Helaas heeft onze Faya een miskraam gekregen(snik)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

briandylan

Helaas heeft onze Faya een miskraam gekregen(snik)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 17:08

Maandag avond deed Faya ineens raar.Ze ging midden in een plas zitten en liggen en begon te rollen.

Toen mijn vader belde dachten we eerst aan koliek.Ik ben toen ook naar stal gegaan en mijn moeder heeft toen meteen de veearts gebeld.Faya was op dat moment al 6 maanden drachtig.Toen ik haar zag dacht ik al gauw dat het weeen waren.Toen de veearts er was kreeg ze pijnstillers en spierontspanners.Dit moest met 10 minuten zijn werk gaan doen,maar toen Faya na 5 minuten ging liggen kwam er ineens een sloot vruchtwater lopen enndaarna zag je al een stuk vlies.Vanaf dat moment zijn we met zijn allen de box uit gegaan om Faya zelf de ruimte te geven en de mogelijkheid om het veulen er zelf uit te persen.Na ongeveer 15 minuten gebeurde dit dan ook. Na een beetje hulp van de veearts kwam het veulen eruit.Het was natuurlijk erg klein maar wel zat alles er al op en aan,behalve de beharing.Het was een merrietje.Met tranen in ons ogen hebben we Faya nog even afscheid laten nemen.Ze snuffelde even en ging er met haar lip tegenaan en toen draaide ze zich maar om.Faya zelf knapte meteen op.

Toen had ik nog thuis de taak om mijn zoontje(bijna 5 jaar) te vertellen dat zijn pony geen veulentje meer kreeg.Hij heeft de volgende dag samen met mijn zusje het veulentje begraven.Gelukkig gaat het met Faya helemaal goed,ze is echt weer de oude.

Maar wat zal het voor ons straks moeilijk zijn als het rond eind april is en overal veulentjes in de wei dartelen.

Het is voor ons echt een rot jaar geweest.We hadden namelijk al op 1 en 2 december 2004 2 van onze paarden in moeten laten slapen omdat iemand ze vergiftigd had.Laten we hopen dat 2006 stukken beter word.

Hieronder een link naar de foto van het veulentje.

http://i5.photobucket.com/albums/y190/m ... CT0018.jpg

Splash_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:10

Sterkte! Waarschijnlijk was er toch iets niet goed met het veulen, en heeft ze het daarom afgebroken.

Die foto, heel erg interessant om te zien. Sterkte ermee

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:12

wat ontzettend naar!
gelukkig gaat het nu goed met de merrie en ik moet zeggen dat ik de foto ook erg interessant vind!

jestop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:13

echt super kl*te voor je! veel sterkte ermee

stefanietjuh

Woonplaats: Of bij Johnny Depp en anders gewoon in Zevenbergen :)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:13

Aahh, echt zielig..
Heel veel sterkte ermee!!!

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:14

He getver, wat naar zeg! Fijn dat het met Faya in ieder geval goed gaat.
Sterke gewenst, zeker ook voor je zoontje...

elibeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:20

Oh, dat is niet leuk zeg.. heel veel sterkte.

Misschien wil je daar nog helemaal niet aan, maar als je wil mag je mijn hengstje volgend jaar gebruiken. Die zou heel leuk bij jouw merrie passen...

Snap wel als je daar nog niet over wil denken hoor

Heel heel heel veel sterkte...

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:26

wat verschrikkelijk zeg!! Een indrukwekkende foto ook zeg...
Heel veel sterkte!

Chessiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:47

Jeetje heel jammer zeg
En vreselijk! En die foto, ja zoals al word gezegd indrukwekkend!
Sterkte ermee!!

Geaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 18:46

Aah; Wat jammer.

Sterkte!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 18:50

Sterkte! Kan me voorstellen dat het een groot verlies is, maar als je ziet dat de merrie er weer van op knapt is het misschien wel beter zo. Er zielig ook voor je zoontje.

Mooi aanbod van elibeest ! maar kan begrijpen dat je daar nu nog niet helemaal klaar voor bent.

