die terugval wat betreft koetje :(.
Snap dat t pittig is zeg, gelukkig kun je t nog wel aan.
En wat een leukert is Hay popsie!

Tinne, 327 dagen daar gaan we voor :p. Zullen we afspreken eerst Jade en dan Belle :D. En dan Pas Satinka? :P :D, ook al heb ik echt t idee dat t bij Belle nog kei lang gaat duren, melktest nog steeds 7.7 :').

Silly, daar zou ik me niet zo druk om maken, Biscuit kan Belle die naast haar staat nu ook wel dooien, maar loopt echt niet haar veulen omver :).
Laatst bijgewerkt door mijnlieverd op 06-03-17 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:37

Faline, Wat een leukerd!

Chantalll, Ondernemend lammetje :D

xWhitneyx , Mooie foto van je hele gezin!

Tinniie, red dun overo, oke ga maar is googelen :o

Caesar, Wat een schatje samen met haar trotse mama!
Jammer van de terug val van Koetje, duim nog steeds ze straks blij rond huppelt samen met de andere veulentjes

mooney, Succes vanmiddag, ben benieuwd....

silvana1984, Uier begint al een beetje te komen

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:40

Whitney, leuke foto zo van jullie allemaal samen!

Silvana, dat begint er al op te lijken!

En wat een oliebol, ik laat Biscuit en Ariana maar binnen vandaag, ik wil Lenteeeeeee!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:03

Nou het is nioet dat ik bang ben dat ze zo tegen het veulen doet, dat was mijn gedachten er niet eens over, hoewel dat dat natuurlijk ook zou kunnen.
Maar meer dat ze over het veulen heen denderd op het moment dat ze eten krijgt en de andere paarden aanvliegt.
Ik zie alweer gebroken benen en zijwonden voor mij haha

ML hier schijnt heelijk het lentezonnetje :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:16

hier is het ook lekker zonnig! paardjes staan lekker in de paddock te soezen.

camera is nu compleet, nu alleen een kwestie van kabel trekken en installeren. Ik moet er een stukje voor graven, hopelijk gaat het allemaal lukken. Hier in huis heb ik hem al wel aan de praat gekregen en via mijn telefoon kunnen kijken... voor een digibeet als ik is dat al een hele overwinning.

Silly, ik ben ook erg bang voor het gedrag van mijn merrie... niet bang als angstig, maar meer dat ze het veulen beinvloed, dat die net zo 'gestoord' zal worden als de moeder. we zullen het beleven.