Een maatje voor Assedo; Bart is er!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Odess

Een maatje voor Assedo; Bart is er!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 12:00

Vanochtend was het dan zover. We mochten Bart ophalen Helemaal leuk natuurlijk Zijn met Timon in de kar naar Wanneperveen gereden. Bart was heel gemakkelijk in de kar te krijgen! Mooi kort neergezet en buis achter de kont, niets aan het handje. Meneer was zo koel als wat. Z'n moeder (waar hij ter plekke bij weg werd gehaald) was een stuk onrustiger! Toen we thuis aankwamen stond meneer nog net zo in de trailer als we hem erin hadden gezet. Heel rustig. Super braaf dus We hebben hem in de wei gezet met Assedo, die direct begonnen te vliegen en te doen. De wei is enorm glad door alle regen dus Assedo ging al op zn kont en half onder de draad door. Gelukkig ging dat allemaal goed. Ondertussen was Odessa (die in de bak stond met Timon) helemaal dol geworden en we waren echt bang dat ze door de draad zou gaan, zo idioot dat ze deed. (Timon keek niet op of om en stond gewoon rustig te eten ) Ik heb Timon toen bij de 2 ingezet en ben Odessa gaan longeren. Na het longeren moest Odess er ook maar bij in (ze deed zo raar!), ik was er een beetje huiverig voor want ze kan zo'n secreet zijn!

Dus nu staan ze met zn vieren in de wei. Bart staat helemaal alleen, probeert wel toenadering te zoeken maar Odessa vliegt hem dan aan. Gelukkig blijft het bij dreigen. Maar af en toe vliegen ze met zn allen de wei door en wordt hij best opgejaagd. Gelukkig is het meer gedreig en gaat het niet constant door. Bart is verder heel rustig. Hinnikt heel af en toe om zn mammie. Eten doet hij even niet, hoewel we wel een extra bult hooi hebben gemaakt op afstand van de andere. Ik vind het nu wel even een heel sneu gezicht, die kleine wil er alleen maar graag bijhoren, paarden zijn hard! Hopenlijk accepteren ze hem snel!

Maar nu genoeg gepraat, tussen alle drukkigheden door heb ik even de kans gehad om wat foto's te maken!

Eerst kennismaking:
Afbeelding

Nog met z'n tweeen, dus de kans om lekker samen te klieren:
Afbeelding

En toen was pitbull Odessa gearriveerd:
Afbeelding

Zo staat hij er nu dus bij :
Afbeelding

Met z'n allen achter Bart aan:
Afbeelding

Het sneue is wel dat Odessa Assedo goed beschermt tegen dit 'kwaad' dus ook als die 2 toenadering zoeken springt Odessa ertussen. Nou ja, het hoort er even bij, ik hoop dat het gauw is afgelopen!

*Ziet nu Bart en Assedo samen klieren Het gaat al wat beter dus *

Edit: Bart sluipt steeds dichterbij, hij staat nu 3 meter achter Odessa en dat vindt ze goed! Dit gaat helemaal goedkomen

Eliene

Re: Een maatje voor Assedo; Bart is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 12:39

Ach, ik snap helemaal dat je je rot voelt als je die kleine zo apart ziet staan terwijl 'ie alleen maar bij de groep wil horen! Maar zo bij het laatste stukje te lezen komt het helemaal goed! Het is iig een hele leuke knul, veel plezier ermee!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 12:45

Jeetje ja, paarden zijn idd hard met dit soort dingen. Het hoort er natuurlijk "gewoon" bij, maar je mensenhart breekt toch als je zo'n kleintje heel verloren in een hoekje ziet staan .

Gelukkig heb je ze nu al betrapt tijdens een klierspelletje. Komt dus vast helemaal goed!!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 13:05

Leuk dat ie er is zeg!!!
Mooi dat ze het samen komen vinden
Als ik zo thuis ben kom ik kijken!!!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 13:40

Agosh.. wel een erg leuk stel zo met zn 4en! Lijkt wel of Timon een veulentje heeft gekregen .

Maar arme Bart .. Hoop dat ie snel er helemaal bij hoort! Hij ziet er wel supersupergaaf uit hoor Odess! Mooi 4tal heb je nu echt !

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 14:13

Even een kleine foto update:

Ben nu al verliefd

Afbeelding

Afbeelding

Het is een knappe vent!

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 14:25

leuk joh en dat gevoel ken ik ook hoor had het ook echt niet naar mijn zin toen ik zag dat Alycia de volle laag kreeg van een ander veulen maar het komt allemaal goed.
Vind het een poepie hoor

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 15:08

Daar is hij dan eindelijk!! Hij is echt super stoer Bernadet! Ik heb nog foto's van hem van de keuring, die zal ik binnenkort ook op internet zetten, maar onze computer doet wat raar, vandaar dat ze er nog niet op staan.

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 15:32

Fijn dat je ziet dat het al wat beter gaat. En wat heeft hij een geweldig koppie!

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 16:34

Leuk beessie hoor GEFELICITEERD

offtopic: Assedo is dat een kindje van Odessa? ZO ja dan weet ik hoe je aan de naam komt leuk bedankt

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 17:29

Een prachtig viertal zo!!!
Hopelijk worden het stuk voor stuk echte vriendjes, maar dat zal niet zo'n probleem worden als ze al op "klier" pad zijn
Gefeliciteerd met je mooie stel zo!!!

maroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 18:08

Daar is hij dan eindelijk!
Het is even doorbijten,maar je zal zien dat ze onafscheidelijk worden. Maar zo te lezen gaat het al wat beter.
Veel plezier met hem.

