boek van paul de vries....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

melanie20

boek van paul de vries....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 17:55

heb vandaag dan toch het boek van hem gekocht, over het fokken met paarden....

wat een "mooi" boek is dat!

ik wil aankomende zomer me welhs A pony laten dekken, en er staan best allemaal dingen in die je kan gebruiken!

tis echt een tip!!!

het word ook allemaal uitgelegt met fotos enzz....heeel erg duidelijk!

wie heeft het boek nog meer?

gr melanie

schattemaud

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 18:54

Ikke!!! Ik heb het momenteel heel druk met school waarvoor ik eigenlijk moet lezen, maar het boek van de Paul de Vries komt toch vaker tevoorschijn.. Mijn merrie is nu 7 maanden drachtig, dus ik heb er ook veel aan!

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 19:35

mmmhhhmmm heb net een bod gedaan op dit boek (dankzij deze topic): ziet er ERG goed uit

melanie20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 21:15

frenia schreef:
mmmhhhmmm heb net een bod gedaan op dit boek (dankzij deze topic): ziet er ERG goed uit

jahhhh is het zeker ook!!!

er zitten soms wel wat ranzige fotos in afgebeeld!! hhahaha

wie heeft dit boek nog meer???

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 21:20

Ik heb het. Ik vind het 'medisch' gezien echt een aanrader, heel veel info over scannen, drachtig worden e.d. Er staat dus niet zoveel in over als het veulen er eenmaal is. Ik kijk er op het moment juist niet zo vaak in, omdat er ook vanalles in staat over hoe het mis kan gaan, daar wil ik toch niet aan denken!

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 21:25

Ik heb het boek ook. Idd erg duidelijk, incl. hele duidelijke foto's. Ik vind het wel prettig om er "dat soort" foto's bij te hebben, dan weet je iig waar je naar kijkt als je het treft. Je kunt maar beter voorbereid zijn, denk ik dan maar ...

melanie20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 21:40

Mac schreef:
Ik heb het boek ook. Idd erg duidelijk, incl. hele duidelijke foto's. Ik vind het wel prettig om er "dat soort" foto's bij te hebben, dan weet je iig waar je naar kijkt als je het treft. Je kunt maar beter voorbereid zijn, denk ik dan maar ...

ja idd dat vind ik ook.... ze leggen veel uit met fotos erbij...
en dan snap je het vaak ook beter..

jah ik ben der wel erg vroeg mee bezig
ze is nog niet eens gedekt ahhaha

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 21:42

Je kunt niet vroeg genoeg beginnen, vind ik! Hoe meer je weet voor je begint, hoe beter natuurlijk! Er staan ook dingen in het boek over de voorbereiding, over hoe te zorgen dat je merrie optimaal vruchtbaar wordt, hoe de dekking gaat, etc. Echt wel heel nuttig dus!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 21:43

Ik heb dat boek ook. Zeker een aanrader.

melanie20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 21:49

Mac schreef:
Je kunt niet vroeg genoeg beginnen, vind ik! Hoe meer je weet voor je begint, hoe beter natuurlijk! Er staan ook dingen in het boek over de voorbereiding, over hoe te zorgen dat je merrie optimaal vruchtbaar wordt, hoe de dekking gaat, etc. Echt wel heel nuttig dus!

jah idd, das ook wel zo!

ik droom der zelfs al over
lijk wel een puber van 14! (sorry alle 14-jarige) ben namelijk 23....

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 10:30

Wil het boek wel gaan aanschaffen. Afgelopen jaar is mijn merrie door hem begeleid op de kliniek in Heerde!

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 10:37

Ik heb 't ook direct bij hem gekocht . De kliniek zit bij ons om de hoek en mijn merrie is daar dus ook geinsemineerd. Overigens uiteindelijk niet door Paul zelf, want die had toen geen weekenddienst .

