Dag Aidan...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tinne

Dag Aidan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 17:48

Vandaag was dé dag, Aidan ging naar zn nieuwe plek! Ik was echt superzenuwachtig hoe alles zou gaan, toen ik Aidan uit stal ging halen, trilde mn handen als gekken .

Maar goed, we maken er even een fotoverslagje van

Vanochtend nog een 'laatste' keer genieten van Aidan en Ivanka bij het hek
Afbeelding
Afbeelding

Aidan hielp me nog even bij het uitmesten:
Afbeelding

Afbeelding

Ivanka was nog rustig kuil aan het eten
Afbeelding

En toen was het moment daar, de trailer was gearriveerd. Ik vond het verbazend hoe makkelijk en snel Aidan op de trailer ging! De eerste poging sprong hij van de klep af (onze fout, daar stond niemand). Maar bij de tweede poging liep hij er bijna vanzelf op! Stoere man!
Onderweg is hij schijnbaar ook heel rustig geweest en toen ze hem uit gingen laden, liep hij met knikkende knietjes de laadklep af .

Ik was bij Ivanka gebleven, ik had afgesproken dat ik 's middags bij Aidan ging kijken. Ivanka heb ik vrijwel gelijk uit de stal gepakt, aan de longeerlijn gepikt en toen zijn we gaan wandelen. In het begin hinnikte ze als een bezetene, ik vond het zó ontzettend sneu. Waar was ik in hemelsnaam aan begonnen???!
Ik durfde het nog niet goed aan om Ivanka buiten te laten, dus ik heb haar weer op stal gezet, met de bovenluiken open. Ze zweette ook heel erg, omdat ze zich zo druk maakte. 's Middags om half 2 ongeveer was ik weer terug bij haar en toen was ze nog erg onrustig. Dus toen heb ik haar nog gewoon op stal gelaten en ben ik eerst even naar Aidan gereden.

En daar werd ik helemaal vrolijk van! Hij had het zó ontzettend leuk naar zn zin! Ze stonden op stal toen ik kwam, maar hij had inmiddels al kennis gemaakt met zijn nieuwe vriendjes in de binnenbak. Hij dacht dat hij over iedereen de baas was, maar van dat idee is hij zelf toch ook snel afgestapt. Twee keer heeft ie een flinke trap gehad en toen bedacht hij zich dat hij weg moet komen, als die kont naar hem draait . Dat kende hij natuurlijk allemaal nog niet, want Ivanka sloeg niet .

Toen ik kwam, stonden ze dus binnen. Ik liep hun stallenblok binnen en Aidan hinnikte al gelijk naar me
Afbeelding
Hele donkere foto, ik weet het, maar zie je die 2 lichtbolletjes naast elkaar? Dat is Aidan .

De linkerbuurman van Aidan, ook een van zijn nieuwe vriendjes
Afbeelding
En de buurman van de linkerbuurman van Aidan, dat is zijn andere vriendje!
Afbeelding

Aidan zweette als een rund van alle opwinding van vandaag Hier zweette hij niet meer trouwens, maar dat is allemaal nog van het rennen en alles
Afbeelding
Water drinken.. Dat deed hij thuis ook al veel, dus dat was iig al wel een voordeel
Afbeelding

De rechterbuurvrouw van Aidan, een Mérens merrie. Met de nadruk op MERRIE.
Afbeelding

Afbeelding

Gekke Ed
Afbeelding

Afbeelding

Nou, toen heb ik dus gezien dat Aidan het allemaal wel leuk vond op zn nieuwe plek. Daar hoefde ik me niet druk over te maken!

Weer terug naar Ivanka...
Die ben ik eerst maar even gaan poetsen, al dat opgedroogde zweet op dr lijf was vast niet fijn . En tijdens het poetsen, kwam ze al wat meer tot rust. Net of er een knop omging van: ik ben weer alleen, oke!
Op de terugweg naar de wei zette ze er goed de pas in, keek gelijk in de stal van: "Is ie er alweer?". Maar nee dus, maar ze bleef eigenlijk vrij rustig. Dus maar besloten om haar los te laten in de wei.