Linda_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 18:53

Jeetje wat jammer zeg! Heel veel sterkte ermee en inderdaad hopen dat 2006 voor jullie beter wordt..
Foto is idd indrukwekkend, nogmaals sterkte!

briandylan

Re: Helaas heeft onze Faya een miskraam gekregen(snik)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 19:14

De navelstreng zat erg gedraaid en ze had erg veel vruchtwater bij zich,volgens de veearts kon dit mogelijk een oorzaak zijn,maar wilde we dit zeker weten moesten we het veulen op sturen voor sectie te laten verrichten.Aangezien we dit al afgelopen jaar eerder hebben mee gemaakt wilden we dit niet nog een keer.

Wel zei de veearts dat regelmatig bij dit soort gevallen de merrie ook sterft,dus houden we in ons achterhoofd dat we ondanks het verlies ook veel mazzel hebben.

elibeest bedankt voor je aanbod.Ik weet inderdaad niet of ik dit aankoment jaar al weer wil,maar hou het in mijn achter hoofd.

De foto is inderdaad indruk wekkend,maar ook juist zo zielig,het heeft namelijk al echt de vormen van een pony,en dat beeld krijg je juist niet uit je hoofd.Was dit een paar maanden eerder gebeurd dan zag je dat er nog niet in en misschien juist makkelijker voor ons.

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:32

Ik heb het vorig jaar gehad met mn merrie.
M'n ouders waren een weekend weg en ik ging niets vermoedend mn merrie buiten zetten. Ik deed de deur open normaal loopt ze zelf naar buiten. Nu liep ze dr stal uit en liep direct terug haar box in. Ik dacht nog"wat doet zij nu". Ja tot dat ik in de hoek van de box keek. Daar lag een klein veulentje. Ook een merrietje van 9 maanden oud. Zag er al helemaal volmaakt uit. Alleen miste ze nog haar.

Sneu, ik weet wat je doormaakt.... en dat is niet leuk!

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:49

sjit sjit sjit wat erg! Ik heb momenteel 3 drachtige merries, ik hoop toch zo dat ze het er goed van af zullen brengen!!!!
Heel veel sterkte met het verlies. Ik zou het verschrikkelijk vinden als het mij overkwam.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 11:43

Wat jammer!!! Heel veel sterkte.

En ik vind de foto ook indrukwekkend. Heb al een paar keer meer foto's gezien, ik blijf het leerzaam vinden en verbazingwekkend hoe snel een foetus al de vorm van een paard aanneemt.

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 11:51

veel sterkte! Altijd rot zoiets!
De foto is inderdaad aan de ene kant erg interessant om naar te kijken om te zien hoe zoiets groeit.

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 11:57

Sterkte,
Dat is echt niet leuk voor de merrie en voor jou..

Siempie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 18:09

PP --> Kraamstal.

Veel sterkte in ieder geval, het zit echt even niet mee.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 18:15

Sterkte ermee. Erg jammer en zielig van je veulen, het was ook al zo ver. Gelukkig heb je je merrie nog wel en gaat het goed met haar.

classic_life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 18:35

heel erg veel sterkte!! Inderdaad hoop ik ook voor je dat het beter wordt...

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 18:58

Heel erg veel sterkte....

Zoiets doet je toch weer beseffen dat het iedere keer dat het goed gaat toch een klein wonder is he.....

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 20:28

vind het heel erg voor je hoor, beter nu dan gehandicapt ofzo geboren worden, maarja iedereen wil natuurlijk een gezond veulen en dat gun ik echt iedereen, vind het verschrikkelijk echt waar. veels sterkte er mee hoor.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 20:58

veel sterkte ermee! vreselijk zeg!

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 21:02

Jammer hoor!De natuur regelt het gelukkig vaak zelf als er iets mis is met het veulen of de moeder.Wij hadden 3 jaar geleden een veulen met 9 maanden.Dit veulen had zo vreselijk gedraaid in zijn moeder buik dat de navelstreng in de knoop geraakt was en hij daardoor geen voeding meer kreeg maar het is en blijft vreselijk jammer.Veel sterkte!!!