jeddah schreef:Bij "ons" is het de gewoonte een paard een naam te geven die wat mee heeft van zijn ouders, maar ook een zinnetje is, Sim heet bijvoorbeeld Simply Lost My Spots en Senne heet Whata Smooth Hint.
Ik ben ook al driftig aan het puzzelen
!
Voor de combinatie Bright Sierra Lee en FPF Lethal Weapon heb ik al wel een paar dingen verzonnen, maar met Docs Pepsi Poco en King Walters Ghost heb ik wat meer moeite ... achter Pepsi's naam zit nl een verhaal dat ik wel graag wil doorzetten: haar moeder heet Princess Fantagiro en haar roepnaam is Fanta. Daarom werd Pepsi dus Pepsi
. Het lijkt mij dus wel leuk om daar iets mee te doen, maar wel met behoud van delen van de naam van pa en ma. Valt nog niet mee
!
En dan nog ... als hetgeen ik verzin niet bij het veulen past, wordt het alsnog wat anders! Zo hadden we voor Shane ook hele andere dingen klaarliggen. Shane is een maand te laat geboren, waardoor onze planning een beetje misliep, zeg maar
. Vrienden van ons uit Canada kwamen nl. op bezoek en wij hadden gedacht "oh leuk. Kunnen ze meteen het veulentje zien". Shane is geboren op het moment dat zij het Nederlandse luchtruim binnenvlogen
. Mijn hubbie is bebloed en al recht uit de kraamstal naar Schiphol gereden om ze op te halen
. Die vriend van ons heet Shane. Op 1 of andere manier paste deze naam ook heel goed bij de kleine dreumes. Bovendien is het een klassieke westernfilm uit 1953, dus dat paste goed binnen het thema
. Shane heette dus al een paar maanden Shane, maar heeft zijn stamboeknaam pas een paar maanden later gekregen. Hij was te laat, had geen vlekjes en was een hengstje (en toch houden we veel van hem hoor
) ... maar zo werd het dus Shane On U. Heeft niks te maken met de namen van zijn ouders, maar ik vind hem nog steeds wel leuk
.
@ Sjuimpje: wat een goed idee om namen op te schrijven als je ze hoort! Vooral als je aan een beginletter gebonden bent, wordt het op een gegeven moment wel heel moeilijk. Zo heb je een archief van wat je zelf lekker vindt klinken.