is ze wel drachtig??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kainda

is ze wel drachtig??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 18:49

Vorig jaar is Loesje naar de hengst geweest.
Om een lang verhaal, kort te maken.........ze kwam er doodziek weer weg Wekenlang hoge koorts.
De dierenarts wilde niet scannen of opvoelen, ze kon niet drachtig zijn als ze zo ziek was

Gelukkig knapte ze weer op
Vier maanden geleden begon haar buikje te groeien, zou ze toch.......
Ik zag ook wel iets bewegen in haar buik. Misschien was het verbeelding, wilde ik het te graag??

Drie weken geleden ben ik de hele nacht bij haar opgebleven. Haar buik was zo hard, het bewoog zo erg. Uiteindelijk kwam er niets. Ik had echt verwacht dat ze zou gaan bevallen.
Iedere nacht gaan we eruit om naar haar te kijken.

Ze was op 18 mei uitgeteld.....

Gisteren heb ik foto's gemaakt van haar.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden, is ze nu wel of niet drachtig??

( de dierenarts wilde liever niet opvoelen omdat ze zo klein is van achteren )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is Loesje

Ik maak me er best zorgen om Ze heeft vorig jaar zoveel peniciline gehad.....kan een veulentje hier wel tegen?? En de hoge koorts??
Straks is het veulentje niet goed

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 18:51

Ziet er wel heeeeel drachtig uit!Hoe lang heeft ze bij de hengst gestaan?Zo te zien is ze nog niet helemaal aan bevallen toe maar dat kan natuurlijk heel snel veranderen.!
Laatst bijgewerkt door FlairS op 29-05-06 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Katja_x

Re: is ze wel drachtig??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 18:52

Als je zou zeggen dat ze zwanger is had ik het geloofd.. dus ja ik vind haar er wel zwanger uitzien.. Erg mooi paardje trouwens
Ik weet helaas niet of een veulen tegen peniciline kan.. sorry..

FlynnlOver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 18:53

Ja ze is Zwanger

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 18:54

Ik denk ook drachtig... maar wat zegt de dierenarts verder?

Quilfa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 18:55

Drachtig

Kan tog nii sown dikke buik als ze nii drachtig is

A_Pallieter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 18:57

ik denk super drachtig,
maar er zijn zoveel merries die zwanger lijken en het niet zijn,
ik durf het niet met zekerheid te zeggen!
lijkt me niet erg fijn zoveel penecelinne, voor een veulen maar hopen dat er wat gezonds uitkomt is het enigste wat je kunt doen!

gr annique

Lynn_Nikita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 18:59

ik vind die buik ook erg drachtig uitzien. waarom kan geen scancgemaakt worden of een vrouwelijke veearts opvoelen ?

vanijmond

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:41

nou nog een maandje en jij hebt een veulen hoor!!!
Let er even op dat je veulen wat zwakker kan zijn. Niet in de buurt van vreemde paardjes.. Maar over het algemeen kan het weinig last.
Succes, en ben benieuwd hoe en de wat
aps als je erg onzeker bent en een scan te duur vind, kun je haar eventueel laten opvoelen. Gaan ze met hand naar binnen om de baarmoeder te controleren...

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:44

Die is drachtig hoor, anders weet ik het ook niet meer!

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:49

Zou me HEEEEEL erg verbazen als deze niet met een veulen zit!!
Dat wordt waken!!!! Alvast gefeliciteerd! En natuurlijk willen we wel allemaal weten als het geboren wordt! Mocht ze niet drachtig zijn .....dan moet je toch echt minder gaan voeren!

kainda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 06:40

vanijmond schreef:
nou nog een maandje en jij hebt een veulen hoor!!!
Let er even op dat je veulen wat zwakker kan zijn. Niet in de buurt van vreemde paardjes.. Maar over het algemeen kan het weinig last.
Succes, en ben benieuwd hoe en de wat
aps als je erg onzeker bent en een scan te duur vind, kun je haar eventueel laten opvoelen. Gaan ze met hand naar binnen om de baarmoeder te controleren...

Ze is nu al twee weken over tijd, als ze dan nog een maand draagt is toch te lang??

Ik had gevraagd om haar op te voelen, maar de dierenarts vond het te riskant omdat hij te brede handen/armen had.

We wachten nog hooguit twee weken af, is er dan nog geen veulentje dan laat ik haar alsnog scannen

Bedankt voor de reacties, geeft me weer wat hoop

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 07:18

Ik denk ook drachtig,kijk maar naar het uier,die vult al.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 08:36

ziet er heeeeel erg drachtig uit
zo niet dan eet ik mijn schoenen op

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 08:40

We hebbe ooit een 2x een paard gehad wat drachtig was waarvan niemand het wist.
Paard was erg ziek geweest, koliek, veel medicijnen die drachtige merries niet mogen hebben maar op een dag lag er toch een kerngezond veulen in de box!!
Het kan dus ook gewoon goed gaan ondanks de medicijnen.

