Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. Als je ze vast zet gaan ze lekker hangen. Ze komen zo wel bij je maar vinden het niet echt leuk als je ze vast pakt. Maar dat maakt niks uit hoor komt vanzelf wel. door_ schreef:Veulens hoeven niet TAM te zijn, daar zijn t vulens voor, jong en onbezonnen...
Ylana schreef:Tja, ik begin me af te vragen of ik me zorgen moet gaan maken.
Als ik soms foto's zie van bokkers hellemaal in knuffelstand met hun veulen denk ik toch echt bij me zelf dat ik wat fout doe/gedaan hebt...
(foto's in profiel 
).
[***] schreef:Ik vind hengsten trouwens van nature minder mak.
Dat zal heus ook per veulen verschillend zijn. Hier waren de twee hengstjes makkelijker met 'nieuwe dingen' zoals halsters dan het merrietje.
wybregje schreef:mijn merrie veulen was eerst heel erg bang,heb ook op knieen in het land gezeten en hele verhalen afgestoken om haar aan mijn stem te laten wennen.ze was wel heel benieuwd wie dat gekke mens was en kwam steeds dichter bij.Nu is het zo ver dat als ik het land kom,ze gelijk naar met toe komt rennen.dus veel geduld hebben en steedes weer proberen dan zal het ook bij jou veulen lukken om het mak te maken
het veulen went aan je en gaat vanzelf wel merken dat je geen kwade bedoeling hebt..
het ziet vanzelf ook wel dat je ook lief tegen zn mammie doet en dat zn mammie jou ook vertrouwd

[***] schreef:Ik heb een heel 'tam' merrieveulen, kun je alles mee doen en mijn hengstveulen is niet zo mak (meer), heeft een paar dagen medicijnen gehad voor diarree en dat vond ie minder geslaagd, mij nu dus ook. Ik vind hengsten trouwens van nature minder mak.

ook als hij uit de wei is kan ik hem heel makkelijk een halstertje aandoen en kan ik er zo een stukje mee wandelen, bij mama vandaan!
omdat hij schopt en ze is pas een week wat moet ik nu doen?