Veulen onregelmatig of kreupel of niet? Met filmpje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Veulen onregelmatig of kreupel of niet? Met filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 16:43

Hallo,

Gisteren heeft ons veulen zich waarschijnlijk met het rennen in de bak vertapt of een verkeerde beweging gemaakt.
Ze liep toen totaal niet lekker met haar achterbenen, maar was niet warm en dik.
Gekoeld en gestapt over het verharde en vandaag weer even kijken en beslissen of we de DA laten komen.
Vandaag liep ze naar mijn idee nog steeds niet lekker, heb een filmpje gemaakt mischien zien jullie iets?

We kijken het even aan omdat het totaal niet dik of warm is en pijnstilling wat je vaak krijgt bij een DA met kreupel lopen en onregelmatig willen wij eigenlijk niet bij een veulen. Omdat ze dan het juist gaan belasten en meer kapot kunnen maken. Maar uiteraard halen wij liever de DA een keer teveel dan te weinig erbij.

Jullie mening graag. :)

Kyra haar loopje vandaag.....
Wat vinden jullie?

http://www.youtube.com/watch?v=S93DgtM9hvQ

Edit nog een filmpje. http://www.youtube.com/watch?v=Sf3OC4U_XYE
Laatst bijgewerkt door Marlis op 21-07-11 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Pluttersput

Re: Veulen onregelmatig of kreupel of niet? Met filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 16:45

Ik heb het idee dat ze achter niet lekker loopt, dat ze daar wat kort inzet. Ik meen op links, maar ik weet het niet zeker. In de overgang van draf naar stap zet ze wel weer goed in, maar ik meen in draf dat ze niet helemaal lekker loopt.
Eens kijken wat andere bokkers denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 16:46

Ik vind het wel meevallen. Gewoon even aankijken, als het slechter wordt zou ik een da bellen, anders komt het wel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 16:46

Ze loopt een beetje alsof er iets verrekt is in het heup, dij, bil gedeelte. Toch heb ik helaas ook geen rontgen/scan ogen. Zou het een paar daagjes aankijken word het dan nog niet minder even een DA laten kijken.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 16:47

Ik vind haar inderdaad niet lekker lopen, maar pijnstilling ben ik ook voorzichtig mee, als het dik wordt of warm wel de da bellen maar anders even rust. Proberen ze iets rustiger te houden dan normaal. is het met een paar dagen niet weg dan alsnog de da bellen.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 16:48

Pluttersput schreef:
Ik heb het idee dat ze achter niet lekker loopt, dat ze daar wat kort inzet. Ik meen op links, maar ik weet het niet zeker. In de overgang van draf naar stap zet ze wel weer goed in, maar ik meen in draf dat ze niet helemaal lekker loopt.
Eens kijken wat andere bokkers denken.

Ja achter inderdaad klopt dat dachten wij ook te zien.
Ze wilt ook niet draven/galloperen het is dat het even moest omdat we het wouden zien maar ze wou het niet en normaal rent ze als een gek door de bak en wei.

Ze staat wel in de weide in de kudde, kudde is rustig en staat er met haar moeder ;)
Maar rent dus niet zoals normaal en staat meer op de verharde uitloop...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 16:48

erg moeilijk te zien,het is net of haar knie af en toe vast schiet,maar heel minimaal.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 16:50

Super dat er zo snel gereageerd wordt.
Even meer reacties afwachten en morgen afwachten.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:09

Ik zou het ook nog even aankijken.Als het erger word kun je nog naar de dierenarts bellen.Het is inderdaad alsof ze niet echt lekker loopt.Hoe gaat het vandaag?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 13:53

Ga zometeen richting stal, kijken of het beter is of niet en als het het zelfde is als gister of slechter laten we de dierenarts dalijk komen.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 16:15

Nou dierenarts is langs geweest, en die vond haar niet onregelmatig of kreupel lopen.
Maar wij en stalgenoot ook vonden echt dat ze laatste paar dagen gewoon niet lekker liep, wel de ene keer lijkt ze goed te lopen en kijk je 5 minuten later loopt ze weer voor ons doen poedersuiker. Maar zou goed een beginnend virusje kunnen zijn zei ze, daar heeft ze ontstekingsremmer voor. Ook had ze onwijs ontstoken ogen, was wel geiriteerd maar was vandaag wel erg ook allemaal pus en ook een verdikking/bultje bij haar kaak. Dus ook een oogzalf. Stalgenoot zalf er ook iedere dag en blijf ook kijken hoe zei vind dat ze loop.
Maandag eind vd middag moeten we terug bellen, en dan moet ze continu rad lopen. Dus niet de ene keer goed en dan weer niet goed anders komt ze maandag eind vd dag terug. Ze is ook wat lustelozer, maar eet wel goed. En elke dag tempen, en mag niet boven de 39 komen.

