spoed veulen 4 dagen oud GRATIS

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:56

sita; als het veulen naar jou gaat wens ik je alvast veel sucses en hoop nog wat van het veulen te horen later :).
Ts : Veel sucses, super dat je dit topic hebt geopend en het beestje nog een kans geeft !
Aanbierders : super dat je je aanbied ;)
commentaar gevers : lees eerst een heel het topic !

Ik zeg gewoon nog maals sucses met het veulen ik hoop er nog iets van te horen en natuurlijk een naam te horen of heeft die die al ?
Sucses ik volg dit topic zeker. /3

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:56

Natuurlijk houd ik jullie verder op de hoogte.. :)

Wbt de opvoeding.. Ik ben precies zelf een paard :') Heel correct en consequent, ik ga hem zo lang hij van de fles drinkt die ik vast heb ook NIET betuttelen.. Wanneer het ons lukt hem van een speenemmer te laten drinken en ik hem bij een van mijn merries in het land kan hebben is het tijd om te tutten.. ;)

Sita_

Re: spoed veulen 4 dagen oud GRATIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:58

Ik weet niet of ie een naam heeft, heeft ie dit niet dan heb ik zelf wel een naam in gedachten.. ;)

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:58

MariekeA schreef:
De merrie van Highpoint laat vloeistof lopen. Of het uberhaupt melk is met de juiste concentratie hoognodige voedingstoffen is volgens mij nog niet vast gesteld. Of is dat inmiddels gedaan Highpoint?
(Mijn merrie liet een paar jaar geleden (niet drachtig)ook vloeistof lopen, maar dat had lang de samenstelling niet van melk. Zou dus ook niet voldoende zijn om een veulen mee op te trekken.)

En dan is het de vraag of de melkproductie genoeg op gang komt en juiste kwaliteit heeft/gaat krijgen. Ik vind het erg lief dat ze haar merrie aanbied, maar dat zou ik toch eerst even uitzoeken voordat je je merrie als pleegmoeder aanbied. Anders stel je het veulen voor niks aan zo'n situatie bloot.

Ik kan me dus heel goed voorstellen dat TS voor zekerheid kiest en voor een goed adres gaat.

Wat jullie ook gaan doen: Succes voor de kleine.

De merrie van Highpoint laat vloeistof lopen daar kun je toch geen veulen mee groot brengen?
Of ben ik nu gek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:00

Highpoint schreef:
Mijn dierenarts heeft vandaag nog gezegt dat er een veulen van kan opgroeien

Ik zag ook dat je je gisteren af vroeg of de melk van je merrie een veulen kon doen opgroeien. Naar ik begreep laat ze melk(nog niet wit) lopen, maar is niet drachtig geweest?
Hoe test een da dat eigenlijk, doet ie dat op het oog?

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:00

...
Laatst bijgewerkt door jimdebrit op 18-06-24 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:01

Sita_ schreef:
Ik weet niet of ie een naam heeft, heeft ie dit niet dan heb ik zelf wel een naam in gedachten.. ;)

Welke? :o

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:02

Ik heb via PB contact met Highpoint, ze blijft bereikbaar voor me, ik ga overleggen met mijn DA wat die zegt wat te doen..

Rianne12 schreef:
Sita_ schreef:

Welke? :o

Dat hoor je dan morgen wel moest ie nog naamloos zijn.. ;)

Origineel

Sita_ schreef:
Ik heb net contact gehad met Chanine en zoals het er naar uit ziet gaan wij hem morgen ophalen en krijgt hij bij ons een heel mooi plekje.. :)

super :D

Anoniem

Sita_ schreef:
Natuurlijk houd ik jullie verder op de hoogte.. :)

Wbt de opvoeding.. Ik ben precies zelf een paard :') Heel correct en consequent, ik ga hem zo lang hij van de fles drinkt die ik vast heb ook NIET betuttelen.. Wanneer het ons lukt hem van een speenemmer te laten drinken en ik hem bij een van mijn merries in het land kan hebben is het tijd om te tutten.. ;)

Zat ik ook al aan te denken, een speenemmer voor kalfjes en verder paarden genoeg aanwezig bij jou toch?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:08

Ja, paarden genoeg! :)) Ik wil hem bij een van mijn merries zetten die ook optrad als peettante bij mijn eigen gefokte veulens voorgaande jaren..

