Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Christel1164 schreef:Als je merrie nu altijd buiten staat, doe je haar geen plezier met op stal zetten. Bovendien is beweging goed, zeker als ze zo dik/vol is. En denk eens aan de stress die een verhuizing en een nieuwe omgeving oplevert. Ik duim voor jou en je merrie dat het allemaal goed gaat en je strakjes blij bent met een of twee gezonde veulens en mama. Sterkte.
kimmie261 schreef:ik denk ook dat het zucht is...
enne zal je vertellen,friesje was echt zoooooooo dik,echt ongelooflijk,leek wel een olifant,en er kwam echt een ienieminie dun veulentje uit....
klopte echt totaal niet
ik heb overigens vanmiddag wat foto's van friesje gemaakt en die is niet drachtig maar heeft net zo'n uier als jou merrie,als merries meerdere veulens gehad hebben,dan houden/hebben ze heel snel een "uier"...
http://www4.picturepush.com/photo/a/2745377/640/2745377.jpg
en dat voor een niet drachtige merrie...
ShamalArabs schreef:Maar ja, als je, zoals ik, (bijna) dagelijks 240 koeien melkt, dan pluk je ze er zo tussenuit, bij het eerste vlokje al behandelen, smoor het in de kiem, dan hou je je 4-speners ook hun leven lang 4-spenerWant eenmaal mastitis is altijd mastitis, het blijft broeien in de beschadigde uierwand en steekt zo de kop weer op. Smoor je het in de kiem, dan is de schade aan de uierwand minimaal...