Ik zelf ben in het bezit van een 2-paards Brenderup trailer.
De meningen over het vervoeren verschillen nogal en ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Dus barst maar los met tips en hints...
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
succes!! 
rakkertje13 schreef:gewoon regelen dat een ander paard eventueel dat ritje meekan?
En anders zo kort mogelijk vast zetten, eventueel erbij blijven tijdens het vervoer?
en ze was kurkdroog
Geen zweet of stress niks! Ze was min of meer afgespeend... in een andere stal gestaan niet ver van haar moeder vandaan. Ik zou het zo nog een keer doen! Sfieke schreef:Er zelf bij blijven staan zou k echt nooit doen! Stel dat veulen raakt in paniek en jij staat er in zo'n kleine ruimte naast... hoe wil je de mensen in de auto bereiken?
Daarvoor is de mobiele telefoon uitgevonden
Maar ik vond het zelf ook niet zo'n strak plan maar je hoort het wel vaker... dus vandaar de vraag!Sfieke schreef:Ik heb mijn paard als vier maanden oud meisje net zo vervoerd als MarijeR zegt. Los in de trailer, alle schotten en stangen eruit eruit (nu hadden we een eenpaardstrailer) en veel, heel veel stro op de bodem en ook belangrijk ja: de bovenkant van de laadklep dicht! We zijn helemaal vanaf Wehl (Gelderland) naar Wjelsryp (Friesland) gereden en bij aankomst stond ze achterstevoren in de traileren ze was kurkdroog
Geen zweet of stress niks! Ze was min of meer afgespeend... in een andere stal gestaan niet ver van haar moeder vandaan. Ik zou het zo nog een keer doen!
maar aan de andere kant kan ze rustig ronddraaien in een 2 paards zonder zich te bezeren..denk ik
)hananya schreef:Wij vervoeren door het jaar heen ook vrij veel veulens/jonge paarden... Wanneer we er al veel mee hebben gedaan en ze goed vast kunnen staan, zetten we ze vast in de trailer. Maar dit is eigenlijk altijd met moeder ernaast. Wanneer ik jou veulen zou moeten vervoeren zou ik het echter los laten staan. Helemaal aangezien je een goede bovenklep hebt boven de laadklep... En haal in dat geval alsjeblieft alle stangen eruit!
Hoe vaak ik al wel niet een veulen over een stang heen heb zien klappen. Zelfs al eens door het deurtje naar buiten. De dierenarts stond erbij en hij vond het een wonder dat die jaarling zijn nek niet gebroken had...