[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:19

Apple ik zou gewoon bij die hengst eens langsgaan als dat geen moeite is.
Nu moet ik wel zeggen mijn grote merrie (warmbloed) reageert zelfs niet op mijn mini hengsten. Je moet ze al héél goed kennen om iets te zien. Wij scanden haar op goed geluk maar dan waren we er telkens net niet en haar hebben we dan jammer genoeg ook hengstig moeten spuiten.
Maar shetlandermerries zijn kleine sle**en en die tonen het wel :P

AZ welkom ook jij er weer bij. *\o/* Al begonnen met dekken?

Woogy

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 17:10

dag 21, vanmiddag geschouwd...nou mevrouw sloeg de deur er bijna uit. Ben behoorlijk nerveus voor morgen eigenlijk...

Juna staat bij Breukelenhof toch? Zo ja heb ik haar 2 weken geleden gezien.
We gingen daar kijken of het eventueel een geschikte plek zou zijn voor onze Myth'ara. Uiteindelijk hebben we gekozen voor een andere opfok in Friesland.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 17:24

Bij ons op stal staat ook een mini hengstje maar daar heb ik ook niks aan als schouwhengst, als is ze nog zo hengstig ze heeft echt een hekel aan hem :=
Terwijl er merrie's op stal staan die wel degelijk op hem reageren, maar Bo niet

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 17:28

Cynthia82 schreef:
Dat wordt dus kraamvisite volgend jaar als alles goed gaat :j

Lijkt me leuk!! Is allemaal dichtbij :j de skiberg kan ik vanaf stal zien :D

pretty schreef:
Ja,dat kan ik me inbeelden dat dat straks nog moeilijk wordt voor je :(:) Vind het zo jammer voor je!
Volgend jaar ga jij lekker pronken met een prachtig veulentje.

Het piekt hier soms nog een beetje,vooral nu het zo een mooi weer is. Het stukje weide wat ik speciaal gespaard had voor Nikita en haar vroeg veulen,ligt hier werkloos. Zo een mooi weer,ze hadden al de hele dag lekker buiten kunnen lopen. Ach,straks loopt er natuurlijk (hopelijk!!) een ander leuk veulentje op..

Ja dat zijn moeilijke dingen he, hier op stal ook al vanalles voorbereid.
Maar goed, vooruit kijken en positief blijven! Volgende week komt de DA haar even helemaal checken van binnen, als alles goed is volgens hem ga ik volgend weekend naar de hengstenshow, ookal weet ik de hengst al :+ En dan eens even bedenken wanneer ze naar de hengst gaat, ik wil eigenlijk mei/juni pas.

R.X. schreef:
Dat is ook de rede dat ik het nu jog niet wil.
Later denk ik weer aan de voordelen.
Ook het uit logeren van je merries doen vind ik verschrikkelijk.

Dat vind ik dus ook wel verschrikkelijk :( Vorig jaar moest m'n merrie maar 3 dagen blijven, alles ging erg voorspoedig en makkelijk, maar ze was toch wel van slag en ik ook een beetje! :o

Ennuh niet alleen shetlanders zijn sl*tten hoor pretty :p
Die van mij is het hele jaar door hitsig en hengstig :') :+

Spannend Woogy, maar het ziet er veelbelovend uit als ze zo afslaat! Nog 1 nachtje duimen draaien!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 17:53

Priska is pro-mannen als ze hengstig is, hoeven niet eens testikels te hebben ;) Dus dat ze dusdanig afslaat lijkt een goed teken. Na twee guste merries vorig jaar mag ik van mezelf niet meer juichen tot het er naast staat :)

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 18:57

Spannend Woogy! Klinkt toch wel als drachtig!
En ja, Juna staat inderdaad bij de Breukelenhof, grappig dat je haar gezien hebt! :)

Over hengstig tonen, Nikay toont ook absoluut niet, zal waarschijnlijk ook wel weer hengstig spuiten worden, anders is het bijna niet te timen.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 19:37

Hier staan vooral merries hengstig die dit jaar NIET worden gedekt :')
Merries die wel gedekt moeten worden die tonen nog niets. Of ze zijn wel hengstig maar laten geen hengst in de buurt om het veulen wat erbij loopt te beschermen. Dan wachten we maar een cyclus...
Tot nu toe dus nog maar 1 gedekt.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:02

Zo, even het topic doorgekeken, en ik zie een hoop bekenden!

