Ik zit er over na te denken om mijn paard volgend jaar te laten dekken. Nu staat ze in een stal van 3 bij 4m. hoe groot is jullie kraamstal? (vermeldt er even bij hoe groot je paard is).
paarden652
Geplaatst: 16-06-10 12:56
Hier zijn de stallen 3.5 op 4 voor merrie's van 1.83
StalVentjes
Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-10 13:00
Bevallen ze in een stal van 3,5 bij 4 m? Ik heb zelf een merrie van 1,75 die staat in een stal van 3bij 4m. Is dat niet te klein om er straks in te bevallen?
Bevallen ze in een stal van 3,5 bij 4 m? Ik heb zelf een merrie van 1,75 die staat in een stal van 3bij 4m. Is dat niet te klein om er straks in te bevallen?
Gho, als je ze ziet zie je wel dat ze meer dan ruimte genoeg hebben hoor
petraaken
mijn kraamstal was 3x3 maar het was dan ook een pony van 85 cm.
Utrolig
Geplaatst: 16-06-10 15:14
Ik wil in de toekomst mijn merrie gaan dekken, ze heeft nu al een stal van 4 bij 4 meter. Ze is 1.64m. Ze ligt nu al languit in stal, weet niet of ze die wel wil delen...hihi.
fanci_mike
Geplaatst: 16-06-10 15:16
paard was 1,65, box was zeg maar een dubbele 3*3 box, dus zo'n zes meter lang en dan drie meter diep. Achteraf zijn we hier heel blij mee geweest, na de bevalling kreeg ze wat kolieken en ging rollen, wij konden in de box bij de beeb blijven en hem uit de gevarenzone trekken op deze manier. In dit geval was 3*4 echt te klein geweest.
Helaas heb ik de stallen niet groter dan 3 x 3 maar het gaat altijd weer goed!
Daarna gaan ze meestal lekker het land op. En staan dag en nacht buiten..
Buiten bevallen is helemaal ideaal, maar je hebt het niet voor het zeggen, en 's nachts buiten laten als ze aan het eind lopen doe ik liever niet. Ze lopen hier langs een vaart en merries gaan altijd langs de kant van het water bevallen.....
hier is de merrie buiten bevallen, veulen en merrie staan dag en nacht buiten in een kudde met de mogelijkheid om naar binnen te kunnen, snachts staan ze op een eigen stukje paddock, dit omdat ik haar meer voer dan de andere paarden, voor ze beviel stond ze snachts apart en sliep ik in de caravan naast de paddock. Ik vond het fijn dat de merrie keuze had om binnen of buiten te bevallen. langs het water zou ik idd ook doodeng vinden.
Mijn merrie (1.72m) heeft normaal gesproken een stal van 3x3 dit was voor haar veel te klein om te bevallen. We hebben het tussenschot ertussen uitgehaald daardoor kreeg ze een 3x6 dit ging helemaal super. Ook nu het veulen er is hebben ze voldoende ruimte samen.
wij hadden een merrie die altijd beviel in een stal van zo'n 6x3. Ze was zelf 1,73 m en dat ging echt prima!
Mavelle
Geplaatst: 20-06-10 10:47
Merrie van 1.62, box van 3 bij 5. Dat is niet per se de kraambox, alle boxen zijn bij ons zo ruim Maar het gaat bij ons altijd goed, en het lijkt me ook groot genoeg.