Aaarch!! Het gefrustreerde ik-vind-geen-naam-topic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loolapelooza

Aaarch!! Het gefrustreerde ik-vind-geen-naam-topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 19:42

Ik wordt er zowat gek van, uit pure frustratie start ik dan ook dit topic! Dik 1000 zijn mijn netvlies en gehoorgangen al gepasseerd maar tot nogtoe heb ik nog steeds niet dé naam waarvan ik denk dat issem!
Nou geven de meesten hun veulen pas een naam als hij of zij geboren is, anderen hebben hun namenlijst al klaar tot tegen 2010 ... (ze zijn gek dat ze het klaar krijgen ...)
Het rottigste vind ik dat ik aan een letter gebonden ben, mocht ik ooit fokken in het jaar van de M heb ik nou alvast een naam ...

Hoe gaan jullie op zoek naar dé naam? Wat zijn jullie geheimen? Waar houden jullie rekening mee? (moederlijn die vernoemd is naar drank bijvoorbeeld? Vork )

Ik moet met de C verzinnen, Marije heeft jammer genoeg de leukste "C" naam die ik tot nogtoe heb gehoord al in gebruik. Tong uitsteken
Dus ik moét orgineler kunnen. Cool
Maar soms heb ik zoiets van ik noem het gewoon "C" .... Scheve mond

Hebben jullie je namen al klaar?

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 19:50

Kijk eens hier , je typt alleen de c en je vind een hele waslijst met leuke namen. Lachen

Succes!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 20:01

Wil je mijn heeeeeele lange lijst met afgekeurde C namen hebben?
Ik ben er ook nog lang niet uit en moet me er af en toe echt aan zetten om een half uurtje namen te gaan zoeken op het net.
Had ik in Wales zo'n mooie wegenkaart gekocht met alle plaatsnamen erop, ben ik hem kwijt... Frusty
Nou ja, die komt vast wel weer boven water...

Zoek je nog in een bepaalde richting voor namen Loolapelooza?
Engels of een andere taal? Met een speciale betekenis?
Ik heb nog wel wat links van sites waar ik zelf vaak zoek...

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 21:49

Ik heb mijn namen nog niet rond. Maar ik heb de vrije keuze uit een beginletter. Ik heb zelf echter gekozen om een naam met een S te beginne, dit omdat de hele moederlijn van de merrie een S-lijn bevat.
Ik ben zelf nog van plan om woordenboeken in verschillende talen erbij te gaan pakken en ik kijk zoveel mogelijk rond op internet..

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 22:00

Ik heb een klein adresboekje bij mij thuis liggen,
een schattig Winny the Pooh boekje met tabblaadjes van A tot Z.
Als ik op tv, op de radio of in een boek een leuke naam, term of uitspraak tegen kom dan noteer ik die in het boekje. Tot 2014 zit ik al goed Haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 10:33

Drankennaam? Chablis of Chianti? Vind het zelf wel mooie namen, en ik ken toevallig dus ook een ruin die Chablis heet en een merrie die Chianti heette.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 10:33

Haha, ik herken je probleem!! Bij "ons" is het de gewoonte een paard een naam te geven die wat mee heeft van zijn ouders, maar ook een zinnetje is, Sim heet bijvoorbeeld Simply Lost My Spots en Senne heet Whata Smooth Hint.

Ik vind het ook onwijs moeilijk en heb al wel een aardig lijstje staan, maar weet nog steeds niet zeker welke ik ga gebruiken en blijf zoeken naar meer! Ik kijk veel op websites waar uitslagen van renpaarden staan, die hebben vaak erg leuke namen!

Ik zoek dus vooral op internet en heb op de computer een Word document waar ik dan gelijk de naam in kan kopieren/plakken zodat ik hem niet meer vergeet.

Balen dat je aan een letter vast zit! Toen Jeddah drachtig was zat ik met een hengst veulen ook aan een letter vast, ook de C (NRPS)!
De enige leuke namen die ik uiteindelijk had waren Cyrek en Coral, Coral is het geworden.

Ik zal aan je denken tijdens het surfen en als ik een leuke C tegenkom zet ik het hier neer!

Is het bij jullie gebruikelijk gewoon 1 naam te geven? Ik denk namelijk net aan C Me Coming....

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 11:01

jeddah schreef:
Bij "ons" is het de gewoonte een paard een naam te geven die wat mee heeft van zijn ouders, maar ook een zinnetje is, Sim heet bijvoorbeeld Simply Lost My Spots en Senne heet Whata Smooth Hint.

Ik ben ook al driftig aan het puzzelen !

Voor de combinatie Bright Sierra Lee en FPF Lethal Weapon heb ik al wel een paar dingen verzonnen, maar met Docs Pepsi Poco en King Walters Ghost heb ik wat meer moeite ... achter Pepsi's naam zit nl een verhaal dat ik wel graag wil doorzetten: haar moeder heet Princess Fantagiro en haar roepnaam is Fanta. Daarom werd Pepsi dus Pepsi Haha! . Het lijkt mij dus wel leuk om daar iets mee te doen, maar wel met behoud van delen van de naam van pa en ma. Valt nog niet mee Knipoog !

