Bokt merrieveulen 2013! Geef hier je veulen op!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole288

Bokt merrieveulen 2013! Geef hier je veulen op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 01:19

Veulenverkiezing 2013 – Merrieveulens opgave topic

Vandaag gaat de verkiezing van het bokt merrie/hengstveulen van 2013 van start.
In dit topic kun je je merrieveulen opgeven.
Om de hele verkiezing zo goed mogelijk te laten verlopen, zijn er regels opgesteld.

Citaat:
* Opgave is alleen toegestaan voor bokkers die voor 01-10-2013 geregistreerd zijn

* Opgeven kan t/m 03-11-2013 12.00 uur.

* Alleen veulens die geboren zijn in 2013 kunnen meedoen

* De persoon die een veulen opgeeft dient fokker, eigenaar of directe verzorg(st)er te zijn van het veulen

* Er mag per persoon maximaal 1 merrieveulen opgegeven worden (om het overzichtelijk te houden)

* Per veulen 1 foto (Geen bewerkingen, geen collage's)

* In de aanmelding dient duidelijk de naam van het veulen te staan

* Elk veulen kan maar 1x opgegeven worden

* Berichten die niets met de aanmelding te maken hebben (owh wat een leuk veulen etc.) worden verwijderd

* Tekst bij de aanmelding mag, maar hou het zo kort en duidelijk mogelijk.

* Vragen of opmerkingen kunnen via PB naar Nicole288.

Na het verlopen van de opgave periode wordt dit topic gesloten en komt er een nieuw topic met alle namen van de opgegeven veulens en de bijbehorende bokkers.
Hier kan dan uit gekozen worden.

* Men mag niet op een veulen stemmen dat door de persoon zelf is opgegeven

* Men dient voor de start van de verkiezing geregistreerd te zijn om te mogen stemmen

* Schaduwaccounts zijn niet toegestaan op Bokt, dus ook niet om te stemmen op genomineerde veulens.
Bij het constateren van een schaduwaccount gelden de Boktregels en wordt het betreffende veulen uitgesloten van verdere deelname.

We gaan er ook dit jaar weer een eerlijke wedstrijd van maken, ik hoop daarvoor op jullie steun! Schroom niet om de moderator ervan op de hoogte te stellen als je ziet dat iemand niet eerlijk bezig is.

Er zal gestreden worden om de titel gouden, zilveren en bronzen bokt merrieveulen 2013.

De verkiezing voor het hengstveulen van 2013 is te vinden door te klikken op de volgende link:
[KS] Bokt hengstveulen 2013! Geef hier je veulen op!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 09:37

Laatst bijgewerkt door Donja op 20-10-13 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 09:46

Hierbij geef ik mijn droomveulen op: Sublime’s Fiore CR

Al zes jaar droomde ik ervan om een valkmerrie uit mijn merrie Daisy te fokken. Daisy is inmiddels 18 en ook al 18 jaar bij mij (ik was 12 toen zij geboren werd, dus Daisy is echt mijn Penny-meisjes pony).
Mijn eerste poging tot het fokken van een valkmerrie was in 2010/2011. Dat werd een palomino hengst.

Ik wilde mijn droom nog één kans geven en op 20 april 2013 om 23 uur was het zover: Onder het toeziend oog van meer dan 100 cam-kijkers werd ze geboren: Mijn droom, mijn valkmeisje Fiore, mijn toekomst.
Afbeelding

Ik wilde weer een Italiaanse naam (net als TiSento, omdat het plaatsje Hafling, waar Haflingers vandaan komen, tegenwoordig in Italië ligt), en ik vond het leuk om een merrieveulen een bloemennaam te geven, omdat Daisy madeliefje betekent.
Zo kwam ik op de naam Fiore. Dit is namelijk het Italiaanse woord voor bloem.

Twee maanden voordat Dais uitgerekend was, raakte ik ongepland zwanger, maar vanaf het allereerste moment voelde ik me moeder. Ik wilde goed voor mijn kindje zorgen en ik liep en sliep altijd met mijn hand op mijn buik.
Ik herinnerde me dat Kylie Minogue een aantal jaar geleden een liedje heeft geschreven voor haar ongeboren kindje. Dit liedje bezorgde me kippenvel, zo mooi.. Het liedje heet Flower.
Ik ben in totaal 6,5 week zwanger geweest (over het hoe en wat wil ik niet verder uitweiden in het openbaar).
Maar door deze gebeurtenis heeft de naam Fiore voor mij een diepere betekenis gekregen en mijn eigen kleine baby zal door deze naam een klein beetje voortleven in Daisy’s veulen.