Cynthia, wat leuk dat je Daisy nog een keer laat dekken. Kan ik me heel goed voorstellen na het verlies van TiSento :(:) Vind het nog steeds zo erg voor je! Ik hoop dat Daisy je volgend jaar weer zo'n prachtig veulen schenkt!

Pretty, ook zoveel narigheid dit jaar, ik hoop dat de rest van je veulens dit jaar allemaal veilig ter wereld mogen komen en je volgend jaar ook meer geluk hebt!

Vesceron, ook al zoveel pech, ook voor jou hoop ik op meer geluk deze keer!

Noisy, (ik ken je verhaal verder niet, maar) is jouw merrie ook helemaal gecheckt? Ik heb ook zoveel problemen gehad een paar jaar geleden met het drachtig krijgen van een merrie, haar geven we nu preventief antibiotica tijdens/na de hengstigheid, zodat er zeker weten geen bacteriën in de baarmoeder zitten, en sindsdien is ze alle keren in 1x drachtig geraakt (helaas in 2013 tot 2x tot verloren). Ik hoop iig voor jou ook op meer geluk dit jaar!

Lisa, spannend zeg! Ik ga voor je duimen dat Pris niet hengstig wordt!

Marije, ook weer een flink aantal merries op de planning om gedekt te worden, ben benieuwd! En leuk al die familie die gedekt gaat worden door dezelfde hengst :)

Martine, ook welkom weer. Juna ken ik zeker nog wel uit het 2014 topic, chique meisje is het toch!

Yildiz, leuk jou ook hier te zien! Klets je eigenlijk ook mee in het 2015 topic? Ben benieuwd naar weer een veulentje van Tie, en misschien nog een keer Jazzy x Yanour, leuk :)

Hier nog niet begonnen met dekken, ik heb bewust de veulenhengstigheid overgeslagen, ik wil niet een nog vroeger veulen. Dus wij gaan aankomende hengstigheid beginnen, ik ga uit van volgende week.

We gaan dit jaar in ieder geval onze combi van vorig jaar herhalen, want dit veulen is echt verschrikkelijk gaaf geworden! <3 Ik hoop dan ook op een kopietje van Amir, maar dan in merrie-vorm :D

Aziza..
Afbeelding

..zal dus weer gedekt gaan worden door GR Lahab..
Afbeelding

.. voor een vol broertje of (hopelijk!) zusje van AZ Amir Lateef <3
[KS-ITP] Mijn binkie AZ Amir Lateef, alweer 10 dagen oud!
Afbeelding

Nu maar hopen dat ze weer in 1x drachtig wil worden.

Ook moet ik nog erg lang wachten op mijn laatste 2015 veulen (pas uitgerekend op 10 september), dus voor mij lopen de veulenseizoenen een beetje door elkaar :+ Wel raar om nu bij de ene merrie al bezig te zijn met opnieuw dekken, terwijl de ander nog niet eens op de helft van haar dracht zit.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:57

Ik meld me hier ook als dat mag :D

Ik heb in 2013 een prachtig veulen gefokt uit Whisper x Patrick(AKA Ted) Sir Aslan of the Whispering-Spirit.
Whisper heeft na de dracht en bevalling van Aslan wat problemen gehad, rondom de hengstigheid.
Dit jaar is het wat erger, in overleg met de da zal Whisper dit jaar gedekt worden.
Ze mag gaan daten met Denzel O Shea, bruin bonte tinkerhengst.
Het veulen is voor de verkoop.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:15

Ik ga zo even bijlezen en reageren, maar eerst even mijn ´dilemma´:

Daisy is vandaag hengstig geworden na 26 dagen. In februari was ze na 24 dagen hengstig en in januari na 30 dagen.
Stel dat ze nu de 26 dagen aanhoudt, wordt ze 6 april en 2 mei hengstig.
6 april vind ik eigenlijk net iets te vroeg en 2 mei net iets te laat...

