Hoe waken geregeld op pensionstal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

StalDiefdijk

Hoe waken geregeld op pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 15:09

Mijn drachtige merrie staat op een pensionstal en mag, als alles goed gaat, half april bevallen van een prachtig kind

Aangezien het een kwartiertje rijden van mij huis is, is een draadloze camera om te waken tegen de tijd dat ze moet bevallen geen optie (of hij moet via satelliet werken Geld, geld! ). Ook is er geen internetaansluiting in de stal. Mijn vraag is dus: hoe hebben mensen het geregeld wiens drachtige merrie ook op een pensionstalling staat; gaan jullie gewoon tijdelijk in de stal slapen om te waken ofzo?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 15:18

Toen ik de paarden jaren geleden nog op pension had staan, was het een tentje neerzetten en hopen dat het niet te koud was en dat de merries niet te lang aan het kegelen waren.
Om de 1 á 2 uur eruit om te controleren.
Was het echt heel koud of erg nat, dan sliepen we op een paar pakken stro met een slaapzak in de schuur.

Leuke tijd maar ik ben toch wel erg blij dat ik nu vanaf mijn eigen bed kan waken... Haha!

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 15:22

MarijeR schreef:
Leuke tijd maar ik ben toch wel erg blij dat ik nu vanaf mijn eigen bed kan waken... Haha!

Ja, wat een luxe! En, als het aan mij ligt, komt die tijd er voor mij ooit ook nog wel! (wellicht wel eerst de staatsloterij winnen Knipoog )

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 15:26

De eigenaresse houd de boel in de gaten (echt om de paar uur hoor als het moet) en bericht als het zover is!!!

Ribay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 15:29

Ha ha ha..........
Mijn paarden staan bij mijn ouders thuis. Dit is maar zo'n 800 meter bij mijn eigen huis vandaan. (ben inmiddels getrouwd vandaar). Maar om het mijn ouders niet te moeilijk te maken, want het zijn toch mijn paarden, ga ik weer bij mijn ouders in huis slapen, met een camera-beeldschermpje naast het bed.
Toch een beetje vreemd, om als getrouwde vrouw weer bij je ouders in huis te gaan slapen, maar ja je hebt er alles voor over he?!

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 16:51

Ha, ha, voor iris heb ik geen 1 nacht op stal hoeven te slapen. Schijnheilig
Op zondag dacht ik: mmm lijkt wel of ik wat wits zie op haar benen (kegelen). Ach nee dacht ik, ze is pas vanaf volgende week uitgerekend. Bloos
Kom ik daar op maandag na mn werk. Is ze me er toch een partij onrustig en de melk liep uit de uiers alsof het nix was.
Ik wist toen zeker dat ze die nacht zou bevallen. en ja hoor om 10.30 uur lag er een wolk van een merrie-veulen!! Lovers
Dus ik heb gewoon geluk gehad. (mmm daarentegen had ik mijn nachtrust wel op geofferd voor mn vriendin, die heeft er twee dagen over gedaan en dus 2 nachten wakker geweest , wallen kweken was dat Ach gut ) .

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 17:02

Ik heb gewoon op stal geslapen, in onze "kantine" en daar stond een tv, waar een camera vanuit haar stal was aangesloten. 'S nachts gewoon om het uur kijken! Succes! Haha!

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 17:22

Ik heb net als jij hetzelfde probleem. Ik ga naar alle waarschijnlijkheid in onze "kantine" liggen slapen tegen de tijd dat ze is uitgetelt.
Ik hoop dan maar dat dat niet t te lang op zich laat wachten.
En dan elke nacht om de twee uur eruit om te checken hoe het ermee staat. Want tegen die tijd ben ik waarschijnlijk veel te nieuwsgierig om te slapen. Maar dat zal me vast wel opbreken na een aantal nachten.

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 17:34

Eigenlijk hoop ik dat ik het als Eowyn04 tref! Of als ze nou gewoon overdagbevalt als ik er toch al ben Haha!

