Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Nu gewoon van tevoren laten scannen op één ei en nogmaals op 18 dagen en eventueel later nog een keer.

chocobroodje schreef:Als ik het dus goed begrijp was ze dragend van een tweeling is de 1ste met 6 maanden gestorven maar niet afgekomen, nu is het 2de veulen ook overleden. Kon de DA zeggen waardoor het 2de veulen is overleden?
Ik denk dat dit domme pech is hoor, wel heel naar!

inge176 schreef:Ik zou het denk ik ook weer doen, als je echt een veulentje van die merrie wilt. Je hebt gewoon ontzettend veel pech gehad.
Tuurlijk moet je met alles rekening houden (wat cassidy zegt).
En er is een kans dat het mis gaat ook op latere leeftijd. Maar het gaat ook zo vaak goed.
En kijk eens wat je er voor terug krijgt als je over vier/vijf jaar op je eigen gefokte paardje kan rijden.
Er is toch niets mooiers dan vanaf begin af aan je veulen op te zien groeien.
Ik bedoel maar te zeggen, er zijn ook zoveel mooie dingen (anders fokken er ook niet zoveel mensen met hun paarden).

Cassidy schreef:inge176 schreef:Ik zou het denk ik ook weer doen, als je echt een veulentje van die merrie wilt. Je hebt gewoon ontzettend veel pech gehad.
Tuurlijk moet je met alles rekening houden (wat cassidy zegt).
En er is een kans dat het mis gaat ook op latere leeftijd. Maar het gaat ook zo vaak goed.
En kijk eens wat je er voor terug krijgt als je over vier/vijf jaar op je eigen gefokte paardje kan rijden.
Er is toch niets mooiers dan vanaf begin af aan je veulen op te zien groeien.
Ik bedoel maar te zeggen, er zijn ook zoveel mooie dingen (anders fokken er ook niet zoveel mensen met hun paarden).
Ik denk dat er heel veel mensen met hun paarden fokken zonder zich te realiseren wat de consequenties zouden kunnen zijn. En als ze wel het worst case scenario tegenkomen, komen ze van een hele koude kermis thuis! Je hoeft op bokt nieteens zo heel ver te kijken, en je ziet ze langskomen, de verhalen van dracht en bevalling waar het niet goed is gegaan, en de spijt die ze achteraf hebben.

Caprice4evah schreef:Het spijt me zeer Cassidy maar je kan ook te ver gaan! Wat wil je hiermee bereiken, tis dat je zelf aangaf gekweekt te hebben anders zou ik denken dat je heel anti kweken was! Ik ben me ervan bewust ja! Vandaar mn angst, maar jij lijkt lijkt het doen over komen dat het een trauma moet wezen! Hier koop ik dus niets voor he...

Cassidy schreef:Ik denk dat er heel veel mensen met hun paarden fokken zonder zich te realiseren wat de consequenties zouden kunnen zijn. En als ze wel het worst case scenario tegenkomen, komen ze van een hele koude kermis thuis! Je hoeft op bokt nieteens zo heel ver te kijken, en je ziet ze langskomen, de verhalen van dracht en bevalling waar het niet goed is gegaan, en de spijt die ze achteraf hebben.
Cassidy schreef:Je vroeg niet of iemand na dit gebeuren nog zou dekken, je vroeg om advies wat JIJ zou moeten doen. Je hebt duidelijk aangegeven dat je bang bent om de merrie te verliezen. Vervolgens kom jij met allerlei verhalen dat je jezelf dood kunt rijden als je in de auto stapt.
Je kunt bewust risico's in het leven opzoeken, en je kunt sommige dingen ook proberen te omzeilen. Of het het uiteindelijk waard is, daar kan alleen jijzelf antwoord op geven.
Ik ben van mening dat je beter spijt kunt hebben van de dingen die je gedaan hebt dan spijt krijgen van de dingen die je niet gedaan hebt. Tot op zekere hoogte dan. Want er zijn dingen die ik persoonlijk niet zou doen. Daar valt onder meer onder: drugsgebruik, bungee jumpen, skydiven....nou ja vul maar in. Ik ken echter ook mensen in mijn omgeving die met dergelijke activiteiten geen problemen hebben.
Ga niet om advies vragen. Weeg de voors en de tegens af en maak zelf een weloverwogen beslissing.