Bommel B kampioenshengst gelders paard :)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Bommel B kampioenshengst gelders paard :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 14:26

vandaag zijn we met bommel naar de keuring in hengelo gld geweest.
we moetsten om 9 uur, als 1e in de 1e groep.
hij liet zich super zien, hij steeg zowat op! resultaat 1e plaats in onze groep en dus een plek in de kopgroep Lachen
toen de kopgroep, hij liet zich weer geweldig zien en was dus 1e!!! en dus meteen geplaatst voor de centrale keuring in ermelo Lachen Lachen

ook moesten we nog voor de dagkampioen, dus de beste hengst en de beste merrie tegen elkaar. merrie was echt bloedmooi en kon echt super bewegen, die was dus ook 1e.

en toen werd er nog gevraagd of we nog mee wilden doen in een show van Koss, omdat die paard van het jaar is geworden...
Koss gaf wel een showtje weg zeg! het opstellen duurde erg lang, meneertje werd ongeduldig en mepte toen iemand flink onderuit! toen zijn ze maar met hem gaan draven... de voorbrenger had een beetje ruzie met hem en toe ging Koss rechtdoor over het hek heen, de jongen kon niets anders dan loslaten.
Koss dus in sneltreinvaart over het terrein heen en Uris en Bommel moesten de ring nog in en die stonden dus te wachten, wij snel met de paarden de ring in zodat hij er niet bij kon komen. komt Koss even laten weer teruggestormd en springt zo de ring weer in! Kwam ineens een kwade wilde hengst op me af! wij dus de ring maar snel weer uit.
Koss rende nog een paar ronden flink rond en het publiek deed flink zijn best om hem bij de omheining weg te houden, maar dat toch wel eng hoor, als zo'n linkmiechel op je af komt stormen! na een paar rondjes kregen ze hem te pakken en werd hij ook meteen weer weggebracht.

was wel weer genoeg sensatie dus

zodra ik foto's heb zal ik ze wel ff plaatsen

Zilly

Re: Bommel B kampioenshengst gelders paard :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 14:41

Gefeliciteerd Ja
Ben benieuwd naar de foto's van Bommel Haha!

Veel succes in Ermelo

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 14:43

Gefeliciteerd met je knappe hengstje! Zijn er ook nog foto's van hem gemaakt?

Enne, zijn er ook nog foto's van Koss zijn eigenbedachte ererondje? Jee, daar zullen ze flink van gebaald hebben..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 14:49

ja geen goede reclame voor die hengst, al kon je wel zien dat hij goed kon springen Haha!
neem aan dat de fotograven die aanwezig waren daar ook nog wel de nodige foto's van hebben gemaakt

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 15:08

Gefeliciteerd Lissy!

Tja, dat Koss niet het meest Gelderse karakter van de Gelderse hengsten heeft is toch wel bekend denk ik. Zie je ook elk jaar op de Gelderse hengstenshow in februari (en ik ben er al aardig wat keren geweest), het is verreweg het grootste gekkenhuis. Fokt super paarden, maar je merrie moet wel een prettig karakter hebben is mijn mening. Gelukkig hebben veel Gelderse merries dat wel en is het dus niet zo'n probleem. Zo te lezen is er maar 1 slachtoffer gevallen (hopelijk gaat het goed met diegene) en zijn alle paarden ook heel gebleven. Wel knap waardeloos zoiets...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 16:35

Ik ben erg benieuwd naar de foto's!

En met Koss ben ik bekend ja. De ene na de andere hengst komt binnen en wie loopt daar op zijn achterste benen, ja juist....

Was ook bij zijn keurverklaring, Karandasje en Corland sjokten door de ring, Koss liep naar de tribune te meppen.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 17:22

lekkere hengst dan maare van harte met jullie beeb!!

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 17:53

Gefeliciteerd! Ik had heb jullie hengstje gezien Lachen erg sjiek beestje.

Koss was idd link bezig, en Eliene volgensmij heeft die meneer (Donkelaar) er wel iets aan over gehoud, de ehbo dacht dat zijn heup gebroken was en hij is met de ambulance afgevoerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 17:58

Wat nou, was het van donkelaar zelf? (happen naar de baas...)
Ik hoop maar dat het meevalt.

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 18:02

ik was er jammer genoeg niet bij maar ben even bij jan langs gefietst en hoorde het van jan dat bommel kampioen was.
de foto's zie ik nog wel.

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 18:28

SUPER, gefeliciteerd
Succes Knipoog

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 19:44

Gefeliciteerd Haha!

