Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

.Nuage schreef:Ik wil geen dure alarmen aanschaffen dus als iemand het wil uitlenen of weet waar ik zoiets kan lenen hoor ik het graag!

), maar het lijkt me dan wel het handigste in combinatie met een meldertje, zodat je niet telkens bij je paard hoeft te gaan kijken en dat is goed voor de rust van je paard maar ook voor je eigen rust... 
en desnotes een birthalarm singel
Al doe je een foalcam kunnen wij *hier* ook meegenieten als je daar een link plaatst
Citaat:of iets dat je in de kling kan naaien

LauraMc schreef:Weet iemand toevallig waar je zo'n singel kan huren? En dan niet al te duur?

Cassidy schreef:Magneetjes in de kling lijkt me nog het meest betrouwbaar (maar dan moet je telefoon ook aanstaan)...
)

KootMiraDrum schreef:Ik heb net het halsteralarm van Robor besteld. Deze lijkt me ook wel wat, maar ze zijn nog in een soort van testfase
"GSM Koe geboortemelder
Robor electronics ontwikkeld dit jaar de GSM-koe-geboortemelder, dit is een GSM-geboortemelder die rond de vulva van een koe (of Paard) wordt aangebracht door een zeer unieke en diervriendelijke verlijming. U kunt het systeem zelf aanbrengen en het hoeft dus niet door een dierenarts gehecht te worden.
Ook de meetmethode is zeer uniek. Twee kleine sensoren meten de ontsluiting van de vulva. Als de ontsluiting vergroot dan belt het systeem u op en geeft via SMS de ontsluiting in cm weer. U kunt zelf bepalen bij welke vergroting van de vulvaopening u gebeld wilt worden.
Op deze manier wordt u gebelt op het moment dat de waterblaas komt of wanneer het kalf (of veulen) zich aandient.
(Dit systeem werkt dus niet met een magneetje aan een touwtje die gehecht dient te worden en los kan schieten).
Robor Electronics zal dit systeem dit jaar uitzetten om te testen."
KootMiraDrum schreef:Met verhuren verdien je inderdaad een deel terug.
Hoe doen mensen dat? Ook borg vragen ervoor?
Nuage schreef:Heb jij die sensoren besteld of echt het halsteralarm?
.
, maar het alarm ging wel meteen af, en via de camera (geluid) hoorde ik een enorm plens water, de vliezen die braken dus.
... als die daarna blijft gaan, is er dus echt iets loos.
Maar het is me ook vooral om Maddox te doen, want die moet voor de eerste keer.