Welk type/soort camera om te waken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Welk type/soort camera om te waken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 10:11

Nu de veulentijd er alweer aan begint te komen en we dit jaar 3 veulens verwachten wil ik toch graag een camera op mijn merrie's hebben.
Welk type camera hebben jullie, wat voor soort en wat kost zoiets?

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:03

Ik heb deze http://link.marktplaats.nl/258090739
helaas komt hij draadloos niet door de geisoleerde schuur heen, dus heb ik alsnog een kabel over het erf :(
Verder wel een fijn dingetje. 's nachts kan ik vrijwel alle hoeken zien van de box, alleen de hoeken zijn wat donker. Maar het ligt denk ik ook enorm aan de hoek en hoogte waarin je hem ophangt. Volgensmij is het beter om hem zo hoog mogelijk te hangen, ik heb hem op max. 2 / 2.5 meter hoogte hangen.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 16:25

Ik houd dit topic even in de gaten, mijn paard staat op 1,2 km bij mij vandaan en ik heb het een en ander gehoord over webcam's maar ik ben nogal a-technisch :7

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:06

Barvrouwke schreef:
Ik heb deze http://link.marktplaats.nl/258090739
helaas komt hij draadloos niet door de geisoleerde schuur heen, dus heb ik alsnog een kabel over het erf :(
Verder wel een fijn dingetje. 's nachts kan ik vrijwel alle hoeken zien van de box, alleen de hoeken zijn wat donker. Maar het ligt denk ik ook enorm aan de hoek en hoogte waarin je hem ophangt. Volgensmij is het beter om hem zo hoog mogelijk te hangen, ik heb hem op max. 2 / 2.5 meter hoogte hangen.

Ik heb dezelfde, stal staat zo'n 50 meter van het huis vandaan, en veel verder moet het niet zijn want dan lukt het draadloos niet meer.
Verder erg fijne camera, geeft duidelijk beeld (ook in het donker, en bij ons is het ook echt pikdonker in de schuilstal ), en zelfs redelijk duidelijk geluid.
Ik gebruik hem wel in combinatie met een birth alarm.. ik hoop nog eens zo technisch te worden door uit te vinden hoe ik hem op marestare krijg.. maar dat is tot op heden nog niet gelukt :+

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 14:56

Kytha schreef:
Verder erg fijne camera, geeft duidelijk beeld (ook in het donker, en bij ons is het ook echt pikdonker in de schuilstal ), en zelfs redelijk duidelijk geluid.

Geluid?? Die functie heb ik nog niet gevonden. Hoe werkt dat?

hiboune

Re: Welk type/soort camera om te waken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:19

heb net een elro gekocht

lijkt prima :D

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:26

let erop dat je nachtzicht heel anders kan zijn als overdags!
Ik dacht hem ook goed afgesteld te hebben. Zag alle hoeken perfect met daglicht. Maar toen het donker werd zag ik alleen nog
een cirkel van het midden van de stal :( Hij hing denk ik ook telaag

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:35

overdag ben k toch buiten :P
s nachts wil ik goed beeld hihi

afstellen moet ik nog doen..
eerst maar eens donker worden dan :P

drd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:22

Misschien wil ik er ook wel eentje! Werkt het ook door een ander huis heen? zeg maar dat het draadloos eromheen straalt ofzo??

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 09:38

drd schreef:
Misschien wil ik er ook wel eentje! Werkt het ook door een ander huis heen? zeg maar dat het draadloos eromheen straalt ofzo??

Nou, om een hoekje gaat niet lukken :+ Maar als het niet werkt, dan kun je de draadloze ontvanger teruggeven en dan kabel nemen van hun(zie de marktplaatslink). Dan issie welliswaar niet meer draadloos, maar werkt wel. Dat was bij mij dus het geval aangezien we in een zwaar geisoleerde loods zitten.

drd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 10:35

Waarom gaat dat dan niet? Had zo'n walkie-talkie en die doet het ook gewoon om hoeken enzo :D wat is daar dan anders?? Weet ik veel hoe het werkt
Ik denk dat ik daar geen kabel langs mag leggen :(

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 10:49

Wij hadden dit jaar deze camera: http://www.bascom.nl/infrarood_40_led_s ... p-210.html?

Qua beeld echt een geweldig ding. Haarscherp, goed te zien in het donker en een goed bereik. Nu stond bij ons de ontvanger slechts een meter of 10 (door muren) van de camera vandaan, maar hij kan ook verder weg staan. Op de specificaties staat tot 150m door muren, maar zo ver hebben wij hem niet getest.

