dekkingen aankomend voorjaar...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

melanie20

dekkingen aankomend voorjaar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 19:04

Nu de eerste veulens alweer bijna geboren gaan worden...

is het denk ik al weer de tijd om er over natedenken of je je merrie weer opnieuw laat dekken..?

zijn jullie daar al meebezig, enzoja, aan welke hengt denk je dan...

mijn a pony woord dit jaar voor het eerst gedekt, en zit te twijvelen tussen 2 hengsten...

ik ben der erg meebezig (met alles) en word er zelf al bijna gek van!!!
(kan bijna niet wachten!)

dit is mijn merrie:

Afbeelding

en gaat om deze 2 hengsten...:

Afbeelding

Afbeelding

of deze:

Afbeelding

Afbeelding

wat vinden jullie van deze hengsten??

gr melanie

Guetta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:05

De eerste spreekt mij meer aan.
Maar ben niet zo thuis in de ponywereld.
De eerste past beter bij je merrie vind ik.

Samir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:05

zo wat een mooie hengsten..!!
ik denk de 1e,, die past beter bij je merrie.

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:08

De eerste is echt stoer, de tweede is mooi maar dat is zo'n merrie kleurtje (vind ik hoor), maarre heb geen verstand van pony s maar ik zou de eerste doen!

savath

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:09

Hier worden 5 merries gedekt
een bwp,een kwpn,een halfbloedarabier.door een warmbloed hengst,ben nog niet uit de welke
een fjord door een bonte hengst of fries
mijn minishet,door een bonte shet

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:32

de eerste past beter bij je merrie kwa kleur, bij de tweede weet je echt niet wat voor kleur je krijgt denk ik
mijn merrie is vorig jaar voor het laatst gedekt, vuelen komt dus nu in april en dat zal haar laatste worden, geen dekkingen meer voor mijn paardje dus

murie21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:36

Mijn fjordenmerrie wordt dit jaar gedekt door Ohlsen junior!

melanie20

Re: dekkingen aankomend voorjaar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 19:41

heb het nagevraagt , als ik me merrie laat dekken door die pallamino dan kan ik een ook valkkleurig veulen krijgen....

deze hengst heb ik ook al in het echt gezien en geaait..
was een super lief ding zeg!

die bruine heb iik nog niet in het echt gezien....
die was er toen toch niet...(stond toen nog in het buitenland,

ik ga begin feb, denk ik ff kijken...

ben echt heeeelll benieuwt!

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:53

Ze zijn alletwee supermooi!
Ik zou voor de 1e kiezen...

xxx

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 20:14

ik vind de tweede ook mooi (wilde ik even kwijt) maar ik zou die kiezen wanneer ik een schimmel of een palomino of een valk had. maar je moet die eerste ook even in het echt zien, maar die past echt beter met de kleur, en wat een bewegingen zeg

Eilinora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 20:30

ik zo persoonlijk voor ysselvliedts special edition kiezen.
kilkenny is ietwat te zwaar voor jouw merrie.

maar je kunt ook bij andere stallen gaan kijken.
ik verzorg 3 hengsten.
-hengelhoefs picasso
-powys fizz
-lange vorens ruben.
helaas heb ik geen foto,s van hun.

Eilinora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 20:55

vergeten erbij te zetten:
kijk niet alleen naar de bouw en kleur enzo maar ook naar het papier.
ik neem aam dat die merrie van jouw papier heeft,vind haar trouwens wel mooi

melanie20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 21:32

inowa schreef:
vergeten erbij te zetten:
kijk niet alleen naar de bouw en kleur enzo maar ook naar het papier.
ik neem aam dat die merrie van jouw papier heeft,vind haar trouwens wel mooi

dank je wel ze is ook prachtig! al zeg ik het zelf! hhaha
jah zeker, ze heeft papieren...

idd ik/ wij kijken natuurlijk alleen naar de kleur.
ga ook met de de man van dekstation over haar praten wat het beste is kwa bloedlijnen enzz...

heb daar totaal geen verstand van.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 22:18

Ik heb 2 Tinkermerrie's,
Shakyra wil ik dit jaar denk ik weer naar Maxolo brengen (heeft ze in 2004 een veulen van gehad),
en Darlah weet ik nog niet helemaal, omdat Maxolo kwa type niet helemaal bij haar past denk ik, dus daar denk ik nog even over na

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 09:57

Ik twijfel nog of ik Sam wil laten dekken.... en ik heb geen haast dus misschien wacht ik nog een jaartje

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 10:04

Dit jaar heb ik er 5 die gedekt kunnen worden. Of ze allemaal gedekt worden weet ik nog niet.
Een deel gaat bij de eigen hengst en voor een of meer merries zoek ik een andere hengst.
Ben er nog lang niet uit maar gelukkig heb ik nog even want bij 4 merries moet er eerst wat uit voordat er weer gedekt kan worden

Overigens is de kleur van een hengst een van de laatste dingen waar ik naar zou kijken. Afstamming, type en beweging is imo een heel stuk belangrijker...

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 11:05

Wij hebben 2 KWPN-ers die gedekt kunnen worden, Isa en Velvet, maar waarschijnlijk wachten we nog een jaar met het laten dekken van Velvet. Ze gaat namelijk in training tot eind juni op ruim één uur rijden hier vandaan en het is zo omslachtig om haar dan te laten dekken. Isa wordt wel gedekt als de operatie, die ze na de eerste hengstigheid na de bevalling heeft, goed doorstaat. Voor haar zijn we er nog niet helemaal uit, Indorado staat met stip bovenaan maar er zijn nog een aantal hengsten waar we van gecharmeerd zijn.