Gabbertje

Re: boek van paul de vries....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 11:07

He dat is de veearts van Gabber. Ik heb hem al heel lang niet meer gezien. Paard is te gezond
Hele aardige man overigens

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 15:02

Ik heb gewoon een bod gedaan via internet: €20 incl verzendkosten en nu hopen dat ik het heb
Ik had eigenlijk al boeken over paardenfokken en veulens opvoeden (is ook niet meer mijn eerste veulentje ), maar dit ziet er idd heel erg goed uit! Ik vind zulke foto's heel interessant en leerrijk en hoe meer je over de dracht weet hoe beter (er bestaan wel meer boeken over het hoe en wat als het veulen er eenmaal is )

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 16:22

ik heb het gegeven aan mn vriendje voor zn verjaardag (zo heb ik het ook ),

heel goed en duidelijk boek!! Inderdaad ook veel info wat er mis kan gaan,met duidelijke fotos

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 21:43

ik heb het ook,was moeilijk te vinden maar uiteindelijk besteld voor 13 euro ofzoiets.....
vind het een erg fijn en duidleijk bopekje,op dit moment heeft een kennis van me eht te leen,die denkt erover zijn merrie te laten dekken en kan zich zo een beetje inlezen

boerinnetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 08:09

Hé, dat boek heb ik ook!! Interesant boek. Op het moment doe ik er niet zo veel mee. Maar als straks het veulentje geboren moet worden pak ik het er zeker weer bij. (hij is trouwens ook mijn dierenarts, aardige kerel)

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 11:30

Yep, hier hebben we m ook.... Sinterklaas heeft m voor mijn wederhelft gekocht. (hihi).
Sint leest denk ik heel veel op bokt en heeft daar de tip gekregen dat het zo'n goed boek is.

Ik vind inderdaad dat het heel veel foto's bevat met duidelijke uitleg. Vooral de dingen die fout kunnen gaan. Ik hoop natuurlijk dat alles hartstikke goed gaat, net zoals dit jaar, maar denk dat je dankzij het boek wel eerder een crisis kunt herkennen. En dat de DA dan nog op tijd komen kan..

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 11:32

Oh trouwens: er zijn twee verschillende versies van dit boek. De nieuwe versie is dit jaar uitgekomen. De versie van daarvoor is niet meer verkrijgbaar, tenzij tweedehands natuurlijk. Let dus even op het jaar van publicatie bij de aankoop.

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 11:39

verschilt de eerdere versie sterk van de nieuwe? of weet je dat niet? is het een andere cover of andere inhoud of...???

Mausie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 12:19

Ik heb het boek ook maar heb het pas gekocht nadat Gomera geveulend had. Langs een kant was ik er blij om want als je dan leest wat er allemaal mis kan gaan sloeg de paniek me om het hart hoewel alles al achter de rug was...

Vind het overigens zeer goed boek, een aanrader.

melanie20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 12:24

Mac schreef:
Oh trouwens: er zijn twee verschillende versies van dit boek. De nieuwe versie is dit jaar uitgekomen. De versie van daarvoor is niet meer verkrijgbaar, tenzij tweedehands natuurlijk. Let dus even op het jaar van publicatie bij de aankoop.

waar kan ik zien van welk jaar het boek is??

zijn de bijde voorkanten hetzelfde?

ik heb deze namelijk:

Afbeelding

gr mel

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 13:37

yep,die is het dat ik ook heb,pas een maand of twee geleden besteld,dus zeker al de vernieuwde versie.

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 13:57

pretty schreef:
yep,die is het dat ik ook heb,pas een maand of twee geleden besteld,dus zeker al de vernieuwde versie.

ohh gelukkig!!!

maar ik kan hem hier nog krijgen bij de ruitersportzaak...

het was wel de laatste..

kraamkliniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 18:52

Ik vindt het boek het allerbeste boek voor elke fokker. Het is aan iedereen die fokt of wil gaan fokken aan te bevelen. Uitzonderlijk veel informatie in gewone taal!!!!!!!!!

De laatste druk is van 2005, is veel vollediger dan de eerste (voorgaande) druk en veel aantrekkelijker om te lezen. Bevat veel duidelijke en mooie foto's.