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 08:43

Nou begin ik toch echt te hopen dat ze NIET drachtig is want ik wil unamie haar schoenen wel eens zien op eten! En dan ook niet kinderachtig zijn unamie en een paar bergschoenen eten!!!

unamie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 08:45

aerdenhout1 schreef:
Nou begin ik toch echt te hopen dat ze NIET drachtig is want ik wil unamie haar schoenen wel eens zien op eten! En dan ook niet kinderachtig zijn unamie en een paar bergschoenen eten!!!

JaSpJo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 08:45

penciline.. kan niet veel kwaad gebruik je het een paar keer maar super veel... wij hebben het voor mijn drachtige merrie ook gehad en later op de drachtige heid weer en eind drachtige heid moest ze naar de smid en hebben we dat niet gedaan maarv hebben we haar een beetje gesedeerd maar onze dierenarts H vollaerts zei dta het geen kwaad kon en zo aan die uieres te zien komt het nog niet.. maar is ze wel drachtig.. wij hebben 3 weken zitten wachten op stal omdat we dachten dat het kwam die had precies de zelfde uiers als de jouwe nu.. maar meis ze worden ng veel groter en er komt een sorrt ring om de tepels...

Groetjes en sterkte van Jacqueline Spaya en Johnny

JaSpJo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 08:49

hou er wl rekening mee dat als je paard een veulen bij zich heb het heel erg zal beschermen tegen andere de mijne is dus sinds kort onwijs naar alle paarden aan het bijten de buren schopt ze zewat de schotte er tussen uit maar nu is er een hek voor gezet dus... als ze nu ng gaan zeiken dan weet ik het niet meer...

JaSpJo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 08:50

ps laat je het me weten als het veulen er is desnots pm je me;)

wil hem/haar wel zien

IloveKelly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 09:01

Ze ziet er behoorlijk drachtig uit! En als ze niet drachtig is dan moet je haar echt minder voeren .. Gefeliciteerd! Wacht niet te lang want van te lang in de buik zitten kunnen veulens volgens mij ook wat krijgen..

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 09:09

Ik denk toch ook drachtig
ga nu niet te snel denken dat het te lang duurt: als het nog niet komt, is het nog niet klaar! Het zou kunnen zijn dat het veulen in begin van de drachrt wat achterstand heeft opgelopen door de ziekte van de moeder en dus nu gewoon een beetje langer blijft zitten om volledig klaar en sterk op de wereld te komen als het zover is!
Ik vind het wel riskant van een da om zomaar te gaan beweren dat ze niet drachtig kan zijn omdat ze ziek is nadat ze van de hengst komt: voorzichtigheid is altijd geboden. Nu denk ik niet dat de peniciline heel erg veel kwaad kan, maar toch vind ik het verkeerd van de da om een eventueel risico te nemen.
Je hoeft je echt nog geen zorgen te maken: er zijn zelfs merries die 3 maand overtijd gaan

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 09:18

Idd als deze niet drachtig is is ze echt veeel te dik! Wat de gezondheid van het veulentje betreft: Onze jongste merrie kreeg een paar jaar terug zware koliek op ong. de 10de maand van de dracht toen ze haar allereerste veulentje verwachtte. Ze kreeg een antibioticakuur van de DA en die zei zelfs tegen ons dat we niet op het veulentje moesten rekenen als de merrie het haalde Ruim twee weken overtijd kwam er een heel klein en zwak hengstje uit, maar met een enorm sterke overlevingsdrang Inmiddels is hij alweer drie jaar oud en helemaal gezond Ik weet niet wat het verschil tussen de invloed van peniciline en antibiotica op een ongeboren veulen precies is, maar ik zou zeggen dat het dus wel degelijk kan. Ik blijf maar voor je duimen? En als je DA niet wil opvoelen (nu zou hij het toch zelfs van de buitenkant moeten kunnen voelen) kan hij je toch minstens wel vertellen wat de eventuele risico's zijn?

PS mijn merrie van de zware koliek is toevallig die in mijn onderschrift, vorige woensdag kreeg ze alweer haar derde veulie

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 09:46

wel vreemd dat de dierenarts haar niet op durft te voelen omdat ze te klein zou zijn
minipaarden worden ook gewoon opgevoeld
maar misschien heeft de dierenarts te grote handen

sweetheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 09:51

Maar er is toch nog wel een andere manier om er achter te komen of ze drachtig is... of kan dat alleen met opvoelen? (denkt aan hart luisteren o.i.d.)