wanneer en wat gaat hier uit komen!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tonie

wanneer en wat gaat hier uit komen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 12:51

Hallo allemaal,

ik ben hier voor het eerst maar misschien weten jullie het.

ik heb 8 maanden geleden een paardje gekocht en wat blijkt ze is drachtig, dus al minimaal 8 maanden.

Ik heb geen idee wanneer ze gedekt is en door wat voor hengst

laat staan dat ik weet wat voor paardje of kruising zij zelf is.

we denken zelf iets van een kruising fjord, alhoewel ze alle kenmerken heeft van een Konik paardje.

ik dacht van ze krijgt zo weinig te eten en blijft maar dikker worden dus toen maar de da laten komen. (dit was in december).

de veearts is vandaag nog geweest en heeft haar weer opgevoeld, dus ze is zeker drachtig, hij denk zelf dat het ongeveer in mei komt.

ik hoor graag jullie reactie...

groetjes antoinet

http://www.mijnalbum.nl/Album=FJTTXFTG

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 13:44

Heb net de foto's bekeken Denk dat het nog even kan gaan duren, wel spannend!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 13:54

Jeetje wat een verrassing zeg!
Goed dat je er optijd achter bent gekomen

Geen idee wat eruit komt, zou je niet aan de vorige eigenaar kunnen vragen of zij misschien een idee hebben wie haar gedekt kan hebben?
Clubgenootjes hadden ook een nieuwe pony gekocht die ook opeens drachtig bleek te zijn! Zij hebben de vorige eigenaar opgebeld en het bleek dat de pony heel even bij een lipizanner in de wei had gestaan
Daar zal ook wel wat leuks uitkomen.

Denk zoiezo dat je een speciaal veulentje krijgt.
Jouw paardje lijkt trouwens wel heel erg op een Konik

tonie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 14:56

bedankt voor jullie reactie, ja helaas al een aantal keer de vorige eigenaar benaderd, maar hij kan zich niet meer herrinderen waar hij haar gekocht heef???

hij is denk bang dat ik haar terug breng omdat ik op zich natuurlijk geen drachtig paard gekocht heb.

maar ik wil haar helemaal niet kwijt ze is zo'n lieverd echt een kroeldoos, ze was onbeleerd toen ik haar kocht, en heb haar toen laten beleren bij dreamstables, wat helaas niet helemaal goed gegaan is daar, zie ook het verhaal wat ik daar over schreef onder dreamstables falliet..

maar gelukkig is het allemaal goed gekomen met haar tanden en kaak( die afgebroken waren) en met het rijden gaat het ook weer goed....

ja ik kan bijna niet wachten tot het veulen er is, ik ben zo benieuwd wat er uit komt!!!!!!!!!!

maar helaas moet nog (denken we) drie maanden wachten.

BleikjA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:26

Leuk paard Als het een kruising is zou er ook een beetje ijslander in kunnen zitten....
Ik weet niet wat voor veulen eruit zal komen maar het zal leuk zijn als er ook een wildkleurtje uitkomt

kainda

Re: wanneer en wat gaat hier uit komen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:19

Wat een prachtig paardje!

Ze heeft wel geluk met een lief baasje als jij.
Spannend dat ze een veulentje krijgt.

Heel veel plezier samen.

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 20:22

Lijkt sprekend een Konik en dat zou me ook totaal niet verbazen. Geregeld worden er Koniks uit het 'wild' gehaald en onder de mensen verkocht. Zou dus aannemen dat ze gedekt is door een Konikhengst die daar in de kudde lopen. (oostvaardersplassen onder andere) Hoe is ze in de omgang??

Verder...goed uiers in de gaten houden, banden controleren etc ...

Zonde trouwens dat het met het beleren niet goed is gegaan. Wel leuk ogend diertje

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 20:35

Als jij hem al 8 maanden hebt, en ik weet niet hoelang ze dan bij die vorige man heeft gestaan, is ze misschien al wel 9 maaden drachtig, spannend hoor, leuk toch 2paardjes voor de prijs van één

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 20:37

Je paardje lijkt op een paardje dat ik ook verzorg !
het lijkt op een fries x fjord (wat het paardje dat ik verzorg, ook is)
heb wel foto als je wilt

tonie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 21:32

De man waar ik kocht had haar 10 dagen op stal staan, hij zei wel dat ze nooit iets gedaan had alleen maar in het land gestaan, was geheel groen, en was dus niets gewend, wat mij overigens verbaasde want toen ik haar thuis had ondervond ik geen enkel probleem met haar, loopt zo de trailer op, kan gewoon vast staan, voetjes optillen en is heel erg aanhankelijk en geheel op mensen gericht, dus niet echt gedra wat je van een in het wild opgegroeide konik zou verwachten.