Hmm, wij hebben geen kantine, maar ik ga maar eens vragen of ik op stal mag slapen... Hopen dat het al weer warm is rond die tijd Bloos! !

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 17:44

Ik kan je vertellen het was natuurlijk super lux. *LOL* Ik lag om ong 02.30 uur weer op mn bedje. Slapen Een paar uur heerlijk kunnen slapen, maar ach om 07.30 uur stond ik alweer naast de staldeur hoor. Bloos
Veel succes en hopelijk geniet je er net zoveel van, als dat ik ervan genoten heb Go jij! Go jij! (en nog steeds, ook als is ze veranderd in een Pitbull-veulen). Knipoog

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 17:55

Ik hoop voor jou dat je daar mag blijven ,ze zeggen altijd wel dat het meestal goed gaat .De mijne staan aan huis maar verleden jaar werd ons derde eigen gefokt veulen geboren en daar was het al mis ,ik was er na het afgaan van de birth alarm onmiddelijk bij maar ondanks al het gekreun en gepers van de merrie kwam er niets ,het veulen lag verkeerd .De veearts was al gebeld omdat ik die altijd opbel als de weeen bezig zijn maar dat duurde een eeuwigheid en ondertussen was mijn merrie daar aan het afzien .Het veulen lag met zijn rug naar onder en had het nog lang geduurd dan hadden de voorpootjes de hele anus van de merrie doorboord .Ik mag er niet aan denken dat ik maar om de twee uur zou gaan kijken zijn .Ken je geen fokker waar je de merrie tijdelijk kan onderbrengen??
trouwens leuk papier zal dat veulen hebben

maroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:57

Ik hetzelfde als Snoopy op dezelfde stal.Een camera met een lange kabel,doortrekken over het erf naar een tv in bv een kantine.En elk uur je wekker zetten. Advies is om er evt een video erbij te zetten als het dan begint kan je het opnemen.

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:58

Ik heb ook op stal geslapen.
Wij hadden een klein kantinetje en ik ben daar op de bank gaan liggen en om het half uur bij lady wezen kijken.
Die nacht had ze niet geveulend maar gelukkig de volgende avond wel want ik had het niet veel langer volgehouden denk ik Knipoog

maroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:04

Ik wide nog even zeggen dat ik dat 10 dagen heb volgehouden..elk uur je wekker,ik was kapot..En uiteindelijk is ze om 23.20 bevallen.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:56

Mijn merrie staat tegen de tijd dat ze moet bevallen ook op een stal 2 minuten lopen verderop, maar aangezien ik er heel graag bij wil zijn, ga ik in een stal daar slapen, en dan om het uur over de rand van de stal heen kijken, of er wat gebeurt...

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:57

Oja, ze is over twee maandjes uitgerekend, dus dat wordt misschien wel klapper tanden onder drie slaapzakken Haha!

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 22:10

libke"]
Ik hoop voor jou dat je daar mag blijven ,ze zeggen altijd wel dat het meestal goed gaat . .... Ken je geen fokker waar je de merrie tijdelijk kan onderbrengen??
[/quote]
Het zal vast wel goed gaan, maar ik vind het toch enorm spannend. Het is ook haar eerste veulentje. Ik ben inderdaad ook aan het overwegen haar naar een fokker te brengen, maar alles zijn voor en nadelen: brengt een hoop stress met zich mee voor de merrie en ik mis het moment supreme. Zou voor mij wellicht wel wat zorgen schelen ('wat als..., wat als..')

[quote="libke"]
trouwens leuk papier zal dat veulen hebben
[/quote]
Wordt een olympische springkampioen Go jij! Go jij! Haha!

[quote="maroes schreef:
Advies is om er evt een video erbij te zetten als het dan begint kan je het opnemen.

Goeie tip OK dan!

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 22:12

Wendy_Kila schreef:
Oja, ze is over twee maandjes uitgerekend, dus dat wordt misschien wel klapper tanden onder drie slaapzakken Haha!