Eerst nog een hinnik:
Afbeelding

Ik liep naar achter in de wei, omdat er een paaltje omgewaaid was, Ivanka kwam me eerst achterna:
Afbeelding

Om vervolgens weer HEEL snel terug te gaan naar het veilige plekje, de stal of iets daarbuiten
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

En nu is Ivanka eigenlijk nog steeds vrij rustig. Haar uier is nu wel weer goed gevuld en de melk loopt er alweer uit, maar dat zal hopelijk snel slinken .

Ik ben iig blij dat ik deze beslissing genomen heb, aan het begin van de dag dacht ik daar nog heel anders over, maar nu vind ik het goed dat ik het doorgezet heb . Aidan gaat veel leren daar .

marrianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 17:52

nou hopen dat ivanka em niet al te erg mist

xx marrianne

p.s en jij ook nie (K)

Monica

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:01

Klinkt allemaal super San! Echt geweldig hoe Ed het naar zijn zin heeft. Vankie went er vast snel aan, en dan vindt zij het ook allemaal fijner.

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:03

Nou San klinkt allemaal wel goed hoor! Fijn dat Ed het naar zn zin heeft, zo ziet het er ook wel uit op de foto's
Haha bijdehandje

Ivanka kijkt opeens wel erg wakker ja maar dat is normaal, denk dat ze ff rust straks ook wel lekker vind (lijkt mij )
Hopelijk gaat het allemaal gewoon goed enzo verder

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:15

Fijn om te horen dat het zo goed gaat met kleine (nou ja) Aidan! Hij gaat het vast heel leuk vinden om lekker met vriendjes te ravotten. Hij zal waarschijnlijk nu wél tegengas gaan krijgen

Hoe is het nu met de voeten van Vank?

Tjinta

Re: Dag Aidan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:51

Mooi verslag Sanne.
Weet zeker dat het allemaal goed gaat.
Je hebt de juiste beslissing genomen en fijn dat het rotste gedeelte nu achter de rug is...

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:57

leuk dat aidan het zo naar zijn zin heeft, en je merrie moet je gewoon lekker aandacht geven en zeker niet aan de uier komen, dat is binnen een week weer weggetrokken hoor. geef dr maar een knuffel van mij

_Luziream

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:02

Je hebt er goed aan gedaan hoor Sanne? Goed verslag.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:05

ziet er een super plekje uit voor Aidan . Ik denk dat ie nu wel al z'n energie zal kwijt kunnen samen met zijn nieuwe vriendjes .

Erg leuk verslagje, ik hoop dat alles verder blijft goed verlopen .

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 19:10

Zijn vriendjes zijn trouwens wel een paar maanden ouder, maar Aidan is bijna even groot (en een stuk breder) . Grappig om te zien !

Hij heeft het wel leuk daar, ik maak me niet meer druk iig .
En Ivanka's uier zal snel genoeg weer slinken denk ik, daar wordt iig alles aan gedaan .

Arjette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:19

Fijn dat Aidan het wel naar zijn zin heeft daar!! En volgens mij gaat het met Ivanka ook wel goed komen Geeft toch weer een goed gevoel over je beslissing!

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:30

Nou, fijn dat Aidan het iig naar zijn zin heeft en dat Ivanka al zo snel weer went! Hopen dat Aidan wat manieren leert.

dell_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:52

Fijn te zien dat Ed het toch naar z'n zin heeft daar. En met Vank komt het wel goed. Ze zijn het zo vergeten hoor!
En het is echt goed voor Ed, om eens op z'n plaats gezet te worden.

parouscha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:13

Goede stap meid!
Het is moeilijk om mama Ivanka zo druk in de weer te zien en te zoeken naar haar baby.
Maar dat is zo weer beter, Aidan kan nu mooi manieren leren in de groep

Splash_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:17

Goedzo joh! Volgens mij gaat Aidan zich daar super vermaken, en komt hij er als een heerlijke brave vent vandaan!