Stel dat ik haar laat dekken in haar hengstigheid van 6 april: Dais is vaak een week hengstig (als ze bij de hengst staat langer, maar we gaan even uit van een week) dan wordt ze 12 april voor het laatst gedekt en ze draagt lang (de laatste drie dekkingen 347, 355 en 352 dagen). Uitgaande van 350 dagen, zou ze dan 26 maart uitgerekend zijn (340 dagen is 16 maart). Dat vind ik erg vroeg.

Stel ze gaat de hengstigheid van 2 mei, 1 week hengstig: 9 mei voor het laatst gedekt, 350 dagen drachtig, is 23 april (340 dagen is 13 april)...

Toch maar voor de hengstigheid van 2 mei maar.. En nu maar hopen dat ze de volgende twee keer iets eerder dan na 26 dagen hengstig wordt en niet zo lang draagt :)

Zo, ik ben er uit, nu even lezen :D

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:26

Haha het helpt inderdaad soms om alles even voor je uit te schrijven :D dilemma opgelost!

Ik heb net mijn dekcontract getekend en gemaild :D Nu moet Jade alleen nog even bevallen :P

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:34

kiki1976, dat is balen, zeg! Ik hoop dat je dit jaar mee geluk hebt!

Vesceron, dat is inderdaad extra moeilijk. Dat snap ik maar al te goed! Ik heb iets soortgelijks ervaren met een nieuw meisje bij ons op stal. Ze zorgde niet goed voor haar paard, kwam bijna nooit, paard kwam soms dagen zijn stal niet uit en dat gaat dan allemaal goed en ik doe alles voor mijn paarden en mijn grootste liefde sterft terwijl hij pas 3,5 jaar is. Het leven is soms echt oneerlijk en heel hard :(:)

Leuk dat we zo dichtbij elkaar wonen en staan met de paarden! Die kraamvisite is een date! :D

Ah, Pretty... Dat is ook echt moeilijk.. :(:)

Welkom, MartineV :)

AZ, leuk dat je er bij bent!

Spannend, Woogy! Nog één dagje!!!

Dais is ook zo'n s***. Ze is hopeloos verliefd op een Fjordenmerrie (merrie ja :+) bij ons op stal en op een Haflingerruin. Ze wordt helemaal wild van die Fjordenmerrie als ze hengstig is, maar die Haflingerruin, mijn god... als ze maar denkt dat ze hem ziet, gaat ze zachtjes staan roepen naar hem. Hij snapt er natuurlijk niets van, maar ze blijft om hem heen dralen. En als hij dan in de buurt komt en ze is niet hengstig, dan kan hij een grote bek krijgen en een paar voorhoeven opvangen. Maar als ze hengstig moet worden en ze ziet hem, dan is ze spontaan hengstig en gaat ze er zowat voor liggen. En die ruin? Die snapt het dan nog steeds niet _O-

Dankjewel, AZ, jij weet als geen ander hoe het voelt...
Ik hoop heel erg op een (valk) hengstje. Een tweede Ti zal het nooit worden, maar hengstjes/ruintjes zijn vaak wel wat aanhankelijker dan merries en dat mis ik nu echt heel erg. Dais en Fi zijn wat dat betreft echte merries. Ik mis Ti zijn knuffels.

Leuk dat je voor de merrie-uitvoering van Amir gaat! Ik ben nu al benieuwd, Amir is een heerlijk ding! <3

Patrick, leuk dat je erbij bent! Ik dacht dat Whisper ook verkocht zou worden. Maar dat heb ik dan denk ik verkeerd begrepen.

