R.I.P. Roza, na haar bevalling.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:49

Colway schreef:
Waarom zou zo'n filmpje niet kunnen? Dit is gewoon realiteit, sneu absoluut maar helaas geen óohhh' en áaaahh' Vind het sjorren wel meevallen. Wel eens gezien hoe sommige kinderen uit de moeder worden getrokken? Soms moet dat en soms is een interne bloeding niet voortijdig te stoppen. Jammer en sneu voor de merrie maar fijn om te lezen dat er een pleegmoeder is. Sterkte met je verlies en geniet van dat kleine wondertje

He je ooit een giraf zien bevallen? :') Nee flauw. Maar je hebt gelijk :j Een filmpje is de realiteit, dat het een keer geen 'aahh en ' wat schattig' is valt bokt wat zwaaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:51

Deze merrie heeft echt wel enorme pijn gehad, dat zie je toch aan het rollen... Voor een paard of pony zoiets toont.. Dit is geen rustig doodbloeden.Akelig filmpje om te plaatsen.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:53

[***] schreef:
Deze merrie heeft echt wel enorme pijn gehad, dat zie je toch aan het rollen... Voor een paard of pony zoiets toont.. Dit is geen rustig doodbloeden.Akelig filmpje om te plaatsen.

Als je nou , 'ik vind dat deze merrie veel pijn had en ik vind dat dit geen rustig doodbloeden is, ' zou het flink wat fatsoenlijker zijn. Dan zeg jeje mening. Nu wil je gewoon zeggen 'het is zo' . Ja dat vínd jij inderdaad. Maar niet alles is zoals jij dat ziet. Als je nou je méning zegt dan komt het wat anders over , vind je niet?

Anoniem

Re: R.I.P. Roza, na haar bevalling.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:54

Nee dier is vast rustig en pijnloos heengegaan, had mss wat jeuk

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:55

Dat is nou wel duidelijk...... Lekker nutteloos bericht :j

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:56

Jolliegirl schreef:
Respect ontbreekt het niet aan hoor vanaf mijn kant.
Ik stel vragen, waar ik keurig antwoord op krijg, ook heb ik mijn steun betuigd, maar nee daar leest iedereen overheen ;)

Ik doel ook niet op jou maar op anderen waarvan ik denk moest je nou die opmerking maken snap je?

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:58

[***] schreef:
Nee dier is vast rustig en pijnloos heengegaan, had mss wat jeuk

Dat zeg ik niet, maar je bent wat overheersend met je mening hiero, Niet iedereen vind het fijn wanneer iemand nogal zn mening op iedereen wilt forceren. Ik reageer nogal normaal hier dacht ik. Je valt iedereen die vind dat je overheersend bent aan alsof je geslagen word. Jij bent er dus niet mee eens dat iedereen een eigen mening heeft en dat iedereen het mee eens moet zijn met jou? Natuurlijk is ze niet 'vredig ' heen gegaan. Maar als jij een DA hebt die van die ogen die door een paard heen kunnen kijken en die gelijk kan zien dat er een inwendige bloeding zit en gelijk moet laten inspuiten wil ik graag een telefoonnummer. Kan handig zijn voor mijn merrie :j
@jollie, doel ook niet op jou hoor,

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 19:03

franka75 schreef:
wat ik op het filmpje zie zijn normale bevallingsbeelden , alleen een moeder die daarna niet meer kan opstaan, maar hoe moet je weten wat er is hier kunnen mensen ook van leren om te zien wanneer het niet goed gaat.