Het geboortefilmpje is terug te vinden in mijn profiel, evenals al haar topics, waaronder haar geboortetopic:
[KS-ITP] Dreams do come true! Valk TiZusje Fiore

Fiore heeft deze zomer zelfs in de Penny gestaan!
[PP] Deze overjarige Penny staat.... in de Penny!!

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 10:15

Hierbij wil ik mijn kleine poppemeisje ook graag opgeven.

Silver's Stunning Sterre VSVerhaaf

Na een jaar met zoveel pech, weet zij me keer op keer weer op te vrolijken. Ze is zo speciaal! :+:

[KS-ITP] Silver * Boem = Sterre

[KS-ITP] Iniminie lakenveldertje door de bocht

[KS-ITP] *Prinsessenkindje Sterre by Nyckle*

<3 <3 <3
Afbeelding

http://i143.photobucket.com/albums/r125 ... rMaker.jpg

http://i143.photobucket.com/albums/r125 ... rMaker.jpg

http://imageshack.us/a/img560/3378/8x5u.jpg

http://imageshack.us/a/img692/8218/xgh9.jpg

filmpje :+:
http://youtu.be/pdb7dVIIlIA

Hopelijk heeft ze jullie ook weten te raken :)
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 20-10-13 14:52, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Filmpje in link gezet

flyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 10:29

Ik heb dit jaar maar 1 merrieveulen dus de keus is snel gemaakt maar ze is ook wel erg leuk vind ik ;)

Dreamcatchers Ultimate Euphoria is een heel schattig en klein Amha minimeisje:

Afbeelding

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 10:40

Evy's Epona
merrie
palomino
v. Don Carino du Bois

NRPS 1e premie
NAS 1e premie en 1e plaats
Afbeelding

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 11:03

Dan geef ik bij deze ons "Sueckney" meisje op:
TH's Exclusive Cayenne! :D
Afbeelding

Na lang hopen, duimen en wachten kregen we dit jaar, na vorig jaar een knap hengstje uit deze combinatie te hebben gekregen, een mooi "Sueckney" meisje. <3

Haar moeder is onze kleine hackney merrie Blue Faizy Tail van 1.15m:
http://i53.tinypic.com/jrfjw3.jpg

Haar vader is onze zilverappel bonte eerste premie NMPRS hengst Esperanza dmh Oleanders Sueno van 86cm:
http://i42.tinypic.com/34jd745.jpg

Cayenne heeft volpapier en staat ingeschreven bij het NMPRS net als haar vader en volle broer.
We vonden deze combinatie al zeer geslaagd vorig jaar maar Cayenne overtrof echt al onze verwachtingen met haar knappe verschijning! <3

Voor meer leuke foto's en info zie haar andere topics:
[KS-ITP] 3 Miniveulens + nog een "Sueckney" verwacht bij T&H Stables

[KS-ITP] JAAA! Een mini Sueckney merrietje! TH's Exclusive Cayenne

[KS-ITP] "Sueckney" broer&zus Bentley & Cayenne by Verhaaf Fotografie

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 11:23

Jinera, gra kleurige fjorden merrie, geboren 15 mei 2013.

Afbeelding

Malouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 12:01

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 12:09

Winnie, eigenwijs Shetlanderveulentje van 8 mei <3

Afbeelding

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 12:23

Na een pittig jaar met heel veel tegenvallers en stress werd op 15 April mijn mooie zilverappel meisje Nova geboren.
Echt een groot geschenk, ze was precies waar ik van gedroomd had en niet verwacht had te krijgen.
De start van betere tijden.

Supernova Mountain Trooper - 15-04-2013
Rocky Mountain Horse
Ciara's Raven Lain x RVF's Risky Business

Afbeelding

Hier is het dracht topic
viewtopic.php?f=229&t=1676492

En hier elke maand eentje
[KS-ITP] Nova, Rocky Mountain Horse geboren
[KS-ITP] Supernova alweer een maand oud.
[KS-ITP] Nova mijn zilveren prinsesje, alweer 2 maanden oud
[KS-ITP] Zilverappel meisje Nova alweer 3 maanden.
[KS-ITP] Nova 4 maanden...time flies!
[KS-ITP] Nova 5 maanden

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 13:18

Na een hengstveulen wou ik dit jaar heel graag een merrieveulen. Wessa had bij het hengstveulen 18 dagen over gedragen. Dit jaar begon ze erg vroeg uier te krijgen. Dus ik dacht toen al, dit moet een merrieveulen worden! 10 dagen te vroeg kwam het veulen, en het is een merrie! En natuurlijk een bonte! Wat ben ik blij met mijn meisje :D <3