Ze maakt zicht nergens druk om en is liever lui dan moe, sjokt de hele dag achter me aan, lijkt wel een pup, als ik bij het hek sta roep ik haar naam en zeg hup in de stal, die in de wei ligt, en ze rent gelijk braaf haar stal in, terwijl ik aan de ander kant van het hek sta, als ik tien keer per dag de achterdeur opendoe om de vuilnis ofzo weg te brengen komt ze hinnekend in volle galop aangeholt, de vreetzak.. ha ha .

ik zou heel graag die foto zien van die kruising friesxfjord.

idylle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:47

wouw een erg mooi paardje
mss kun je er via adverteneties op marktplaats achter komen van wie ze is geweest ofzow want zulke paardjes zie je niet vaak dus zal ze makkelijk te herkennen zijn denk ik
laat je het ook even weten als ze het veulen heeft en natuurlijk een foto erbij dan ben erg benieuwd wat eruit komt en idd elke dag even de spenen controleren
heel veel succes verder met dit leuke paardje
groetjes idylle

tonie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 16:06

Beankt voor de foto ze lijkt er inderdaad erg veel op ze is alleen wel een stuk kleiner denk ik noortje is 1.45 ik ben bang dat dat te klein is voor een kruising met fries, alhoewel dat er natuurlijk aan ligt van wie ze die genen mee gekregen heeft, gaaf paardje hoor....

ik las in je profiel dat je studeert voor dierenarts assistente (in de toekomst) ik ben zelf ook altijd paravetariniar geweest, en mijn man heeft een bedrijf in diergeneesmiddelen.

www.dopharma.com dus hebben altijd veel contact met dierenartsen.

floorlayka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 17:30

Ik denk dat er wel ijslander inzit en ook konik paard. Maar het lijkt me zeker geen kruising met een fries....

collerpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 12:50

hallo tonie wat een leuk paard en wat een bijzondere kleur ze heeft ook van die wild kleurtjes/streepjes op haar benen zie ik
hoe gaat het met haar ? is ze al bevallen ? ben heel benieuwd wat er uit komt misschien zijn er nog wel meer veulens hier op bokt die een kruizing fjord hebben leuk om te vergelijken om al die veulentjes bij elkaar te plaatsen in een topic kruizing fjordjes kunnen ze vergelijken

groetjes

tante_trien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 12:53

Wat een lekkerding man!

MyWup

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 13:05

hoi,
ik weet bijna wel zeker dat het een (kruising)konik is.
kan je via de vorige eigenaar niet achter de hengst komen?
groetjes, marian

collerpoint

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 13:13

Citaat:
ik weet bijna wel zeker dat het een (kruising)konik is

waar zie je dat aan ik zie eerlijk gezegd niet veel verschil tussen een konik en een fjord
groetjes

tonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 13:19

We zijn er met veel wikken en wegen achter gekomen dat ze waarschijnlijk gedekt is door een 2 jarige hengst met grote witte voeten en een grote witte bles !! met een schofthoogte van nu op 2 jaar van 1.55 mtr.

De ene dag denk ik nou het gaat snel komen eet dan slecht al witte puntjes aan de tepels gehad, maar zijn nu weer verdwenen!!
en ligt veel snachts en zie dan ook het veulen flink te keer gaan in haar buik, maarja de volgende dag lijkt het wel of het nog weken gaat duren.

maar ik denk (hoop) dat ze toch de kleur van haar moeder mee krijgt, daar deze overheersend is.

groetjes tonie...

collerpoint

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 13:30

Citaat:
We zijn er met veel wikken en wegen achter gekomen dat ze waarschijnlijk gedekt is door een 2 jarige hengst met grote witte voeten en een grote witte bles !! met een schofthoogte van nu op 2 jaar van 1.55 mtr.
ben benieuwd wat er uit komt zijn er op bokt nog meer konik/fjord paardjes die een veulentje hebben van een gewoon paard ?
ze is al erg dik je zou zeggen dat het elk moment kan komen ..

groetjes

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 16:01

Weten jullie nu dan ook wanneer ze ongeveer uitgerekend is?
De buik is al aardig ver gevorderd, vind ik, zo van de foto's gezien.
Heb je ook een foto van haar uier?

tonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 18:12

Nee we hebben helaas geen idee, ze schijn gewoon altijd bij de hengst in de wei gestaan te hebben.

haar uier groeit wel met de dag, maar is nog niet spectaculair groot, maar dat wil nog niets zeggen bij de eerste dracht van een jong paard.

hier een foto:
Afbeelding

er hingen van de week wel witte dopjes aan, maar zijn alweer verdwenen.

groetjes tonie

tonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 18:17

hier nog haar buik (je) pffffffffffff
Afbeelding

collerpoint

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 18:21

hoi tonie,
ze heeft niet echt dikke tietjes nog maar die buik daar in tegen is supper dik het zou wel fijn zijn als je weet ongeveer waar je op kunt rekenen qua tijd van bevallen !! misschien kan iemand anders er meer over vertellen

tonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 19:07

zo was ze in september

Afbeelding

collerpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:21

ze is daar echt een heel stuk slanker zeg lijkt wel een heel ander paard