[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Joyceee86

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 18:48

Ik zet ook een stipje in dit topic..
Samen met Nicole zal ik vast wel wat mee gaan helpen met de veulens van 2014 van Nicole haar buurman (al is dat een heel stuk minder omdat ik er met mijn paard niet meer sta)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 23:49

Nog twee maanden en dan gaat merrie uit logeren :D En ik ben zo benieuwd of alles gaat lukken/hoe snel alles gaat lukken dan :)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:40

Dynamic zit inmiddels ook over de 3 weken na de eerste dekking en toont niets van hengstigheid dus dat is mooi :)
Eens kijken of ik van de week tijd heb om haar te laten scannen of dat ik wacht tot er gastmerries ook door de 3 weken zijn en er een paar gescand kunnen worden.
En de laatste merrie van dit jaar is vorige week bevallen dus hopen dat zij ook snel gedekt kan worden. Al vrees ik het ergste want ze is weer extreem beschermend en dat zorgde er vorig jaar ook voor dat ze pas laat weer gedekt kon worden...

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:50

Hier zijn de merries allemaal goed hengstig geweest vorige week. In de volgende hengstigheid gaan wij beginnen :)

LysJac

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 15:38

Ik meld mij ook aan :-)

voor iedereen bij wie het inmiddels gelukt is, gefeliciteerd!!

Het is weer een spannende tijd!

Mijn merrie staat nu al bijna een maand in Harskamp.

de laatste hengstigheid was op 17 maart en ik had dus een inseminatie al eerder verwacht, maar helaas.
het ei is afgelopen vrijdag bijgespoten en ze is zaterdag geinsemineerd...

Dit jaar heb ik voor Smart Spook gekozen (quarter horse)
nu is het nog weer afwachten geblazen :S

wat zijn jullie ervaringen met bevroren zaad en waar brengen jullie je merrie heen?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:02

Bij Elianne was het ei er zondag af, nog een paar prikjes gegeven omdat er een klein streepje vocht in de baarmoeder te zien was. 7 mei scannen op 18 dgn.

Upona zondag ook gescand, die had 25 mrt geveulend en werd nu dus ook hengstig verwacht. Was ze al voorbij.. Zij mag dus ook weer als Schim gescand wordt. Mss zelfs maar nog een dag eerder zetten. Is al de tweede die we net gemist hebben, Sientje waren we ook net een dag te laat.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 07:58

Ik kan van onze merrie niet ontdekken wanneer ze hengstig is, heel lastig. Ze staat samen met een andere merrie en we hebben geen ruin/schouwhengst in de buurt helaas. Ze kan in principe wel op stalling bij de hengstenhouder, maar mijn andere merrie kan niet zo lang alleen achterblijven, dus ik zit een beetje met een dilemma. Zou hengstig spuiten een optie zijn, zodat ik goed controleren kan wanneer ze hengstig wordt? De hengst staat dicht in de buurt dus het was de planning om bij hengstigheid met de merrie daar naartoe te gaan, zodat ze maar kort daar hoeft te blijven. (NRPS-hengst, dekt natuurlijk)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 13:37

Zo, eindelijk weer goed nieuws! Aziza is drachtig *\o/*
Ben zó blij! Voor mij was zij toch wel het belangrijkste voor dit jaar om drachtig te krijgen.

Mausi is ook gecheckt, maar daar was nog niets te zien.
Ze hebben bij haar opnieuw een monster afgenomen, om te kijken of haar baarmoeder nog steeds schoon is.
Maar dus helaas nog steeds geen teken van hengstigheid, maar dat hoor je vaker bij merries die al een ruime maand drachtig geweest zijn, en daarna het vruchtje verloren hebben. Ze gaan haar over 2-3 dagen weer checken, en als het nodig is, misschien toch hengstig spuiten.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 14:12

Gefeliciteerd AZ!!

Hier zijn we volop aan het dekken.. De eerste 2 hebben niet gepakt en ze zijn nu hengstig dus hopelijk dit keer wel :)

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 14:29

Kreeg net een bericht van Nicole,
Wusiena is ook goed hengstig en word morgen gedekt. Dat zou nr 2 kunnen zijn als schimmel ook drachtig is.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 18:45

Hoe zit het met jou eigenlijk Joyce, laat je Bacardi ook nog dekken dit jaar als alles goed gaat met dit veulen?

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 22:02

Dustinlover schreef:
Hoe zit het met jou eigenlijk Joyce, laat je Bacardi ook nog dekken dit jaar als alles goed gaat met dit veulen?

Nee, ik heb barcardi laten dekken ivm blessure en aangezien ze vorig jaar mei was afgeschreven als fokmerrie .. nu blijkt dat ze voor 99% alles weer mag doen, is t ff afwachten wat ik met dit veulen doe.. dit zou de opvolger van barcardi worden,maar aangezien Bar alles mag wat ik wil...
Moeilijke keuze dus

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 07:57

Dat is inderdaad niet makkelijk dus. Goed overna denken :)

Hier wat minder.. een van mijn merries is hengstig en heb ik de 1e dag gedekt en gisteren moest ze voor de 3e keer.. Nu stond er een andere pony in die groep en die heeft alle draadjes afgebroken gisteren... Toen stond mijn merrie bij mijn champagne hengst welke halfbroer en halfzus is van elkaar :(
Hoop niet dat het pakt en dat ze straks over een paar weken weer hengstig staat...