Zit ik er half april toch (hopelijk) wat warmer bij! *LOL*

Mac

Re: Hoe waken geregeld op pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 10:23

Mijn paard stond ook op een pensionstal toen ze vorige keer moest bevallen. Iemand was toen zo lief om ons hun caravan te lenen. Maar goed ook, want uiteindelijk hebben we daar meer dan een maand in geslapen! Mijn merrie heeft iedereen voor de gek gehouden. Als we zelf een keertje naar huis gingen, werden we vanuit daar opgebeld: ze gaat het doen hoor, ze gaat het doen! Om daar aangekomen een vrolijke witte snoet over de staldeur te zien hangen ... hee gezellig, jullie ook weer hier Frusty .

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 14:24

Ik heb een paar keer voor anderen gewaakt, helemaal geweldig vond ik het, lekker strobed in de stal ernaast, bijna niet durven ademen van de spanning en de hele nacht lekker liggen turen door het kiertje of er al iets gebeurt. 1 keer was ik helemaal alleen, dat vond ik nog het leukste. Maar tegen een uur of twee ging ik toch wel een beetje inkakken. Tot ik een kwartiertje later wakker schrok van een hevige waterstroom (vruchtwater) en ik dus meteen klaarwakker was. Merrie ging vervolgens liggen en ik heb meteen de eigenaar gebeld. Die was er +- 10 minuten later en toen stond er al een geweldig hengstveulentje naast Haha!

Nu moet ik wel zeggen, dat als het strakkies (volgend jaar) om mijn eigen lieve Tif gaat ik wel veeeel zenuwachtiger zal zijn en dan echt niet meer inkak Tong uitsteken
Veel suc6 met je beslissing hoe je het gaat aanpakken

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 14:40

Bij ons ging er iemand kijken 's avonds bij het afvoeren en die zou mij bellen als ze het niet vertrouwde... En 's ochtends keken ze ook als eerste bij mijn merrie...

Het is ook maar goed dat ik niet ben gaan waken rond de uitgerekende datum, want ze was 4 weken over tijd...

Ik ben nooit gebeld met het bericht 'het zou vanavond wel eens kunnen worden', en mijn merrie had er zelf ook wel een beetje rekening mee gehouden volgens mij. Ze pikte precies de zondagmiddag uit Haha! het druktste moment op stal...

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 19:34

heb 2 keer gewaakt voor een drachtige merrie, 1 keer in een caravan met babyfoon en 1 keer met een tentje. Tent zette we in de wei voor de merrie haar stal. Ieder uur ff kijken of ze nog stond, niet raar deed. We hadden overigens bij deze merrie ook een babyfoon in dr stal gezet.

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 19:48

Ik heb drie weken lang in de kantine (lees zadelkamer...) op een stapel oude paardedekens geslapen. Er zat een gat in de muur en ik kon Stella precies horen. Ze had ook een birth-alarm om. Op zich heb ik prima geslapen daar. t was alleen minder leuk toen het veulen na drie weken waken om 8 uur s'avonds geboren werd...

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 20:01

jarrah schreef:
Ik heb een paar keer voor anderen gewaakt, helemaal geweldig vond ik het, lekker strobed in de stal ernaast, bijna niet durven ademen van de spanning en de hele nacht lekker liggen turen door het kiertje of er al iets gebeurt.

Je bent van harte welkom hoor! Haha!

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 20:04

Malibu schreef:
Bij ons ging er iemand kijken 's avonds bij het afvoeren en die zou mij bellen als ze het niet vertrouwde... En 's ochtends keken ze ook als eerste bij mijn merrie...

Vond je dat niet eng? Ik ben als de dood dat er iets misgaat en er niemand is om dat te signaleren en da te bellen. Dus zal wel waken worden en aangezien het me niet zou verbazen als mijn merrie zich wat weekjes te laat voor de bevalling meldt, is een goed pepmiddeltje welkom Knipoog