Naam: Doressa
Geboren: 24 mei 2013
Vader: Lotti
Mv: Elcaro
BarockPinto stamboek

Afbeelding

Enkele topics:
viewtopic.php?f=229&t=1677751
[KS-ITP] Doressa, bonte merrie voor het eerst in de grote grasweide!
[KS-ITP] Doortje alweer 2 maanden oud! met nieuwe vlekken!
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-UELPO8QM.jpg

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 14:05

Mijn prinsesje, het veulen met de lange benen:

LD Live Laugh Lola

LD Live Laugh Lola | Shetlander x Arabier | 24 mei 2013

Nadat ik in 2010 mijn eerste hengstveulen fokte, wilde ik mijn eerste merrieveulen fokken. 11 maanden leefde ik naar het moment toe, het maakte me niet uit wat het zou worden. Er werd trouw meegewaakt door de bokkers ( [KS-ITP] Natanalientje's dracht, een kleine spruit wordt verwacht!! ). Tot Natanalientje op 24 mei 2013 besloot buiten te bevallen. Het was niet goed, de dierenarts moest erbij komen. Vingino kwam overleden ter wereld... Mijn wereld stortte in. Op dat moment wist ik niet dat er terwijl Vingino dood geboren werd er ergens in hetzelfde dorp een prachtig meisje ter wereld kwam. Via facebook werd contact met ons opgenomen. Ik mocht dit wondertje houden. Lola. Mijn ingestorte wereld kreeg plots weer een boost waardoor ik verder ging.

Lola, het 'ongelukje'. De shetlander x arabier. Mams ontsnapte en besloot een kind van een arabier te krijgen, een arabier die 56 cm groter is dan haar. Ik ben benieuwd hoe Lola uitgroeid, ik weet zeker dat ze mij nog heel veel gaat geven!

Elke keer weer als ik naar haar kijk word ik verliefd, wat een lief, verlegen maar heel eerlijk meisje is ze toch!

Afbeelding

Lola's succesvolste topic's: (in de topic's staan links naar andere topic's)
[KS-ITP] Lola, mijn prinsesje, niet zoals gepland maar oh zo gewenst!
[KS-ITP] Hoe overleeft Lola de hitte?
[KS-ITP] Lola is ingereden door de beste amazone van de wereld!

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 14:25

Met veel trots presenteer ik aan jullie <3 :

Parnasse's Fierté et L'Amour de Fantille

Geboren: 12-05-2013
Ras: Paint horse(Cr El Magnifico) X Merens (Paola Rom, roepnaam: Parnasse)

Heb haar zelf gefokt en bewust voor de Paint horse hengst Cr el Magnifico gekozen.
Ben super blij met haar, ze is alles waar ik van droomde, ik vind dr fantastisch, wat heb ik gehuild van blijdschap(nou in eerste instantie van verbazing, schrok ervan, omdat ik al dagen in de stress zat of alles wel goed zou gaan, als t moment daar zou zijn, maar t birthalarm was helaas niet afgegaan, dus had t niet verwacht) toen ik 's ochtends bij de paarden kwam en zij al opgedroogd en wel naast mams stond en alles gelukkig goed was gegaan, alles goed was met mams en alles erop en eraan zat, zij gezond was, leuk kleurtje had en ook nog eens een merrie bleek te zijn en bovenal heeft ze ook nog eens een fantastisch karakter, ben echt super super trots op mijn toppertje, elke keer als ik haar zie, maakt me dat super blij :).

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

http://imageshack.us/photo/my-images/809/mmdg.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/189/rr8o.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/202/sg5f.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/545/ek93.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/534/38vl.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/513/yhnd.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/843/jhpd.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/850/tiox.jpg/

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 14:59

Uiteraard mag mijn prachtige dame hier niet ontbreken :)

S.A. Mishkaljiyah
S.A. Tawfiq (v. ZK Kuray) x A.F. Shanaya (Sha Lazio x Anthal)
Ras: Arabisch volbloed

3 januari werd ze geboren als eerste Bokt-veulen van het jaar; half bokt wachtte al een week in spanning af tot het eindelijk zou gebeuren. Bijna ging het nog mis ook, maar gelukkig kwam ze gezond ter wereld; een prachtige merrie.

