Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ik snap je gevoel. de mijne was weer hengstig en is de 22ste weer gedaan. Deze keer maar 1 x in de cyclus, dus het gaat de goede kant op
. De eerste cyclus(april) 3x, in juni 2x, mei was overgeslagen om een swapje te nemen, en nu dus maar 1 x geinsemineerd. Zou dat betekenen dat ik in augustus niet meer hoef
Neel schreef:Onze merrie heeft afgelopen morgen een veulen gekregen, maar we laten haar dit jaar wel leeg. Volgend jaar beginnen we vroeg en tot die tijd rijdt me zusje er vrolijk mee rond en gaat ze de sport in.![]()
Late veulens zijn erg vervelend, deze moet waarschijnlijk tot eind november erbij lopen
Tinne schreef:Waarom kun je je merrie dan geen dek opdoen?
De deken zit toch niet over de uier heen
Dit jaar is ze begin mei gedekt en het zit nog...
MarijeR schreef:Dan kan je dat eventueel nu al behandelen en volgend jaar met een schone merrie beginnen.
(diepvriessperma, dus tijd komt krap aan). Ik de hengstenhouder gebeld, doorverwezen naar het spermastation (heet dat zo?), terug verwezen naar de dierenarts, want 'hij moet voldoende voor 3 x insemineren hebben ontvangen', dierenarts nog steeds spermaloos (van de hengst dan
), weer spermastation gebeld, werd me verteld dat ze niks verstuurden omdat de hengstenhouder zijn rekeningen nog niet had betaald, hengstenhouder gebeld en die man die ik aan de lijn kreeg zou zijn vader wel naar het spermastation laten bellen
en ja hoor, 's middags het verlossende woord: het sperma werd verzonden.
) dus kreeg ik een buisje extra mee
...... 11 uur was ik weer thuis, merrie uit de wei gehaald, kwam net de dierenarts er aan - hupsa, alles er in.