NatasjavE schreef:Jaarlingen hebben ook nog aangepast voer nodig. Of beter,...aangepaste verhoudingen.
Ja, gras, takken en bladeren van de bomen en zeer goed kwaliteitshooi naast de melk van de mama die ze na meer dan een jaar nog volop drinken. Meer niet.
Aangepaste verhoudingen zijn bullshit. Het is Door al die rijke brokken dat paarden te snel groeien en ocd krijgen. Veelal ook erfelijk bepaald, moeders met suikerproblemen. Equilife f4f of metazoa voor mijn dikke jaarlingen. Geen pavo of andere merken oliebol.
Nogmaals ....ik heb berbers en lusitano kruisingen. Hoe denk je dat ze het in Spanje of Portugal doen??? Zeg me niet dat onze met brokjes gevoerde warmbloeden zoveel gezonder zijn als de Iberische rassen. Die moet je net zo natuurlijk mogelijk voeren.
Toen ik om mijn lusitano merrie ' s ging in Frankrijk, waar ze opgegroeid zijn op uiterst schrale rotsweides, kregen ze enkel hooi en gerst. Ik moet zeggen, die paarden hebben veel sterkere benen en hoeven dan die o charme met brokjes overstelpt warmbloeden.