Een uurtje geleden is mijn laatste veulen van dit jaar geboren.
De merrie begon vanmiddag met kegelen. Eigenlijk was dit veulen absoluut niet gepland. De merrie is nl. pas 2 jaar. Enkele weken geleden viel het me op dat ze een uier had. Laten scannen en toen bleek ze al bijna 10 maanden drachtig.
Vorig jaar is mijn hengst een keer door 2 stroomdraden en een sloot gegaan. Ik zag dat 's middags pas, toen ik van mijn werk kwam.
Maar de weken erna werd ze gewoon hengstig. En omdat ze toen pas 1 jaar was, leek de kans me erg klein dat ze drachtig was. Fout gedacht dus.
De bevalling ging echt volgens het boekje (kunnen mijn andere merries een voorbeeld aan nemen; niets ging kegelen, geen slappe banden en 4 weken te laat veulenen).
Mama snapt er nog niet veel van, zo'n klein ukkie. Ze geeft wel goed melk en ik heb het veulen met de fles biest gegeven. Veulen is erg vlot en levendig, dus dat komt wel goed.
Het is een cremello Welsh A merrie veulen. Ze heet Rivendell's Eowyn. Vader is mijn cremello hengst Lowland Damon en de moeder is een cremello merrie (Wharley Pioneer x Rowfant Saul).
Foto's volgen nog, want ik ga nu eerst slapen.