Gistermiddag haalde ik Stella uit het land...en ze kegelde! Ik helemaal blij. Toen ik haar uier zag wist ik het: die komt vannacht

toen ik het stro erbij in deed ging Stella direct liggen (er lag echt al een megalaag in hoor). En je kon heel goed zien dat ze weeen had.
En uiteindelijk brak het water, alleen er kwam maar 1 pootje mee! ( En wat voor pootje! Ik dacht eerst dat het er twee waren, maar het was 1 hele dikke).
Dus JW een beetje zoeken en toen was het andere pootje er ook. Alleen lag het veulen gekanteld, een slag gedraaid zeg maar. En het hoofdje lag ook erg ver terug. Dus JW en iemand anders hebben een beetje geholpen met trekken (vond het een beetje eng, na al die verhalen over trekken bij een paard...Maar JW moet het weten dacht ik)
En daar was ze!
Ze is een koffievosje met vier witte benen en een hele grote bles en een klein vlekje aan de onderkant van haar buik. Ze is prachtig!
Na een klein uur liep (nou ja, lopen...) ze al en niet lang daarna heeft ze ook al wat gesabbeld bij de melkbar

Ik was verbaasd hoe Stella het allemaal deed, ze is een echte mama!
En toen ik om twaalf uur weer ging checken, ging de kleine net poepen: de darmpek.
Omdat dit ook de eerste keer voor mij was, heb ik alles maar overgelaten aan de mensen die het vaker gezien hadden zoals JW. Maar wat ik wel kon doen: Filmen! Ik heb de hele geboorte erop staan, en nu al drie keer nagekeken, want ik kan het nog steeds niet echt bevatten!
Ik heb vanmiddag foto's!!
Oh ja, ik ben nog niet uit over de naam, dus die horen jullie vanmiddag ook wel denk ik!