Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

maar hij kwam gewoon vlot en gezond & wel ter wereld
maar wat je omschrijft als "het dronken lopen" is wel weer heel kenmerkend bij losse banden
dus hopelijk is het gewoon dat laatste
maar zou het dan wel goed in de gaten blijven houden want da's niet niks als ze hoefbevangen zou zijn 
dan kan t ook zijn dat alarm af gaat en met die rare temp overgang is het nu natuurlijk ook niet gek dat ze ineens overdag gaan zweten
Hier hadden ze het vandeweek ook gewoon warm op de wei
grid schreef:Haha ja echt 385. Ze is op 8 april 1x natuurlijk gedekt en Hij is uiteindelijk op 28 april geboren![]()
Hoefbevangenheid klinkt niet fijn![]()
maar wat je omschrijft als "het dronken lopen" is wel weer heel kenmerkend bij losse banden
dus hopelijk is het gewoon dat laatste
maar zou het dan wel goed in de gaten blijven houden want da's niet niks als ze hoefbevangen zou zijn
Beweging is inderdaad goed, dus als kan lekker buiten laten lopen.
Alarm dat afgaat kan evt ook door "voorweeën" komen bv als het veulen aan t draaien is dat kan al een aantal weken voor de uiteindelijke bevalling zijn![]()
Verder hield mijn merrie er sowieso wel van om helemaal plat te slapendan kan t ook zijn dat alarm af gaat en met die rare temp overgang is het nu natuurlijk ook niet gek dat ze ineens overdag gaan zweten
Hier hadden ze het vandeweek ook gewoon warm op de wei
al lopen oudjes regelmatig wel ook stram en/ of kreupel maar dat ziet er anders uit
grid schreef:Weet niet of oudere paarden dat ook echt doen? wellicht wel als veel vd spiermassa is verdwenen? maar vind de meeste oudere paarden toch wel nog gewoon stabiel lopen
Maar bij merries waarbij de banden echt goed los beginnen te raken lijken de benen te zwabberen en staan ze daar dus stukken minder stabiel op en als ze dan lopen ziet dat er dus heel zwabberend/ waggelend/ Wiebelig uit zoals "dronken".
bigone schreef:Probeer haar ivm het vocht toch zo veel mogelijk beweging te geven, je zult niet zitten wachten op een zwaar bevangen paard in het laatste stukje van haar dracht. Ook de benen wisselbaden geven om de bloedsomloop zoveel mogelijk te stimuleren en misschien zijn er nog wel meer mogelijkheden, veel succes.
grid schreef:bigone schreef:Probeer haar ivm het vocht toch zo veel mogelijk beweging te geven, je zult niet zitten wachten op een zwaar bevangen paard in het laatste stukje van haar dracht. Ook de benen wisselbaden geven om de bloedsomloop zoveel mogelijk te stimuleren en misschien zijn er nog wel meer mogelijkheden, veel succes.
O ja wisselbaden gevendat deden we op kliniek bij een hoefbevangen paardje ook
haar hoeven zijn niet warm, dus ik denk geen hoefbevangenheid, maar ze loopt echt moeilijk, het is alsof ze het gewicht niet meer aankan, en kraken die benen, ze ziet er inderdaad oud en versleten uit als ze stapt, terwijl ze dit jaar nog maar 14 geworden is. Ze moet zichzelf echt in gang trekken en precies nadenken over welke voet ga ik nu plaatsen. Het is zowel op harde als op heel zachte grond, bovendien ligt ze heel veel en staat constant haar benen te ontlasten van het gewicht.

Fotsy schreef:Spijtig maar helaas, vanmorgen heeft de dierenarts haar opgevoeld en leeg, ik geloofde het eerst niet, ik heb een topic gemaakt over schijndracht, want nu ziet het er helemaal niet goed meer uit.
Kben er even niet goed van.