Ivanka zal ook snel merken dat die rust toch wel erg lekker is! Je hebt het beste gedaan joh, super!

Stephany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:19

Ahhh..die Aidan! Wat leuk dat hij het zo naar zijn zin heeft, en Ivanka zal ook wel rustiger worden, je hebt inderdaad een goede beslissing genomen!
Kan mij wel voorstellen dat je het moeilijk vond dat ze in het begin zo ging zoeken naar haar vent(je), maar het is beter zo.
Foto's blijven maken he , is leuk!
Knuffel voor Ivanka en met Aidan?...daar komt het helemaal goed mee!!

vrijalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:28

Dat is even wennen zonder jou grote kerel op stal!! Maar ik denk dat ie het daar goed naar z'n zin krijgt! Voor Ivanka ook vast beter

Nicole288

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:55

Goed gegaan dus, gelukkig! Hij staat daar prima zo te zien. Ivanka, stoere dame, doet het ook super. Die foto dat ze voor de stal staat: ze is echt weer in model (zo slank wordt epona nooit meer denk ik )
Goed gedaan hoor!

Nathalie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:56

Hij ziet er Happy uit op zn nieuwe huisje San! En wat ziet Ivanka er trouwens goed uit zeg!!!! En Aidan trouwens ook... Ben nog steeds geshockeert dat ie al zoo groot is.

NehnaDagmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:59

Nou, je kunt trots op jezelf zijn dat je het toch allemaal hebt doorgezet hoor. Hij gaat hier vast heel veel leren..! Ze zien er super uit!

Ethelate

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:22

Ja, daar kan Ed veel leren! Haha, die is gewend dat een kont, daar kan je op springen! Die trapt niet Maar dat leert hij snel zat af!
En Vank zal al die gespring van hem niet missen, nu is het even wennen voor haar, maar ze zal die rust ook wel waarderen
Echt fijn dat het allemaal zo goed is verlopen

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 21:33

Nicole, Ivanka is nog niet in model hoor . Die kan nog veel slanker zijn . En al die spieren op dr kont zijn ook pleite.. daar zullen we de komende maanden eens aan gaan werken .

Vrijalover, het is zeker heel erg wennen zonder mijn grote kerel op stal! Maar het is wel een hele fijne gedachte dat hij daar goed staat . Hij kijkt zn ogen uit .

parouscha, dat was idd erg moeilijk. En dan die hinnik elke keer er nog bij.. hartverscheurend, klinkt lekker penny, maar zo voelde ik me echt vanochtend..
Nu niet meer, nu weet ik dat ze allebei weer goed staan .

Nath, vaker langskomen he ! Haha, maar idd.. snap wel dat je geshockeert was, je hebt hem in zn eerste weken gezien en toen opeens toen hij zo ubergroot was .

Morgen ga ik weer bij Aidan kijken. En bij Ivanka natuurlijk ook .

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:57

Wat zal Ivanka een rust hebben nu
Zo te zien krijgt hij het wel leuk daar bij zijn nieuwe vriendjes!!

IngLio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 00:12

Goooooo Aidan. Daar wordt ie vast heel sociaal en leert ie spelen met leeftijdsgenoten.

Straks kun je weer lekker aan de gang met je eigen meisje, terwijl je jonge vent opgroeit en telkens weer blij is om je te zien als je langs gaat!

Super!

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 00:12

Vandaag de dag... Poeh, het is echt niet leuk he, afspenen. Bij Bold en Dave was het andersom. Hij was als de dood voor de andere veulens en Bold had zoiets, hij is weg, jammer, maar ik moet door. Nu Dave weer terug is, zie ik wel dat ze dat heel leuk vindt!

Hopelijk krijgen ze het allebij weer goed naar hun zin, maar daar vertrouw ik wel op! Succes in ieder geval!