Vanavond hebben we mijn merrie weer laten scannen de eerste keer zag er heel goed uit en dat bij de eerste keer! Het is allemaal nieuw voor me en het gaf zo'n goed gevoel dat het bij de eerste keer gelijk gelukt was!
En ja nu voor de 2e keer terug! Zag er mooi uit maar zag ook iets vreemds iest wat ik niet in de boeken had gezien(het is mijn eerste veulen dus heb me goed ingelezen en alle dingen bekeken en gedaan). Was een mooi rondje maar met een strengetje dat zich vertakte. De dierenarts was ook stil...te stil naar mijn idee.
Hij bleef maar kijken en kijken....en ja toen begon ie te praten...Ebony had iets wat bijna nooit voorkwam.
Ik schrok me kapot!
Toen vertelde ie dat ze waarsch een eeneiige tweelingdracht had maar hij het nog niet met zekerheid vast kon stellen wilde hij haar volgende week nog even zien.
En dan ja als het zo is word het weeggespoten en beginnen we opnieuw
Was ook te mooi om waar te zijn....
Maar nu was mijn vraag of jullie mij wat meer kunnen vertellen over een eeneiigetweelingdracht of het ook hebben meegemaakt.
Alvast bedankt!

B
sorry *voelt zich dom
(goede voorbeelden van de dracht op
) dat eeneiigen meer kans op overleven hebben dan tweeeiig. Waar dit aan zou liggen weet ik niet. De kans op een gezonde tweeeiig is al vrij klein, dus de kans op een gezonde eeneiige blijft ook klein