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:13

Super topic dit, Sita weer de reddende engel! Had ook niet anders van je verwacht! ;)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:13

Petje af Sita! Ik hoop natuurlijk, net als iedereen hier, dat er nog een geschikte pleegmerrie komt, anders succes gewenst met het opvoeden! +:)+

Beeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:15

Arm veulen maar fijn dat er zoveel mensen zijn die hem nog een kans geven!

Wow Sita, gaaf dat jij hem gaat helpen, je gaat het er de eerste weken heel druk mee krijgen, geweldig dat je het wilt doen :j . SUcces ermee! Respect hoor :j

Snap wel dat er veel geschreven wordt over pleegmoeders enzovoorts. Natuurlijk is het beter veulen door een merrie op te laten voeden. Maar geef die merrie die al een tijd melk geeft weinig kans. De beste kans met een pleegveulen heb je als je hem helemaal kan insmeren met de nageboorte van het dode veulen, dat zal in dit geval niet kunnen. Maar ja kan het natuurlijk altijd proberen....(je weet nooit ;) )
Laatst bijgewerkt door Beeker op 02-05-11 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:19

Ik vind het echt top van je sita!

En ik vind dat de mensen hier niet zo snel hun oordeel klaar moeten hebben, net als wat jij zegt sita! Je bent geen penny meisje die zomaar iets doet. Tuurlijk ik het beter om een pleegmoeder te hebben, maar als dit eerder ook al is mislukt kan het toch beter eerst zo.

Arme kleine hummeltje.

Veel succes sita en ben benieuwd naar foto's van de kleine...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:22

Sita_ schreef:
Ik heb net contact gehad met Chanine en zoals het er naar uit ziet gaan wij hem morgen ophalen en krijgt hij bij ons een heel mooi plekje.. :)

_/-\o_ _/-\o_

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:26

Ik ben erg benieuwd naar het vervolg.
Had je het maar eerder geweten, dan had het kleine beestje mooi in Friesland kunnen blijven.

Ik twijfel er niet aan dat hij goed kan opgroeien bij jou!
Top!

ManOee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:26

Sita; echt top dat je dit gaat doen! Ik hoop zo dat alles goed komt met het veulen..
Ben ook heel benieuwd naar foto's als ie eenmaal bij je is & natuurlijk hoe het verder met hem afloopt!

Respect voor jou!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:27

annastasia schreef:
Ik ben erg benieuwd naar het vervolg.
Had je het maar eerder geweten, dan had het kleine beestje mooi in Friesland kunnen blijven.

Ik twijfel er niet aan dat hij goed kan opgroeien bij jou!
Top!

Precies, dat zei ik ook al... Mag ie morgen weer dat hele eind naar Friesland.. :(:)

Ik vind alle berichtjes met succeswensen hier in t topic en via PB echt geweldig, bedankt allemaal!
Laatst bijgewerkt door Sita_ op 02-05-11 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:27

Tis dat mijn veulen nog te klein is om van de merrie af te halen.. Anders.... Ik wens je heel veel succes Sita! Ik hou je eventuele topic in de gaten. Echt goed van je! Respect!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:29

Sita_ schreef:
Voor de mensen die denken dat ik nu een helemaal dolblij pennymeisje ben met een mooi hengstveulentje, die hebben het mis..
Ik ben helemaal niet blij, niet in de vorm van blijheid, ik ben alleen blij dat ik dit diertje een kans mag geven hier wat langer op aarde rond te blijven lopen.. Het gaat me heel veel tijd, geld en energie kosten, pas als hij minimaal een half jaar is, dan kan ik blij zijn en wrs zeggen dat het het waard geweest is..

_/-\o_

En lezen is een vak apart. :n

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:32

Siet wat gaaf wijffie dat je dit doet, en als hij bij je komt dan weet ik zeker dat het helemaal goed gaat komen

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:38

Super goed van Sita! Heel veel succes!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:40

Super Siet dat je dit gaat doen wat ben je toch een topwijf.

Kom vrijdag wel ff aanwaaien ben toch in de buurt.

Succes alvast morgen ...

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:43

Ben benieuwd hoe dit af loopt!