Ik had zelf mijn plan zo mooi in mijn hoofd zitten, maar helaas gaat het niet zoals ik gepland had. Aidan is gewoon een heel speels veulen, hij kan hier zijn frustraties niet helemaal kwijt.
Een maand terug is de wei vergroot en toen ging het weer een tijdje beter, maar nu begint "de sleur" (
) er weer in te raken en hij treitert Ivanka de hele dag door. Ivanka is gewoon ook veel te lief voor hem, hij krijgt echt niet vaak op zn flikker en als hij het krijgt, dan is dat nog te lief eigenlijk.
Ivanka wordt de hele dag door gebeten en geslagen, Aidan springt er constant op of tegenaan of hij beukt Ivanka gewoon omver als hij in volle galop eraan komt en niet op tijd kan remmen. Hierdoor wordt Ivanka chagarijnig, die moet gewoon rust hebben en dat heeft ze nu niet. Totaal niet.
In januari heb ik zelfs de DA moeten laten komen, omdat Aidan zo hard tegen Ivanka aangesprongen was dat haar staartwortel was gekneusd. En daar had ze toen echt ontzettend veel last van, staart kneep ze de hele dag door in haar billen en als ik er alleen maar naar wees, dan trok ze haar rug helemaal bol van: kom er niet aan! Maar gelukkig was dat na 2 weken helemaal over en heeft ze er nu geen last meer van
. Toen ze daar veel last van had, was ze ook wel wat strenger met straffen... maar ja, dat moet ze dan wel consequent vol blijven houden
. En Aidan vindt het ook allemaal niet leuk denk ik... Tegenwoordig is hij al bezig om de takken van de bomen af te trekken, puur uit verveling.
Zo ging het dus vaak in de wei:
Dus heb ik toch maar besloten dat Aidan naar een kleinschalige opfok gaat, een dorpje verderop. Dat is voor mij dichtbij (wat ook een echte must was, aangezien ik hem toch wel minstens een paar keer per week wil zien
) en hij kan lekker veel naar buiten met 2 andere hengstjes, die een paar maanden ouder zijn. De smid zou deze week langskomen en als hij geweest is, dan kan hij in principe naar de opfok. Het zal wel pure ellende worden als Aidan de trailer in moet en Ivanka op stal moet blijven met de bovenluiken dicht, maar ja.. het is niet anders.
Ik denk dat ze (als ze het allebei weer gewend zijn) blij zullen zijn moet hoe het dan is. Ivanka weer lekker rustig op de wei en Aidan kan zijn energie kwijt bij de andere veulens
. En dan kan ik ook weer lekker met Ivanka aan de slag, want ik heb dit jaar nog niet eens gereden
. Aan de ene kant ben ik dus blij dat hij daarheen gaat. Het is voor ons alledrie beter denk ik... Maar wat zal ik dat lekkere koppie toch missen thuis *diepe zucht*.
Op deze foto is hij nog maar 3 maanden, op de andere foto's ruim 6 maanden.

.