Dnies90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 12:06

ik zou als ik jou was ook voor ysselvliedts special edition gaan zelf vind ik het ook een mooie merrie(ben aan het hopen dat ze een van onze pony's er ook door laten dekken )

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 12:30

Mijn twee tinkermerries worden dit jaar weer gedekt. De ene heeft dit jaar een rustpauze verdiend, de andere is uitgerekend voor 13 april

Ik heb voor beide al mijn nauwere keuze bepaald...ik twijfel voor elk van beide tussen twee hengsten. Nuja: op zich twijfel ik niet meer, maar ik moet nog verschillende dingen afwachten en verder overwegen waardoor ik misschien toch de andere kies. Op zn minst de hengstenkeuring/show

Voor jouw merrie:
persoonlijk zou ik de bruine kiezen omdat ik die beter bij je merrie vind passen (en niet alleen qua kleur )
maar de andere vind ik anderzijds wel de mooiste.
het hangt er ook gewoon vanaf wat je wilt bereiken...als je in dezelfde lijn van je merrie wilt blijven, zou ik voor de eerste gaan. als je het wat fijner wilt of de kleur betrekt, zou ik voor de tweede gaan...
En dan moet je natuurlijk ook nog naar afstamming kijken

sax89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 13:26

de laatste is tof

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 11:47

frenia schreef:
Mijn twee tinkermerries worden dit jaar weer gedekt. De ene heeft dit jaar een rustpauze verdiend, de andere is uitgerekend voor 13 april

Ik heb voor beide al mijn nauwere keuze bepaald...ik twijfel voor elk van beide tussen twee hengsten. Nuja: op zich twijfel ik niet meer, maar ik moet nog verschillende dingen afwachten en verder overwegen waardoor ik misschien toch de andere kies. Op zn minst de hengstenkeuring/show

Voor jouw merrie:
persoonlijk zou ik de bruine kiezen omdat ik die beter bij je merrie vind passen (en niet alleen qua kleur )
maar de andere vind ik anderzijds wel de mooiste.
het hangt er ook gewoon vanaf wat je wilt bereiken...als je in dezelfde lijn van je merrie wilt blijven, zou ik voor de eerste gaan. als je het wat fijner wilt of de kleur betrekt, zou ik voor de tweede gaan...
En dan moet je natuurlijk ook nog naar afstamming kijken

volgens moet mijn merrie iets korter kwa bouw
maar ook iets grover...

maar ga in feb ofzo naar hem toe en met hem over hebben...

bedankt voor jullie reacties!

jah die kleur vind ik van de 2de erg mooi!
en tis een verrassing wat er uit zal komen!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:06

Mijn verzorgpony word dit jaar hoogst waarschijnlijk weer gedekt. 2 Jaar geleden is het mislukt, dus hoop dat het dit jaar wel gaat lukken. Veulen wordt nog speciaal voor mij gefokt, eigenaresse wilde eigenlijk niet meer, maar ik wilde het wel heel graag
http://groups.msn.com/_Secure/0agDyAoog ... Sb64z/Foto's%20Digitale%20camera%20Nathalie%20015.jpg?dc=4675528003452179627

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:30

Mijn merrie moet dit jaar eerst nog 'even' bevallen van haar eerste Tinkerkind. Ik laat haar niet gelijk weer dekken. Ik wil haar na het veulen weer eerst een paar jaar goed door rijden en trainen. Maar sinds ik afgelopen zaterdag op de dekhengstenkeuring van het stamboek ben geweest heb ik wel een nieuwe potentiele kandidaat voor over een jaartje of 3-4 gevonden: Black Jack van de Tukker
Volgens mij als ik mijn merrie door hem laat dekken dat daar dan een pracht van een Grai-veulen uit zou komen (voor de leken onder ons: Grai is 1 van de 4 types die het Nederlandse Tinkerstamboek onderscheidt ).

Maar laten we eerst maar eens zien wat er uit de combinatie van mijn merrie met Gulliver O'Britain komt

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:30

Mijn merrie Rosy van Marssum gaat dit jaar naar Kasper van Vliek. Voor Femke, een merrie waar ik dit jaar een veulen uit mag fokken, weet ik het nog niet. Ik heb bonte Nick van de waardsedijk op het oog.

Uit Angel verwacht ik dit jaar een veulen uit de jonge Stjernens High-Light. Dit word de eerste jaargang veulens voor High-Light in NL(hij heeft al wel veulens in Denemarken lopen). Ik ben erg benieuwd hoe die veulens het gaan doen. Als die het goed doen staat hij ook op mijn lijstje voor Femke(mits er niet een andere pony mee gaat richting die hengstenhouder, Roos gaat ook naar die hengstenhouder en heb maar 2 plaatsjes in de trailer)

peeky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:10

Twijfel, twijfel...wil mijn merrie dit jaar toch eens laten dekken en heb geen rassen waar ik me aan hoef te houden (goddank, al dat stamboek en keuringsgedoe is heeeelemaal niets voor me) dus ik heb vrij spel. Ga er dus nog even rustig over nadenken