En dan nog ... als hetgeen ik verzin niet bij het veulen past, wordt het alsnog wat anders! Zo hadden we voor Shane ook hele andere dingen klaarliggen. Shane is een maand te laat geboren, waardoor onze planning een beetje misliep, zeg maar Scheve mond . Vrienden van ons uit Canada kwamen nl. op bezoek en wij hadden gedacht "oh leuk. Kunnen ze meteen het veulentje zien". Shane is geboren op het moment dat zij het Nederlandse luchtruim binnenvlogen Haha! . Mijn hubbie is bebloed en al recht uit de kraamstal naar Schiphol gereden om ze op te halen Haha! . Die vriend van ons heet Shane. Op 1 of andere manier paste deze naam ook heel goed bij de kleine dreumes. Bovendien is het een klassieke westernfilm uit 1953, dus dat paste goed binnen het thema Knipoog . Shane heette dus al een paar maanden Shane, maar heeft zijn stamboeknaam pas een paar maanden later gekregen. Hij was te laat, had geen vlekjes en was een hengstje (en toch houden we veel van hem hoor Lovers ) ... maar zo werd het dus Shane On U. Heeft niks te maken met de namen van zijn ouders, maar ik vind hem nog steeds wel leuk Cool .

@ Sjuimpje: wat een goed idee om namen op te schrijven als je ze hoort! Vooral als je aan een beginletter gebonden bent, wordt het op een gegeven moment wel heel moeilijk. Zo heb je een archief van wat je zelf lekker vindt klinken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 11:05

Loolapelooza schreef:
Hoe gaan jullie op zoek naar dé naam? Wat zijn jullie geheimen? Waar houden jullie rekening mee? (moederlijn die vernoemd is naar drank bijvoorbeeld? Vork )

Cognac? Schijnheilig

Ik vindt persoonlijk Cayenne een hele mooie naam, maar ja dat is mijn smaak Haha!

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 11:07

Pfff, ik vind die namen verzinnen ook zo moeilijk. Vind ik een leuke naam, vind ik die een paar weken later weer niet mooi meer. Vreselijk is dat. Ik moet een naam met een A verzinnen en op zich is dat makkelijk als vorig jaar. toen moest ik 1 verzinnen met een Z.
Aan de andere kant vind ik het hartstikke leuk om namen te zoeken Haha!, ik kan dan ook niet wachten tot het veulentje geboren is en dan pas een naam verzinnen, ik moet van te voren de naam wel al vast hebben liggen eigenlijk.
Ik ben op zoek (net als vele anderen denk ik Haha! ) naar een chique, aparte, originele naam.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 11:33

MarijeR"]

Zoek je nog in een bepaalde richting voor namen Loolapelooza?
Engels of een andere taal? Met een speciale betekenis?
Ik heb nog wel wat links van sites waar ik zelf vaak zoek...
[/quote]

Ik zoek sowieso iets in het engels.
De moederlijn van de mijne is trouwens niet vernoemd naar drank maar deels naar bloemen (oma van het veulen heet Rose en overgrootje heet Daisy) Jammer genoeg heeft de fokker van mijn merrie dit níet gesnapt en heeft hij de "bloemenlijn" niet voort gezet ... gevolg is dat de toekomstige mama vernoemd is naar een frisdrank. >;) (zoals bij Mac Haha! )
Maar het hoeft niet per se de naam van een bloem te hebben, ben al aan het zoeken geweest maar er zijn niet zoveel bloemen of planten met een C, als ze er al zijn vind ik ze net iets te gewoon of ronduit lelijk. Haha!

Waar is die C lijst Marije? Schijnheilig

[quote="jeddah schreef:

Ik zal aan je denken tijdens het surfen en als ik een leuke C tegenkom zet ik het hier neer!

Is het bij jullie gebruikelijk gewoon 1 naam te geven? Ik denk namelijk net aan C Me Coming....

Moet je zeker doen!
C Me Coming is leuk, maar ik vind het toch meer iets voor een Quarter dan voor een New Forest. Haha!

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 12:42

Ik vind zelf Cresendo en Constallation wel heel erg mooi.. misschien heb je er wat aan..