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 18:35

Dat komt allemaal dik in orde!!!

Wel leuk dat Assedo nu niet meer met mams of Timon hoeft te klieren!

Op de eerste foto is Assedo wel echt !!! Hij is echt een plaatje!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 19:04

Dank jullie wel voor de leuke reacties

Ik zou eerst Assedo en Bart samen de nacht door laten brengen in de weide, maar ik durfde dat toch niet aan. Odessa stond me toch te gillen op stal en die 2 begonnen te rennen en te hinniken... Nu heb ik Assedo en Odessa binnen staan en Bart en Timon staan samen buiten. Zo slaap ik ook nog een beetje vannacht en moet Bart ook rust kunnen hebben. Ik heb de veulens net al een beste bak biks gegeven en Bart wist volgens mij niet wat hem overkwam. Ten eerste een zwarte cementbak 'moet mijn hoofd daar echt in?' en ten tweede biks 'he was da? Hmmm smak smak smak, toch wel erg lekker' Assedo bijt hem behoorlijk, maar Bart pakt Assedo ook goed terug, net goed voor hem!

Kijk dan Samen biksjes delen...

Afbeelding

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 19:35

Wat een schatje is het!
Hopelijk kalmeert Odessa snel en gaat ze inzien dat Bart een leuk speelmaatje voor Assedo is

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 21:00

Hee dat is leuk! Dat komt vast helemaal goed! Ga je Assedo wel "officeel" afspenen? Mijn Phil loopt ook nog steeds bij de merrie (wel in een groep, net als bij jou nu). Eind oktober komt Phil's vriendinnetje! Heb een merrieveulen erbij gekocht. Succes met Bart (laat je die naam zo? ) en Assedo, hij ziet er goed uit!

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 22:01

Baaaaartje!!!
Vond hem al helemaal geweldig toen je de foto's in een topic plantte toen je hem ging uitzoeken!!

Super dat die twee biksjes delen

En Odessa? Die draait wel bij

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 06:47

Owww wat is Bart toch een lekker ding!
Daar krijg je echt een leuk paardje aan

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 07:13

He, daar is ie dan eindelijk!

Lekker ding hoor,
en wat eten ze al schattig met z'n tweeën uit een bak

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 08:05

MissHIS schreef:
Hee dat is leuk! Dat komt vast helemaal goed! Ga je Assedo wel "officeel" afspenen? Mijn Phil loopt ook nog steeds bij de merrie (wel in een groep, net als bij jou nu). Eind oktober komt Phil's vriendinnetje! Heb een merrieveulen erbij gekocht. Succes met Bart (laat je die naam zo? ) en Assedo, hij ziet er goed uit!

Ja, ik vind Bartje best ok Bovendien is een naam maar een naam Ik laat ze eerst een week met z'n vieren staan. Ik ga zelf dit weekend weg en ik wil ze goed in de gaten kunnen houden en niet mn ouders opzadelen met de ellende van een knettergekke merrie! Wat leuk dat jij er een merrieveulen bij hebt, dan verwachten we van jou ook zo'n serie he
abigaillover schreef:
Baaaaartje!!!
Vond hem al helemaal geweldig toen je de foto's in een topic plantte toen je hem ging uitzoeken!!

Thnx

Vanochtend trof ik Bart en Timon samen grazend aan Die twee doen het al goed samen. Meneer begint nu ook te snappen dat hij hooi zal moeten eten want er staat niet veel gras in de wei. Ze gaan binnenkort wel naar een volle wei, alleen dat wil ik niet doen voordat Assedo weer rad loopt. (vannacht op stal gestaan, en vanochtend liep hij weer wat slechter, zal stijvigheid zijn) Bartje staat nu van z'n privebultje hooi te knauwen, ik hoop dat ze hem een beetje met rust laten vandaag Ik heb Odessa al even vermanend toegesproken en af en toe draait ze zich om, om een 'aanval' te gaan doen, maar dan ziet ze mij en bedenkt zich weer. Ik schop namelijk ook

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 09:21

Geweldige foto's!!! Maarre... wat is het land nat bij jullie zeg! Gelukkig hebben wij het hier nog aardig droog kunnen houden

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 10:14

Gelukkig gaat het nu allemaal goed, blijft altijd gheel spannend vind ik!

Ik vind Bart echt geweldig!! Zo'n poepie!! Ik ben FAN!

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 13:33

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!! Hij heeft wel een heel schattig koppie!! Gelukkig gaat het steeds beter met elkaar!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 14:50

Odess schreef:
Ja, ik vind Bartje best ok Bovendien is een naam maar een naam Ik laat ze eerst een week met z'n vieren staan. Ik ga zelf dit weekend weg en ik wil ze goed in de gaten kunnen houden en niet mn ouders opzadelen met de ellende van een knettergekke merrie! Wat leuk dat jij er een merrieveulen bij hebt, dan verwachten we van jou ook zo'n serie he

Haha ja zal ik doen! Maar ik overweeg wel haar naam te veranderen hoor! Ze heet Arina, nou dat vind ik echt afschuwelijk!

Is de merrie knettergek als Assedo weg gaat? Ik kan mijn veulen helemaal in haar eentje uit de wei halen en op stal zetten. Rilexta kijkt me dan wel altijd wat verbaasd aan hoor, haha!

N_atasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 18:32

Mooi zo dat het al beter gaat.

En Bartje is idd een beetje standaart naam maar verder niks mis mee toch? Hij is wel heel schattig trouwens!