Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

sheela schreef:Twee jaar geleden gebeurde hetzelfde bij een merrie bij ons op de manege. Zij was gedekt en toen ze na twee weken werd gescand bleken er twee vruchtjes te zitten. Toen hebben ze ook een eitje weggehaald. Een paar dagen later werd ze weer gescand en toen bleek dat ene eitje (wat achter bleef) zich ook weer te hebben gedeeld tot twee!!! Toen heeft de DA beide vruchtjes weggehaald en is de merrie bij de volgende hengstigheid weer gedekt. Toen bleef het gelukkig bij 1 vruchtje. En dat heeft zich netjes ontwikkeld tot 1 veulen. Vorig jaar een paar dagen na de uitgerekende datum heeft die lieve merrie een heel mooi en superlief schattig hengstveulen gekregen.
Het klinkt wel hard om een vruchtje weg te laten halen, maar tweeling-zwangerschappen lopen vaak uit op een mislukking, dus is het beter zo. Succes met de merrie! Hopelijk gaat alles oké.
. Iig goed dat je er nu al achter bent.
Bar schreef:Even een vraagje , misschien beetje dom maar het is voor mij de eerste keer.![]()
Bij mijn merrie zitten er ook 2 eitjes. Ze is vandaag geinsemineerd. Begin je dan met tellen voor de 18 dagen op vandaag of morgen?
Ik wil haar ook zeker op tweelingdracht laten controleren.!
Madelen schreef:Fijn dat het nu goed lijkt te gaan! Maar is het niet verstandiger om met deze merrie niet te fokken aangezien ze al eerder complicaties heeft gehad?