Al vanaf het eerste moment, toen ik bij haar geboorte aanwezig mocht zijn, was ik verliefd op haar. Ik was absoluut niet op zoek naar een eigen paard, maar eerlijk was eerlijk, ik kon mijn ogen niet van haar afhouden en ze was in alle opzichten mijn droompaard. In juli heb ik haar van de fokster gekocht :D

Nu huppelt dit fantastische meisje nog lekker door de wei bij haar familie in de kudde en is al weer een grote dame aan het worden.

Afbeelding

[KS-ITP] S.A. Mishkaljiyah
[VN] Eerste Boktveulen van 2013 geboren
[KS-ITP] S.A. Mishkaljiyah op de wei
[KS-ITP] S.A. Mishkaljiyah in de sneeuw
[KS-ITP] A dream come true: S.A. Mishkaljiyah
[KS-ITP] S.A. Mishkaljiyah: de arabier die geen arabier wilde zijn

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 16:19

Bij deze wil graag mijn merrieveulen opgeven, een veulen met een speciaal verhaal.

Naam : Maria
Ras : Shetlander
Kleur : Blauwschimmel (staat in paspoort of ze ook echt blauwschimmel wordt is nog niet met zekerheid te zeggen)
Geboortedatum : 15 april 2013
Ouders helaas onbekend.

Afgelopen dinsdag was ik met een vriendin en een bokker naar de zuidlaardermarkt. Daar opzoek in eerste instantie naar 2 shetlandmerrieveulentjes. Helaas wou dit niet lukken hoe we ook probeerden we kregen geen veulen mee voor de prijs die we wouden. Net toen we weg wouden gaan zagen we een veulentje staan helemaal alleen met 2 mannen erbij. Dus wij vroegen en het was een merrieveulen. De man had het veulen net gekocht voor 130 euro maar wou het wel aan ons verkopen omdat we al hele dag opzoek waren, ik kocht haar toen voor 140 euro. Toen nog vervoer geregeld en zo kwamen we thuis aan rond een uur of 7. Tijdens het zoeken naar vervoer werden we ook nog gefilmd door RTV noord. Die avond kwamen we dan ook met haar op tv. Het is echt het liefste veulen wat ik ooit heb ontmoet en zo rustig en relax ze vindt alles prima ! Ik hoop dat we nog lang van deze kleine mogen genieten ! En die oogjes zeg nou zelf zo sprekend, ik hoop dat jullie ook verliefd op haar zijn geworden ! *\o/*

Afbeelding

Maria staat vandaag ook nog eens bij uitgelicht bij bokt we zijn supertrots ! :)

[ITP] Zuidlaardermarkt veulen Maria haar eerste shoot!

Maria hoopt op jullie stem ! :)

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 16:51

Fokker en Eigenaar van het merrieveulen

Naam : Vanety TC (1ste premie merrieveulen op de keuring in Tolbert dit jaar)
Stamboom: Welshpony en Cob stamboek : Lakeway's Glorious Hazel X Alex Dai
Kleur : Sabino Vos
Geb Datum : 11-04-2013

Afbeelding

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 17:04

Dit jaar hebben wij ook voor het eerst een merrietje die we toe kunnen voegen aan de familie! Geboren zonder dat iemand het door had en daar lag ze dan. Kerngezond in het stro tegen haar mama aan. In het begin nog wat wankel en de eerste paar weken nog moeite met het vinden van de uier. Gelukkig is alles goed gekomen en loopt ze hier vrolijk rond in de wei. Morgen gaat ze naar d'r grote broers in Baarle-Hertog en dan moet ik haar weer een tijdje missen.

Naam: Iliki
Afstamming: Bordeaux x Balzflug
Ras: KWPN
Kleur: Bruin
Geboortedatum: 6 mei 2013

Afbeelding

NibbitLotus

Re: Bokt merrieveulen 2013! Geef hier je veulen op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 19:02

Ik geef bij deze mijn merrie veulen Fay op, niet verwacht, maar nu ze er is niet meer uit ons leven weg te denken!

