Heb ik nou echt zo'n klein veulen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Y_DG

Heb ik nou echt zo'n klein veulen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 21:43

Hey bokkers, mijn veulen is 4 april geboren en is dus nu 52 dagen (ff snel gerekend Tong uitsteken dus kan verkeerd zijn Tong uitsteken ) (foto's zijn van 23 april) En ik vind dat ze zo kleintjes is.
Het is wel de merrie haar eerste veulen dus dat kan ook daarom zijn. Maar komt dat nog wel een beetje goed? De merrie is 1.68m en de hengst 1.72m.
De bazin van de manege zegt ook dat ze klein is maar dat ze wel rond de grootte van de merrie gaat zitten. Ik wil wel even weten wat jullie denken en of ze klein blijft....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat waren ze.. Lachen

Dana01

Re: Heb ik nou echt zo'n klein veulen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 21:46

het is wel een mooi kleintje maar ik heb geen idee hoe groot ze gaat worden......

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 21:51

Ik vind het een beetje moeilijk te zien zo op de foto maar toen ik de eerste foto zag dacht ik gelijk van WOW wat een lange benen dus ik denk dat het wel meevalt!? Leuk veulen trouwens wel!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 21:58

@ cheyenne: ik heb ook géééééén idee, ik hoop dat ie niet kleiner word dan de merrie of ik pas er helemaal niet meer op.

@Lontje: Ja haar benen zijn wel goed maar ik maakte me zorgen over haar werkelijke grootte, al die veulens zijn heel veel groter dan haar op haar leeftijd. Als ze geboren werd was ze superklein, nog kleiner dan een meter...en nu is ze 1.12m ongeveer dus ze is wel een stuk gegroeid.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 22:00

ik zal river morgen eens opmeten, die is 2 maandjes en haar mams is 1;50 en paps 1;55......heb je vergelijk, zal ik rixt ook opmeten, das een fries haha

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 22:02

Ach, ik zou me niet zo´n zorgen maken hoor! Ze zeiden van mijn veulen ook dat het een e-pony zou blijven...nou ze groeit echt als kool! En iedereen zegt nu: goh wat een grote. "Ja he?" Zeg ik dan. Clown

En als je veulen te klein blijft kan je er toch niets aan doen. Gewoon afwachten, maar het zal wel meevallen hoor!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 22:05

@cheyenne: Ok leuk! Haha!

@MissHiS: Oh oké! Toch nog een sprankeltje hoop Haha! Ik hoop dat ze idd binnenkort groeit als een kool Haha! Ik hoop dat het meevalt Haha!

krissie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 22:18

nou ze kan nu wel klein zijn, dat was een veulen van mij ook, maar die is nu bijna net zo groot als de moeder dus dat zegt echt nog niks, de groei komt nog wel bij de kleine Forpreza, maak je daar maar geen zorgen over.
Wat is ze trouwens mooi geworden

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 22:29

Nou toen mijn merrie haar eerste veulen kreeg van Painted Black waren we ook verbaasd zo klein als ze was ze liep zo onder haar moeder door. Volgende maand wordt ze 2 en ze meet nu 1.63m. Haha! het kan dus goed komen. Haha!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 22:58

@krissie: oh oké Haha! jullie maken me blij Clown Dank je trouwens Haha!

@merilyn: Hahah Haha! Forpreza liep ook zo maar onder het laagste van de mama haar buik onderdoor! Het is dus gewoon afwachten Haha!

Ik ben terug happy Clown

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 23:03

ik kan niet echt zien dat ze aan de kleine kant is, maar het zijn dan ook foto's he..KUS

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 23:06

Wow.. Op die eerste foto lijkt het echt alsof ie lange benen heeft!

dutchgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 00:22

klein maar fijn,mijn merrie heeft vorig jaar 12 maanden gedragen toen werd iniminie geboren echt heel klein en mager ze staat nu bij de opfok en zal ook niet zo groot worden maar volgens mijn dierenarts is er niet veel over te zeggen het is niet zo dat als het veulen klein is dat ze ook klein blijft ze hebben nog een hele tijd om te groeien vooral de groei heeft in de zomer maanden door de zon ook het grootste verschil meer als in de winter.in ieder geval veel plezier van je veulen en maar afwachten.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 05:28

ik heb een heel ander probleem Tong uitsteken
mijn veulentje is veel te groot!!
de ouders zijn allebei E-pony's maar met de paarden veulentjes waar ik hem tot nu toe mee heb vergeleken is hij groter!! Haha!
volgens mij zegt de grootte als veulen niet zo heel veel....
wij hebben ook 2 veulentjes gehad die onder de moeder door konden lopen, de een is nog in de 1.60 geworden... en de andere is nou 1.56 (maar dat is een driejarige en kan dus nog gaan groeien)
behoorlijk raar dat ze zo klein bleven von ik, de moeder in namelijk 1.70 en de waren ook zoiets (weet niet precies wel in de 1.70)
maar goed kunt het niet veranderen en je ziet het waarschijnlijk vanzelf Knipoog

menske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 10:08

Er zijn natuurlijk heel erg veel zaken van invloed op de uiteindelijke grootte van een paard. Maar iemand van de oude garde heeft mij ooit eens gezegd dat de schofthoogte de dag na de geboorte rond de 1.03 m moest zijn om een paard tussen de 1,65 en de 1,70 te krijgen. Ik meet al onze veulens dus een dag na de geboorte op en tot nu toe blijkt deze oude wijsheid wel aardig te kloppen.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 10:37

Ik zou me er ook geen zorgen over maken hoor. Avenue is denk ik even groot als Forpie. Meet haar eens op zou ik zeggen, gewoon met een meetlint. Dan ga ik dat ook doen en dan kunnen we vergelijken.
Mama is 1.63 nu (groeit nog) en papa Niagara is 1.68/1.69 dacht ik...
Ze zijn immers exacte leeftijdsgenoten, dus wie weet...

Lachen

ps: ik plaats van t weekend weer foto's, heb er zoveel gemaakt!

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 11:19

Ik heb hetzelfde probleem, Paps is 1.65m, mams 1,63m en Rebel echt een Ukkie! Maar ik had die wijsheid van minimaal 1.03m ook gehoord, maar pas gisteren. Ik heb haar meteen gemeten en ze is 1.05m dus ik hoop dat ze wel 1.60 wordt anders moet ik haar echt verkopen.!

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 11:30

Onze Numero Uno van vorig jaar was ook heel klein nadat ze geboren was. Ze kon makkelijk onder de merrie (van 1.64m) doorlopen.
Nu als enter is ze even groot als onze andere enters, dus ik zal me voorlopig nog maar even geen zorgen maken.

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 16:31

Die van ons is ook een my little pony formaat nog Haha! Die van vrienden is een Trento B en die is jonger en al veel groter. Ik gok erop dat onze kleine straks gewoon wat harder groeit Lachen

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 21:36

yuri.. volgens mij valt het best mee hoor ! Ja
ik vind haar niet klein ?

Roosje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 14:12

Ik heb altijd gehoord dat je een veulen precies een week na de geboorte moet meten. Alles wat hij dan groter is dan 1 meter, wordt hij groter dan 1,60 (bv: veulen is 1,05 meter, dan wordt hij later 1,65 meter).
Ik hoop alleen dat dit niet klopt, want ik heb vandaag Arrow gemeten (vandaag een week oud) en hij was precies 1 meter. Dat zou dan betekenen dat hij 1,60 wordt.
En ik wil een grotere.....!!!!!!!!!!! Knipoog

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-05 17:16

bedankt allemaal voor jullie reacties, echter zal het gewoon afwachten zijn en ik hoop dat het uiteindelijk wel zal meevallen, ik heb een paar veulens vergeleken met de merrie, en de afstand tussen veulen en de schoft van de moeder. En dat valt best mee (denk ik), ze heeft wel een kleine achterstand op haar leeftijdsgenootjes denk ik maar dat haalt ze wel in hoop ik.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 17:27

Ja is goed... doen we een meet-sessie...
maandag meten we ze op en dan vergelijken we ze!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-05 18:15

ok! ik leg mn meter alvast klaar of ik vergeet het Tong uitsteken eigenlijk weet ik het resultaat al maar we zullen zien hoeveel kleiner Forpie is Ja

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 18:32

ja of hoeveel kleiner avenue is... want volgens mij zitten ze toch aardig bij elkaar in de buurt hoor en met het oog op de kleinere lio en niagara... maar we zullen zien. Ik zoek mijn meetlint ook vast op Haha!