Pleegmerrie gezocht, met spoed

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 19:18

wuswa schreef:
fokfanaat schreef:
ze heeft dit nu een maand of 2 denk ik, misschien al iets langer, het wordt steeds een beetje erger.

Tjonge wat een vreselijk verhaal! Heel veel sterkte hoor. :(:) Fijn om te lezen dat je veulen een nieuwe mama heeft gevonden! Puur uit interesse: wat is dat voor een ziekte? Binnen twee maanden ontwikkelt zich iets en dus zo snel dat de merrie moet inslapen (ze zag er ook echt ziek uit)... JKK-vergiftiging of zo???

Maar wat had die merrie nou ???

fokfanaat

Re: Pleegmerrie gezocht, met spoed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 19:21

de merrie had een chronische zenuwontsteking, een been was grotendeels verlamd, alle spieren op die kant waren weggevallen, de anus had ook verminderd kracht, ze kon ook moeilijk uitplassen en had steeds ene blaasontsteking. ook had ze in dr tong en mond verminderde kracht, ze kon dr eten ook moeilijk wegslikken.

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 19:30

Wat een leukerd zeg! Zo te zien heb je en super plek gevonden, gelukkig maar!

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 19:35

Wat een mooi veulentje is het zeg en gelukkig heb je voor hem een lieve pleegmoeder gevonden.
Maar wat een dubbel gevoel lijkt me dit, je gaat een veulentje fokken en dan word je mooie dame ziek en kan het niet meer zelf opvoeden, maar wat is ze sterk geweest om hem toch gezond op de wereld te geven en hem het belangrijkste te geven de eerste biest.
Super karakter zeg.
Wil je heeel veel sterkte wensen met het verlies van je mooie merrie.
Wel heel fijn dat je kunt genieten van haar zoon. Ze leeft verder door in hem.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 19:44

fokfanaat schreef:
de merrie had een chronische zenuwontsteking, een been was grotendeels verlamd, alle spieren op die kant waren weggevallen, de anus had ook verminderd kracht, ze kon ook moeilijk uitplassen en had steeds ene blaasontsteking. ook had ze in dr tong en mond verminderde kracht, ze kon dr eten ook moeilijk wegslikken.

Ok, ik wil niet doordrammen maar wat is de oorzaak van zo'n snel verlopende ziekte (binnen 2 mnd nb!). Heeft het iets met jkk te maken of wat kan het geweest zijn? Enig idee??

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 19:49

volgens mij da kunnen ze zoiets gewoon krijgen.
jkk lijkt me sterk, dat heb ik niet staan en ook niet in het hooi, andere paarden hebben ook geen last.

ik zat zelf heel erg aan ziekte van lyme te denken, maar mijn da ziet het niet zitten en het is niet aan te tonen, bovendien was de merrie zo ver heen dat dat ook niet meer herstellen kon.

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 19:54

TS wat een vreselijke ervaring!!
Maar wat een mooi veulen!!
Ik hoop dat je dat een beetje kan troosten..
Veel sterkte in elk geval!!

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 20:00

Tis vreselijk.... En dan niet weten wat het is en hoe het ontstaat.... Niet eerder van gehoord of gelezen... Rare zeer progressieve ziekte kennelijk!

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 20:11

Wat een prachtige Finale!!!!
Super mooi afscheidskado... <3 <3

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 08:43

Wat een prachtig veulen!
En zo te zien doet hij het goed, zo samen met z'n pleegmams...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 08:46

fijn dat het goed gaat met het veulen......... spijtig dat het met de merrie niet goed afgelopen is...

tja, hoe een dier zo ziek kan worden kan honderdduizenden redenen hebben...... van hersenbloeding tot vergiftiging en alles daartussen in.

sterkte meis!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 13:58

Mooi veulen hoor FF. Heeft RAf nog effe mooi geregeld. Zit alleen met tranen in mijn ogen het hele topic door te lezen. Ergens had ik toch een sprankje hoop dat Raf op een of andere mirakuleuze wijze min of meer zou herstellen. ;(