Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
suuzepuus schreef:Ja, uik ben erg blij meer te weten over haar. Ik had alleen een buitenlands paspoort en een paard wat weinig wist. Ze kende eigenlijk niks. Nu wel hoor, is erg leergierig.
Ik ben gewoon blij om te weten wat er met haar gebeurd is. En tja, dat ze dan bloedpony geweest is is misschien minder maar ben wel blij dat te weten.
suuzepuus schreef:Dan zal het bij die van mij misshcioen met de cellen te amken hebben. Ik hoop dat ze geen nare naverschijnselen heeft/ krijgt. Maar dat moeten we maar afwachten. Ze zou nu net 4 zijn volgens het paspoort dus ze heeft er geen jaren gestaan.
suuzepuus schreef:Die van ons is juist niet schuw, erg mak en heel erg mens gericht. ze heeft meer met mensen dan met andere dieren denk ik al is ze dikke vrienden met mijn ruin.
Ze is echt gek op knuffelen en kan uren tegen je aan staan. gewoon lekker contact hebben.
Ze kende inderdaad geen voetjes geven enz maar leert erg snel.
Maar dingen als schrikdraad kende ze niet, water niet en ze is heel erg speels. Speelt met ballen en staat steeds met haar voeten in de waterbak. Het is een erg leuk paardje in omgang wat hopelijk zo blijft!
suuzepuus schreef:Maar cindy, iemand mee nemen had in dit geval niet uitgemaakt. het was en is nergens aan te zien!! ik heb pas de dag daarna in haar mond gekeken en zag toen pas haar tanden. Tanden bekijken is echt niet het eerste wat je doet als je een paard koopt!!
We waxchten af en zien het wel. Ik laat het op me af komen en ben verder blij met mn knuffelpony. Hoop dat er niet opeens allemaal nare dingen naar boven komen door haar verleden. Maar daar kunnen we nu niks aan doen.....
suuzepuus schreef:ow nee, ik zie het niet als aanval hoor, maar bij een particulier ben je ook nooit zker van wat je koopt...
Ze kan hier lekker rustog haar veulen krijgen en dan van de uk genieten. Deze winter ga ik lekker ustig met haar aan de slag en volgend jaar pas inrijden. Dan is ze dus 5. mooie leeftijd om dat te doen!!
ellepelle27 schreef:Een bloedpony blijft nooit langer dan 3 maanden op de tapperij,na 3 maanden dracht is het hormoon nog in telage aantallen aanwezig om het te kunnen gebruiken.
Mijn pony's zijn ook bloedtappers geweest,en mijn kinderen hebben er een fijne knuffel,sportpony aan.
De verhalen die je over de tapperij hoort,zijn meestal negatief,maar als je wilt oordelen,vind ik dat je er eerst een keer moet gaan kijken.
Alvast gefeliciteerd met je drachtige merrie,en zo te horen heb je er een mooie hengst bijgehad.
suuzepuus schreef:Ik denk dat ze 4 is. maar het maakt eigenlijk niet uit. nu krijgt ze eerst een veulen en dan gaan we haar pas volgend voorjaar inrijden. dan is ze dus sowieso 3 (of zoals het papiertje zegt 5...)
janflicka schreef:suuzepuus schreef:Ik denk dat ze 4 is. maar het maakt eigenlijk niet uit. nu krijgt ze eerst een veulen en dan gaan we haar pas volgend voorjaar inrijden. dan is ze dus sowieso 3 (of zoals het papiertje zegt 5...)
Uiteraard krijgt ze nu eerst haar veulen![]()
Maar het lijkt me toch wel van belang kwa inrijden wat haar leeftijd is....
Ik ken je goed genoeg dat je niet zomaar erop gaat zitten hobbelen.. maar tussen 3 of 5 jaar zit nog een wereld van verschil?