Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
fiona1 schreef:Niet dat het mijn keuze zou zijn, maar de grotere shetten fokkers worden er legio merries op 2 jarige leeftijd gedekt. Dus het zal best goed komen. (aleen wel jammer dat het een (nog) niet ggk hengst is) Goed in de gaten houden en de conditie op peil houden, ze moet nu 2 dingen doen, zelf groeien en het veulen voeden. Je kunt de fokker vragen hoe de lijn waar ze uitstamt afveulend en zich houd tijdens de dracht. (ik heb je topics over je shetten gevolgd en ik weet zeker dat ze je zoveel info geven als je nodig hebt)
Maar misschien heeft ze het zogoed bij jou en voelt ze zich zo op haar gemak dat ze iets uitzet.
Succes, met je mooie dame!
Wildgirl schreef:Ik denk dat, als ze zo blijft groeien, ik haar in november laat scannen voor de zekerheid.
goeroe schreef:Wildgirl schreef:Ik denk dat, als ze zo blijft groeien, ik haar in november laat scannen voor de zekerheid.
Scannen is erg vervelend voor die kleintjes. Er zijn wel andere manieren maar dat kan je dierenarts je vast ook vertellen. Ik hoop voor je dat ze niet drachtig is. Het mag dan wel vaker (bewust) gebeuren maar ik vind het toch erg jong.
Wildgirl schreef:goeroe schreef:Scannen is erg vervelend voor die kleintjes. Er zijn wel andere manieren maar dat kan je dierenarts je vast ook vertellen. Ik hoop voor je dat ze niet drachtig is. Het mag dan wel vaker (bewust) gebeuren maar ik vind het toch erg jong.
Je bedoeld via een urine test?
Die zijn mij niet betrouwbaar genoeg; scannen of opvoelen, want dat kan met 8 maand dracht ook verduidelijking geven lijkt me dan toch de beste optie, gelukkig heb ik een mannelijke én vrouwelijk da met hele kleine handjes
keona schreef:ik heb er geen ervaring mee gelukkig,maar ik denlk niet dat je je er erg druk over moet maken.in het wild worden de merrie's ook al op een jonge geloof ook 2jarige leeftijd gedekt door de hengst,het enige dat nu is is dat ze haar energie gaat geven om het veulen te voeden en niet om te groeien dus ze zal denk ik wel iets kleiner blijven,dan een merrie die op oudere leeftijd gedekt zal worden en rustig heeft kunnen groeien.als je bang bent voor iets kun je ook je dierenarts raadplegen.als er in mijn verhaal dingen staan die niet juist geformuleerd zijn dan verbeter mij.succes met je merrie verder.
Wildgirl schreef:gohya schreef:Heb je een foto van de merrie?
Is ze nog hengstig geweest?
Ik zal binnenkort eens buikfoto's maken, ik heb haar vanaf begin augustus, niet hengstig gezien nee