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:30

Gefeliciteerd AZ! Laat je ook even weten als er een kloppend hartje gespot is?

Lekker dan Dustinlover!!! :oo Heeft iemand ook gezien of ie heeft gesprongen?

Gisteren is Yentl voor de laatste keer gescand. En ja ja, ik heb de eerste foto van ons kampioentje in wording! Wat is ze prachtig he, haha! :D
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:32

mooie Jazzmeen baby in de buik, fijn dat ze nog gewoon drachtig is! Ben benieuwd naar over 11 maanden :D (of intussen nog maar 10?)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:53

Sientje is gisteren geinsemineerd. Vrijdag weer scannen, ik gok er op dat het ei dan weg is.

Poon wordt dan ook gescand, op hengstigheid.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:50

Gefeliciteerd AZ!

YildizArabs altijd leuk zo'n plaatje van de scan :)

Ik heb er ook weer eentje bij:
18 februari - MarijeR - Lucky Four Chips Dynamic Deluxe (v. Glory B Farms Chocolat Chip) x Fallen Ash Eagles Dark Deputy

Amy is ook al een paar keer gedekt in de veulenhengstigheid. Ben blij dat ze dit jaar wel goed te dekken is, komt ze tenminste weer wat eerder in het jaar.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 13:04

Ik meld me ook.
Voor het eerst een merrie laten dekken. Ze staat nu nog bij de hengst maar volgens de scan hadden we geen beter moment kunnen kiezen om haar te dekken. Normaal gezien dus begin April (3 mei voor het eerst gedekt en dinsdag normaal de laatste keer. Via natuurlijke dekking).
Dus
3-7 april - Ayasha - Ismir du Tilleul x Erik x Facet.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 13:10

Sientje's ei zat er nog, vrijdag nog een keer geinsemineerd. Ook Upona en Dupona zijn toen geinsemineerd.
Zondag gescand en allee bij Upona zat het er nog, die is smiddags nog een keer gedaan, de andere twee waren er toen netjes af.

Morgen weer scannen bij Poon en de schimmel wordt dan gescand op 18dgn.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:38

Spannend Nicole! Hier heeft de eerste merrie afgeslagen gisteren en was een andere merrie hengstig dus die word ook gedekt. Fabje is gisteren gedekt en misschien dat ze morgen nog een keer word gedaan, maar ik gok dat haar cyclus bijna voorbij is :)

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 22:46

AZ: Gefeliciteerd!!
Lysjac: Nog even afwachten dus! Hier geen ervaring met diepvries. Ik vind het veel te veel gedoe. Je moet vaak scannen om te kijken hoever het ei is, en diepvries moet volgens mij net voor de eisprong geïnsemineerd worden wil het pakken.
Yildizarabs: Altijd mooi zo`n scanfoto!! Gefeliciteerd!
MarijeR: Ook gefeliciteerd!!
Ayasha: Spannend, op naar de 18 dagen scan.
DL: Dat is minder. Hopelijk is halfzus van die hengst niet drachtig van hem. Spanning voor Fab, hopelijk gauw drachtig.
Spannend Nicole!!! Hopelijk snel drachtig.

Hier gisteren de eerste merrie geïnsemineerd. Morgen komt de scanner langs om te kijken of het ei ook weg is. Andere merrie is beginnend hengstig en 1 merrie is nog niet hengstig.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 08:01

Ik meld me hier ook!

Inmiddels de eerste merries alweer geïnsemineerd :) nu afwachten of het gepakt heeft!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 12:40

Schim was niet drachtig, ei van 3 cm, donderdag weer scannen.
Bij Upona was het ei er nog niet af, het was zo groot dat het amper nog op het scherm pastte, ze heeft nu Chorulon gespoten, zodat ze gaat ovuleren. Die vanmiddag dus nog een keer insemineren.

LysJac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 13:02

Gefeliciteerd AZ :-)

Zo ben je even weg en allemaal weer veranderingen te lezen!!

Iedereen is druk in de weer met hun paardjes .. echt een spannende tijd!

Nicole dat van dat ei van 3 cm heb ik ook gehad en dat het ei niet wegging...de techniek staat tegenwoordig echt voor niets want bij mij hebben ze hem opgespoten en ik heb gister gescand en de mijne is drachtig!!! Had het echt niet verwacht!

paard89 je moet dus nog even geduld hebben voordat je meer weet... helemaal spannend omdat je meerdere merries hebt te insemineren!

ik ga voor jullie allemaal duimen!! het heeft mij iig geholpen!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 08:09

Ik meld me ook!

Gisteren heb ik mijn merrie laten insemineren. Nu over 2 dagen weer scannen om te zien of het ei weg is en anders waarschijnlijk opspuiten en nogmaals insemineren deze cyclus.

Erg leuk allemaal, maar ook spannend, want het is voor mij de eerste keer dat ik zelf een veulen fok.