+1
ik ben het een keer met je eens.

de merrie word op de juiste manier geholpen tijdens een wee.
dit is vind ik merrie vriendelijk om de bevalling iets makkelijker te maken.
het veulen word precies richting de uiers getrokken en niet recht achteruit.

sterkte ts ik had vanmiddag toen je het net had geplaatst en slechts 1 pagina had ook al het filmpje bekeken.
een fijn filmpje is het niet maar jij kunt hierdoor het verlies verwerken en andere mensen kunnen er wat van leren, symptoom herkenning.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 19:03

[***] schreef:

wat zou jouw advies zijn dan? nek omdraaien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 19:04

Ik heb nu eenmaal eerder medelijden met het dier dan met de maker van zo'n filmpje en ik kan me niet voorstellen dat een da geen middel tegen kramp in het bloed spuit in dit geval

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 19:05

[***] schreef:

Janne, het kan best zijn dat ze nog naweeën had :j maar als je dood bloedt valt de druk letterlijk weg. Nav de dood van Hickstead heb ik het hier ook over gehad met mijn DA. Je kunt beter dood bloeden dan bijv stikken. Je zakt weg en daarna overlijdt je. Zo gaat dat bij mensen, maar ook bij paarden.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 19:06

[***] schreef:
Ik heb nu eenmaal eerder medelijden met het dier dan met de maker van zo'n filmpje en ik kan me niet voorstellen dat een da geen middel tegen kramp in het bloed spuit in dit geval

De DA was er toch nog niet?

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 19:07

Goed, volgens mij gaan we nu discussies op de man voeren, heeft niet heel veel zin denk ik.

Conclusie trekken hoeft niet, je kan een mening hebben en die melden op een vriendelijke manier, maar om te speculeren over 'wat als' in zo'n topic terwijl TS veel verdriet heeft, nee -O-
Laten we ophouden met wat er fout is gegaan, helaas is dat gebeurt, en laten we duimen op een goede toekomst van het veulentje bij TS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 19:09

Die schijnt erbij te staan, derde persoon

Ik heb dit wel in de box gehad, toen vreesde ik voor de muren. Zo'n pijn hebben ze dan, veulen eruit gehaald en merrie een prik gehad. Had in dit geval de bloeding wss niet opgelost maar wel de pijn.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 19:11

Hè, wat rot om je merrie zo te verliezen. Veel sterkte, TS!

[***] schreef:
Nou heb ik zelf 0,0 ervaring met bevallingen van paarden en de middelen die toegediend (kunnen) worden, maar duurt het niet ook even voordat die middelen tegen kramp werken? Dan had de merrie dus al dood kunnen zijn voordat die middelen zouden zijn beginnen te werken, waardoor niemand er iets van gezien zou hebben en je hetzelfde resultaat had gehad. (Puur hypothetisch.) Natuurlijk is het niet leuk om een dier zo te zien sterven, maar ik denk niet dat de TS of één van de andere omstanders er iets aan had kunnen veranderen. Zolang er geen dierenarts is kun je weinig anders doen dan toekijken en hopen dat er snel hulp is of dat de merrie snel opknapt lijkt me. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 19:13

Gaat direct in het bloed, werkt onmiddelijk

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 19:14

Niet als de bloeddoorloop onderbroken wordt door een scheur in een grote (slag)ader

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 19:15

Als ze de spuit niet krijgen werkt ie sowieso niet

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 19:16

Maar goed, misschien kan je beter de dierenarts bellen en daar jouw hypotheses voorleggen, denk dat dat handiger is dan hier.

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 19:24

Sterkte met het verlies en ook een da kan hier niks aan doen. Het konden ook naweeën zijn voor de nageboorte. Hopelijk gaat het goed bij de pleegmams

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 19:28

Naar aanleiding van tems en een pb, een gastslotje voor overleg.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 00:03

Moderatoropmerking:
Na overleg met mods en TS is besloten om het topic gesloten te laten en het filmpje te verwijderen, het werd door veel mensen als te schokkend ervaren en de sfeer in het topic is daardoor nu ook niet echt geworden wat de bedoeling was, een topic om de merrie te herdenken.

TS kan als ze wil een mooi herdenkingstopic plaatsen op [IM] In Memoriam.

TS, veel sterkte met het verlies. En succes met het veulentje, wel heel mooi dat het zo goed gaat met de kleine en de pleegmoeder.