_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 20:09

gefeliciteerd! wat gaaf zeg! *FOTO's FOTO's !! *

Deetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 20:12

Gefeliciteerd super zeg!!
idd Foto's Foto's !!!:)

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 20:18

Van harte met Bommel.
Aanvankelijk zou ik vandaag ook naar Hengelo gaan, maar vanwege de hitte heb ik er van afgezien. En gelukkig maar als ik zo het e.e.a. lees. Want een dolgeworden hengst die de ring uitspringt (en weer terug). Ik denk dat als ik met mijn rolstoel daar in de buurt was geweest ik het misschien niet meer had kunnen navertellen Verdrietig

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 21:08

Jemig, was het Van Donkelaar die gemept werd? Ik hoop voor hem (of voor iemand anders die het was) dat het allemaal nog meevalt...

@ Janne: ja toen zaten wij idd ook op de tribune in Den Bosch. Zo is 'ie dus ook elk jaar in Ermelo op de Gelderse Hengstenavond... volgens mij vindt Koss dat zelf z'n uitje van het jaar. Maar ondanks dat het ook leuk is om te zien dat hij helemaal uit z'n stekker gaat, je houdt je hart wel vast voor de voorbrengers. Ben eigenlijk toch altijd weer blij als alles weer goed is afgelopen.

Het heeft me er dus niet van weerhouden 'um te gebruiken voor m'n merrie hoor, blijf het een geweldig vaderdier vinden. Maar dit is allemaal wel heel vervelend, beetje een smetje op zo'n mooie titel Verdrietig die 'ie toch al vrij jong toebedeeld heeft gekregen en die uitverkiezing is tenslotte ook niet zomaar gebeurd.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 21:52

het publiek hield nu ook het hart vast hoor Haha! je staat zo langs een ijzeren hek om de ring toch wel een stukkie dichterbij dan als je normaal op de tribune zit Ja

enne, bedankt allemaal!

Liisette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 21:56

Gefeliciteerd!
Ben benieuwd naar de foto's:)

paramejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 08:02

gefeliciteerd

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 11:37

LiSSy schreef:
ja geen goede reclame voor die hengst, al kon je wel zien dat hij goed kon springen Haha!
neem aan dat de fotograven die aanwezig waren daar ook nog wel de nodige foto's van hebben gemaakt

Zijn vader is een Amor x Doruto, dat is ook geen gemakkelijk bloed. Heb hem overwogen voor Paddy maar ik heb hem om die reden dus toch maar niet genomen. En ik wist helemaal niets over zijn karakter af maar ik was verder wel weg van die hengst.

leonora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 11:50

Een hengst blijft onder invloed van zijn hormonen altijd een gevaarlijk monster. Hij is gefokt bij Van Leyden vandaan uit een hele fijne moeder. Geeft ook heel veel fijne sportpaarden, waar af en toe een galbak bij zit, maar dat kan altijd gebeuren. Ben het er wel mee eens, dat je niet teveel hengsten met dergelijk bloed moet inzetten voor het gelders. Vitens, rubus, ahoy en elegant geven bravere karakters. Ahoy wordt overigens nooit meer op dergelijke evenementen voorgesteld omdat hij dan ook staatsgevaarlijk is. Het lijkt voor Henk Donkelaar weer met een sisser af te lopen, na uitgebreid onderzoek in het ZKH mocht hij gisteravond weer naar huis; niets gebroken, gelukkig!!

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:11

volgensmij word Ahoy nergens meer voorgesteld omdat zijn eigenaressen geen zin hebben om hem ergens mee heen te nemen. Ahoy was ook geselecteerd voor paard van het jaar maar de eigenaressen zeiden bij voorbaad al dat ze toch niet zouden komen. Vind ik overigens heel jammer voor de hengst want het is echt een super paard.

Gelukkig is verder alles goed afgelopen, anders had het nog wel eens een vervelende afloop kunnen worden ook voor de hengst.

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 14:25

Van Donkelaar zei zelf tegen me toen we 2 jaar geleden Koss ook eens op stal kwamen bekijken dat een hengst altijd moet worden beschouwd als "gevaarlijk" en zo is het natuurlijk. En sowieso blijft elk paard een groot en sterk vluchtdier, vergeten veel mensen ook nog wel eens.

Natuurlijk kan ook de meest brave hengst een vervelende nakomeling geven maar een paard heeft ook altijd een moeder. Vandaar dat ik stel dat je voor het gebruik van Koss een merrie moet hebben met een prettig karakter omdat dat niet het sterkste punt is van Koss' vererving.

Fijn dat het met Van Donkelaar goed afgelopen lijkt te zijn.

@ Lissy: sorry voor het off-topic gaan. En heel veel succes in Ermelo!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 17:28

bedankt!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 08:42

waar blijven de foto's nou?!