Wij hadden de camera aan een laptop hangen die de beelden via MareStare op het internet zette. Vervolgens konden we thuis vanuit ons bedje de camera volgen!

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:16

mylittlejoy schreef:
Wij hadden dit jaar deze camera: http://www.bascom.nl/infrarood_40_led_s ... p-210.html?

Qua beeld echt een geweldig ding. Haarscherp, goed te zien in het donker en een goed bereik. Nu stond bij ons de ontvanger slechts een meter of 10 (door muren) van de camera vandaan, maar hij kan ook verder weg staan. Op de specificaties staat tot 150m door muren, maar zo ver hebben wij hem niet getest.

Wij hadden de camera aan een laptop hangen die de beelden via MareStare op het internet zette. Vervolgens konden we thuis vanuit ons bedje de camera volgen!

Dat is dezelfde als ik via de marktplaatslink aangaf. Misschien issie echt goed dan :Y)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:19

Barvrouwke schreef:
Kytha schreef:

Bij mij istie op mijn tv aangesloten, moet het geluid wel erg hard zetten, maar dan kan ik m'n merrie duidelijk horen :j

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:21

Wij hebben ook een webcam..momenteel nog op de pups,maar zometeen ook voor de paarden. Mijn man maakt websites, waar je de camera als menu optie hebt. Zo heb je overal beeld,zelfs op je mobiel en ben je dus niet afhankelijk van een tv scherm o.i.d..Tevens is het mogelijk het beeld via het elektriciteitsnet te laten lopen,mits je dus stroom van de stal naar huis hebt.Zo heb je geen extra kabel nodig.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:55

Kytha schreef:
Barvrouwke schreef:

Bij mij istie op mijn tv aangesloten, moet het geluid wel erg hard zetten, maar dan kan ik m'n merrie duidelijk horen :j

mhh.. Bij mij zit hij ook op de TV, maar ik werk wel met een utp kabel. Ik ga hem binnenkort weer aansluiten. Maar volgensmij kreeg ik alleen maar een enorme ruis te horen. }:0

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 12:37

wij hebben een logitech 9000 camera er staat dan een computer in de stal en in huis een router.
Met software (gratis te downloaden voor in camera) van webcam xp kunnen wij en anderen via een link meekijken.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:40

Ik wil ook een webcam op stal, heb daar echter geen internetverbinding. Zal dus iets van draadloos internet moeten worden met een laptop zodat ik haar overdag van het werk uit ook in de gaten kan houden. Ik lees even mee voor wat betreft de webcam.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:17

tjolieke: is er in de buurt geen internet verbinding te gebruiken? (d.w.z binnen zo'n 75m van de stal?)

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 18:45

Nee gaat niet lukken, dichtstbijzijnde huis is ongeveer 150 meter verder. En ik kan geen kabels over de weg gaan leggen.
Vodafone heeft een actie voor 1 maand moblie internet uitproberen, misschien is dat wel wat. Ik heb nog even tijd om het uit te zoeken.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:17

hmm jammer is dat, het zou de makkelijkste oplossing zijn

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:26

Om even heel asociaal in te breken, iemand nog tips voor mij? Ik woon zo'n 1,5 a 2 km van stal vandaan. Staleigenaresse heeft internet. Is het mogelijk om een webcam aan te sluiten en zelf thuis te kunnen checken? :o

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 22:29

ja dat is zeker mogelijk!
Als de staleigenaresse binnen de 75m van de stal woont en daar internet heeft kun je met webcam xp en een camera mee kijken.
Het ontvangst van de beelden van de cam moet dan via je staleigenaresse gaan.

Navayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 22:01

Ik heb echt een super camera! Het is de Bench KH 2074. Hij is draadloos en je kunt meerdere camera's op 1 ontvanger aansluiten. Super ontvangst, kleuren beeldscherm, haarscherp beeld en geluid. Ik heb er al zo'n 15 veulens mee op de wereld gezet! Komt ook goed door betonnen muren en bomen heen

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 23:33

Ik hoorde van een vriend dat er ook een webcam met ip adres bestaat.

Wie weet hier meer over? Is dit er?

Zoja, dan zou ik op het internet van stal (eventueel met versterker of extra router) een laptop in mn kast kunnen zetten, webcam met ip op de stal. Dan thuis inloggen op het ip adres van de webcam en voila...