Naam: Fay
Afstamming: Miss Ori van Pipi 's Farm x Onbekend
Kleur: Bruin, begint nu schimmel te worden
Ras: Appaloosa
Geboortedatum: 31-07-2013

Vorig jaar kochten wij op de Zuidlaardermarkt een prachtige grote maat Appaloosa merrie. Dik een half jaar na aankoop kwamen we er achter dat ze drachtig was. Vorige eigenaar wou ons niks over haar dracht vertellen, niet over de hengst, niet over de datum dat ze gedekt was. Dik twee maand hebben wij in spanning geleefd, elke dag was het weer spannend: zou ze vandaag gaan bevallen? Op 31 juli werd deze prachtige merrie geboren. Fay is een ongelofelijk levendig, humoristisch, knuffeling en vooral lief veulen. Hoe wel ze niet verwacht was, kunnen we nu absoluut niet meer zonder haar. Onder andere dankzij verschillende bokkers waren wij voorbereid op de bevalling, wij wisten niks van bevallingen en veulens. Bokt heeft voor een deel dus ook geholpen bij de komst van ons meisje, hier zijn we erg dankbaar voor!

Afbeelding

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:20

Ik vind haar net een prinsesje, maar dat vindt ze zelf ook..... :+
Galante van de Rijsdrecht
Dochter van Prelude van de Rijsdrecht en Tiger van de Bosrand

Afbeelding

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 21:30

Natuurlijk moet kleine Mayflower ook meedoen... Ze is een 75% tinker + 25% fjord, van onze merrie Joy

Wie heeft het vorig jaar niet meegekregen... Joy die na vele nachten waken van vele bokkers, na een zware bevalling een dood merrieveulen kreeg. Wat was ze sterk, en wat was ze blij met haar pleegveulen, dat helaas na een paar dagen alsnog kwam te overleiden..

Na overleg met de dierenarts haar toch weer laten dekken, en dit jaar heeft ze gelukkig wel een makkelijke bevalling gehad, en was (en is nog steeds) super trots op haar kleine meid..

Ik heb vele mooie foto`s van Mayflower gemaakt, maar heb deze gekozen... Net geboren maar al wijs de wereld in kijkend, met haar trotse mama op de achtergrond die dit keer wel reactie kreeg op haar zachte hinnik...
Afbeelding

Mocht je willen weten hoe ze uitgegroeid is, dit zijn haar recente topics:
[KS-ITP] 75% Tinker + 25% Fjord = 100% Mayflower! Actiefoto`s + film!
[KS-ITP] Grullo Buffel met sokken Mayflower 3,5 week oud!
[KS-ITP] Joy TV: Mayflower is born!!

nattam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 22:33

blossem

30.04.2013

Afbeelding

a_broks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 23:36

Bij deze geef ik mijn eigenwijs meisje op: Kathinca
Afbeelding
Ze komt uit de combinatie van cadlandvally landlord en mijn merrie Karin.
Ik wilde weer een palomino net als in mijn jeugdjaren.
wetend dat ze dragend was van Cadlandvally Landlord die zelf ook palomino is hoopte we op een palomino veulen.
maar het werd een cremello veulen. iets wat we nog nooit gezien hadden en wat de vele fietsers die langs kwamen ook erg leuk vinden om naar te kijken. We hopen volgend jaar weer een apart veulen te krijgen uit dezelfde combinatie.
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 21-10-13 11:13, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: naam toegevoegd

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 00:14

Ik wil graag mijn grote trots Golden Nina opgeven <3 :D

Een heel bijzonder veulen voor mij, omdat ze werkelijk alles is waar ik van gedroomd had *\o/*
Champagnekleurig merrieveulen met een super karakter uit 2 van mijn eigen toppers. Op de valreep, want dit was voor mijn oude merrie haar laatste veulen en Kharamel, haar vader, is begin dit jaar naar China verkocht.

Super moeilijk natuurlijk om 1 foto uit te moeten kiezen, voornamelijk ook omdat ze zo'n toverbal is en op iedere serie foto's weer lichter gekleurd is (Champagnes kleuren na de geboorte nog een stuk lichter, zie foto topics, links staan onder de foto)
maar ik heb uiteindelijk gekozen voor een foto van haar eerste shoot waar ik meteen helemaal weg van was :D

Afbeelding

Voor meer beeldmateriaal :D
[KS-ITP] Nina en Sem Kharamel GF veulens
[KS-ITP] Goud in de wei: Nina en Sem
[KS-ITP] Gold champagne droomveulen: Golden Nina
[KS-ITP] Golden Nina v. Kharamel GF @ 1e fotoshoot

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 07:15

Graag wil ik ons prachtige meisje Khaleesi opgeven. Ons verrassingsveulentje. In Oktober kochten we haar moeder Arya, niet wetende dat ze drachtig was. Nadat ze wat dikker begon te worden hebben we haar laten scannen en zagen we Khaleesi zitten. Ze is echt een kadootje. Een enorm lief mensgericht en knuffelig veulen.

En jeetje wat moeilijk om een foto te kiezen...
Afbeelding