Tinniie, ja, heel handig zo'n topic! :)

Hahaha, alleen Jade nog even bevallen, ja, lijkt me handig :D

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:52

Ja Cynthia, helaas weet ik precies hoe het voelt, en met Rahnanah is het alweer 3 jaar geleden, maar nog steeds sta je er zo vaak bij stil.. Wat jammer dat Dais en Fi niet van die knuffels zijn, Rahnanah had dat dan juist weer wel heel erg, ondanks dat het een merrie was. Maar al Aziza haar veulens zijn zo vreselijk aanhankelijk.
Ik hoop echt voor je dat je volgend jaar een prachtig valk hengstje krijgt, zoals je zegt, vervangen kunnen ze ze nooit, maar de leegte een beetje opvullen en je opvrolijken kunnen ze zeker.
Maar je zal zien, dan krijg jij volgend jaar een merrie en ik een hengst :+ Ach, als het maar gezond is, dat is het belangrijkste :D

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:04

Hahaha, dat zal best, ja :D
Zo van: Je wilde toch zo nodig een valkmerrie? Hier! Heb je een tweede! Veel plezier met nog zo'n draakje _O-

Maar wat je zegt; het is een voorkeur, maar gezond is het belangrijkste. Dat wil uiteraard iedereen, maar zodra je een dier hebt verloren, is dat ineens écht nog maar het enige dat belangrijk is.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:09

Dat is helemaal waar!
Ik had het ook met de bevalling van Aziza, vooraf wilde ik heel graag een merrie, maar toen het helemaal verkeerd lag tijdens de bevalling was ik dolblij toen het er uiteindelijk gezond en wel was, al was het dan een hengstje. Nu hij zo ontzettend gaaf is, baal ik er af en toe wel stiekem van dat het een hengstje is, gewoon omdat het nu voor mij niet interessant is om hem aan te houden. Maar iemand anders wordt vast heel gelukkig met hem :j

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 00:44

Ik moet nog eens terug gaan lezen, doe ik even een keer als ik tijd heb.
Sommige ken ik nog uit het topic van 2013.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:06

-O-

zegt hoop ik genoeg

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:10

Spijtig Woogy.. Maar we zijn nog heel vroeg in het jaar, meer geluk bij de volgende poging!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:13

Oh wat jammer Woogy...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:13

probleem is wel, er zat nu een ei op van 3,5 cm. Baarmoedermond was nog wel wat hard, maar ze zou dus zeker wel dag 3 in de hengstigheid moeten zijn. Mij de belangrijkste vraag: waarom toont ze niet? Ze is altijd mooi hengstig 6 dagen en echt vreselijk geil, tegen de tralies aan wrijven en de hele tijd brullen naar de hengst. Nu slaat ze z'n kop er bijna af.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 19:47

Woogy jammer.
Hier een merrie die heel slecht toont.
Bij de hengst wellicht wel tonen.
Dus Whisper mag over 2.5 a 3 weken naar de hengst.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 20:06

Oooooo.... Woogy, wat vervelend :(:)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:32

vanmiddag maar bellen met de homeopaat/osteopaat hopen dat hij iets kan betekenen voor haar. Ik wil verdorie een baby hebben van deze combi!! _-:(

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:37

Zo gewenst jammer dat het niet lukt.
Hopelijk vinden ze de oorzaak.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:56

Mag ik mij hier ook melden? :D
Ik heb een merrie van 16 jaar die ik in goed overleg met de dierenarts dit jaar wil laten dekken.
Een aantal jaar geleden al met de gedachte rondgelopen maar toen is het er wegens omstandigheden niet van gekomen.
Nu vind ik dr nog niet ''oud'' en vind ik dat ze dit jaar gedekt kan worden. Geen verplichtingen, als ze niet drachtig wordt dan niet, dan hoeft het van mij ook niet.
Veulen zou ik graag zelf houden, dus daar fokken we ook voor :)
Ik het liefst zou ik haar april willen dekken, maar moet ook even de hengstigheid in de gaten houden haha.
Dit is mijn merrie trouwens:

Afbeelding

ik zou haar graag willen laten dekken door Picasso van Knedo.
Afbeelding