21 dagen later gescand en ze was drachtig.
Op 3 maanden weer gescand, nog steeds drachtig.
Op 6 maanden werd ze opeens erg dun. De VA is gekomen en constateerde dat ze ziek was. Ze bleek een wormeninfectie te hebben en dampig te zijn. We hebben haar opgevoeld en de VA zei dat ze niet meer drachtig was. Zijn letterlijke woorden waren "ik heb de baarmoeder in mijn hand dus er zit niks in". Ze heeft daarna o.a. Prednison gehad om op te knappen, dat kon wel want ze was toch niet drachtig.
Nu had mijn VA dat jaar ook mijn andere merrie gescand en gezegd dat deze niet drachtig was. Ik heb haar daarna verkocht. Nu werd ik gebeld door de nieuwe eigenaar. De merrie had een dood veulen gehad, wel degelijk drachtig dus. De VA had het dus verkeerd gezien.
Ondertussen is mijn merrie weer helemaal bijgekomen en staat ondertussen vol in het werk. Ze wordt zelfs wat te dik. Vooral die buik wordt maar groter. Nadat ik vandaag hoorde dat de VA het dus fout had gehad bij mijn andere merrie, ging ik eens kritischer kijken naar mijn merrie. Ja ze heeft een buik. Hij is hard en rond en je kunt er absoluut niet in prikken. Toen ik haar uier aanraakte bleek deze keihard te zijn. En dat is vreemd, want dat heeft ze normaal niet natuurlijk.
Mijn merrie ziet er nu uit zoals ze eruit zag als ze 9 á 10 maanden drachtig is. Maar normaal gesproken voer ik merriebrok bij vanaf de 8e maand en wordt er niet met haar gewerkt. Nu staat ze vol in het werk, en eet ze alleen gras. En ze is natuurlijk ziek geweest.
Ik bel morgen meteen de VA om nog een keer te komen opvoelen. Maar hier alvast de foto's... wat denken jullie?

Haar uier op dit moment. Hou er wel rekening mee dat dit een fokmerrie is.

Ter vergelijking:
dit is vorig jaar, een week voor de bevalling. Je ziet dat ze duidelijk dikker is, maar ja dat is dus mét voer en stilstaan.

te zien op de laatste foto drachtig! die staat al beetje los.....
lijkt wel....