Zaterdag 15 mei is met veel pijn en moeite marits veulen dood geboren.. het was een hele zware bevalling. ( lees een bevalling uit je ergste nachtmerries)
zondag ging het wat beter met haar, veel eten en keek wat beter uit haar ogen. Wel had ze nog veel pijn.
Maandag ging het weer een stuk slechter, keek moeilijk en kon niet blijven staan.
De dierenarts kwam tegen 5en weer spoelen en temperaturen. Ze had wat koorts. Ze kreeg een spuit waar ze heel veel van op zou knappen.
We zijn toen even gaan eten. En toen we terug kwamen ging het helemaal niet goed. Ze had koorts en bibberde helemaal. De dierenarts weer gebelt. Ze heeft toen nog vanalles nagekeken en er waren twee dingen. of het was uierontsteking of het was een buikvlies onsteking.
De keuze was of antibiotica of naar someren. We hebben voor het laatste gekozen.
Trailer geregeld en naar someren. Ze zat helemaal onder de morfine omdat ze anders niet kon staan.
Daar hebben ze onderzoeken gedaan. We zijn naar huis gegaan omdat het zo lang duurde. Nog afscheid genomen want ik voelde dat het mis was.
snachts om 1.30 belde ze op dat ze een buikvlies ontsteking had en dat ze geopereerd kon worden maar de kans klein was dat ze het overleeft.
Dus meteen gezegd dat ze haar in moesten laten slapen.
verschrikkelijke dagen dus... wat ik niet had verwacht. Was er niet van uitgegaan dat het zo snel zo mis kon gaan.
Vannacht veel gehuilt en roos was bij me blijven slapen dus dat was wel heel fijn.
Nu gaan we straks haar deken ophalen + haar halster
Het is zo jammer dat zon jong beestje dit allemaal moest meemaken. Dus het is maar beter dat ze nu rust heeft.