Heb filmpjes gemaakt, die ben ik aan het uploadenen zou het fijn vinden jullie mening te krijgen.
Hoe meer meningen hoe beter.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 16:44

Laatst bijgewerkt door Marlis op 22-07-11 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:51

Maak je zelf niet gek,als er echt iets is dat zie je dat van zelf wel.Iedereen is wel eens stijf.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 16:56

marleen_usar schreef:
Maak je zelf niet gek,als er echt iets is dat zie je dat van zelf wel.Iedereen is wel eens stijf.

Deze reactie vind ik niet gepast.
We hebben het al een aantal dagen aangekeken maar ze liep gewoon niet lekker, ook andere vonden dit op stal.
Ik maak mezelf verder helemaal niet gek, het is een veulen en ze was gewoon lustelozer en liep niet lekker een paar dagen.
Dus niks raars om dan de DA erbij te halen hoor.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:02

inderdaad een reactie die niet gepast is.

Het was duidelijk geen spierpijn.
Beter da 1x teveel dan 1x te weinig ;)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:04

Ik zeg alleen maar maak je niet gek, voor dat je echt iets weet.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:06

Ik vind dr ook stijf lopen.
Eerlijk gezegd vind ik dat van moeders ook, die loopt achter ook erg kort en stijf.
Het kan dus gewoon hun loopje zijn, maar ook zeer zeker een virus, zijn ze beiden geent?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 17:08

Ik heb hier nergens gezegd dat ik me gek maak, anders had ik allang anders gereageerd.
Wou alleen zekerheid hebben en ze staat nog steeds 24/7 op de weide in kudde als ik me gek maakten had ik er daar niet laten staan.

Moeders moet de osteopaat nog steeds voor komen :j Die loopt normaal ruim.
Zijn geeent en Kyra moet als ze 6 maanden is weer en dan gaat moeders ook weer mee.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:09

Is het niet van de eiwitten?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 17:11

Nee zoveel eiwitten krijgen ze niet binnen.
Al het land is zo goed als kaal.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:12

Heel eerlijk gezegd vanaf de laatste filmpjes zie ik er niks aan hoor!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:23

Het gekke is dat ik op het derde filmpje van de laatste serie in de gallop ergens denk van he, daar klopt iets niet helemaal. Lijkt alsof haar knie op slot schiet oid, maar dat kan ook gewoon gekkigheid zijn.
Maar op de rest zie ik eigenlijk niets. Dus het zal wel meevallen denk ik. Als ik zie hoe ze bokt enzo, dat zou ze denk ik niet doen als ze zich heel naar voelde, toch?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 17:26

Ze heb ook passen er tussen zitten van dat we denken daar klopt iets niet.
Ze is veel rustiger de laatste dagen en staat meer te suffen, normaal is ze een flink stuk drukker.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:31

Het zou kunnen dat ze de knieband wat verrekt heeft. Dat heeft onze merrie ook gehad en die liep ook een beetje zoals jullie veulen.

Het zou ook idd door dat virus kunnen komen. Onze merrie is een tijdje terug ook ziek geweest en toen liep ze met haar achterhand ook niet zoals normaal. Toen ze weer beter was liep ze ook weer helemaal goed.

Iig, beterschap voor je veulen :(:).

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 17:50

Nou het is aankijken, dierenarts wil dat we maandag eind van de middag weer contact opnemen.
En heeft ze dan af en toe nog van die pasjes dat we denken heey dat hoort niet komt ze nogmaals langs. Zometeen iedergeval weer oogjes zalfen, dat moet het liefst 6 keer per dag dus zoveel mogelijk doen. en afwachten.