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 13:21

Het voordeel van de letter C is dat je ook naar alle namen met een S en een K kan kijken en die met een C schrijven. Karine -> Carine en Simona -> Cimona.
Zelf moet ik een dier zien voordat ik een naam kan verzinnen. Maar namen verzinnen kan ik niet laten dus dat doe ik altijd wel van te voren. Helaas blijkt het niet te passen en moet ik dus toch altijd weer op zoek.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 13:26

Chrysanthemum Clown is Engels, een bloem met een C en zelfs nuchter onuitspreekbaar Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 13:29

Ik heb het geluk dat ik niet aan een letter gebonden ben, maar ik heb ook nog niet echt een naam waarvan ik zeg: "die wordt het!". Ik had wel een mooie, maar ik krijg 'm zelf elke keer met moeite uitgesproken *LOL*. Misschien dat dat na veel oefenen beter gaat.. Schijnheilig

Ik heb nu ook een paar namenboekjes uit de bibliotheek gehaald, maar ik kan beter op internet kijken, want in die namenboekjes staat echt helemaal niks Knipoog.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 13:44

Mac schreef:
Chrysanthemum Clown is Engels, een bloem met een C en zelfs nuchter onuitspreekbaar Haha!

Of gewoon crysant Haha!

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 13:54

Cinnamon = kaneel in het engels, geen plant maar wel een kruiden Haha!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 14:01

Heb je trouwens paardennamen.nl al geprobeerd?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 14:19

Voor een hengstje twijfel ik over Wysiwyg. What you see is what you get.
Roepnaam Watje.
En het lijkt nog Welsh ook Tong uitsteken

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 14:20

MarijeR schreef:
Voor een hengstje twijfel ik over Wysiwyg. What you see is what you get.
Roepnaam Watje.
En het lijkt nog Welsh ook Tong uitsteken

Helemaal geweldig! Moet je doen OK dan! !

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 14:23

Agh nee dat moet je niet doen Marije...Je gaat je hengstje toch geen watje noemen! ?:P Hahaha.. En dan voor een Merrie met de M, Mietje? Tong uitsteken
Maar wysiwyg klinkt inderdaad wel een beetje Welsch!

Enne Tinne, wat weer een nadeel is als je geen letterbeperking hebt, is dat je alles kan kiezen, dat maakt het alleen nog maar moeilijker..

Maar kom op jongens..ik moet vorig jaar met de Q, en dan ook nog het liefste Frans ook! Bij mij is het gelukt...nu bij jullie nog! Haha!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 14:31

Mac schreef:
Helemaal geweldig! Moet je doen OK dan! !

Ja ik loop er al een paar jaar serieus aan te denken maar in de tijd zijn hier geen hengstjes geboren Clown

irene

Ik gebruik tegenwoordig de site www.astro.com om namen te zoeken. Hier staan alle plaatsnamen ter wereld op, dus altijd wel iets leuks te vinden Knipoog

Peterina

Bloemen namen voor meisjes:
camelia = latin = beautiful flower
cassiaing
celandine
celyren
chalina
chantree
charo
cherry
chrissanth
chu
cicely
cinnamon
cleantha
clematis
cliantha
cveta = slavic = flower

caeley/caelee/caelei = arabic/old english = crown of laurel leaves in the meadows
caera = irish = brown/red complexioned
cailida/cailidora = spanish = adorable
cakusola = african = loving
calandra/cailana/calendra = greek = carefree
calantha = greek = flower
calca = australian aboriginal = star
calla = greek = beautiful
callista = greek = beautiful
calumina = schottish = little dove
canance = greek = daughter of the wind God
caneadea = iroquois = horizon
cantrelle = french = she is like a song
carina = spanish = little darling
carissa = greek = beloved
carita = latin = charity
carlene/carlana = irish/english = little woman
carlin+carling = gaelic = little champion
carma = sanskrit = destiny
caron/caaren/caran = welsh = loving; kind-hearted
carys/carisa/charice/charysa = welsh = love
cassia/cazia = latin = flowering
ceinlys/ceynlys = welsh = gem
celena/celestina = greek/french = moon; heavenly
ciarah/ciora = irish/welsh = red/brown compexioned
cerella = matin = spring time
chahna = hindi = loving
chalina = spanish = rose
chamania = hebrew = sunflower
chameli = hindi = jasmine flower
chanda = sanskrit = goddess
chandani = hindi = moonlight
chapawee = sioux = busy beaver
chaska = incan = goddess of the dawn
chavi = gypsy = little girl
chenoa = native american = white dove
chika = japanese = one who is near and dear; beloved
chilali = native american = snow bird
chryseis = greek/latin = golden; caughter of the gold
chaumani = sioux = dex drop
ciara = irish = black
combara = australian aboriginal = tomorrow
corazon/corazona = spanish = heart
crisiant = welsh = crystal
cyra = persian = sun
cyrena = greek = alluring one; siren
cyriaca = greek = child born on a sunday

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 14:52

Voor de jongens:
Geen bloemen namen voor de heren ... waarom zou dat nu zijn ??? Haha!

cadal = celtic = warrior
callagun = australian aboriginal = blue fig ... een beetje 'plantachtig'
calvert = old english = cowboy, herder of calves
camilo = latin = born in freedom
camlo = gypsy = lovely
cappi/cappee = gypsy/italian = prosperity; luck: good fortune
caradoc = welsh = friend
carlin = irish = little champion
cemal = arabic = handsome
Chan/chano/chayo = sanskrit = shining bright
chanan = hebrew = cloud
charro = spanish = rider of horses