Mijn merrie is nu 6 maanden drachtig en vanaf een maand of 5 kan ik het zien ( is wel haar eerste veulentje) 70 dagen lijkt me erg snel om dan al wat te zien.
Nee dat duurd nog wel even! In het gedrag merk je het soms wel wat, maar qua uiterlijk moet je nog even geduld hebben! Is trouwens super als je voor het eerst het idee krijgt: Jaaaaa ik zie wat
Ja van gedrag zie ik het heel hard, ze is ineens super sociaal, heeft een maatje op de wei en als ze elkaar niet zien word ze super zenuwachtig, begint heen en weer te lopen, te roepen, ... ze zal nog wel eens door de draad van de wei gaan heb ik het gevoel :-/ Terwijl ze vroeger gewoon zou hebben verder geknabbeld...
Paard v een vriendin van mij is nu 5mnd en als je echt kijkt zie je het een héél klein beetje. Lijkt me dus niet dat je met 70 dagen al wat hoort te zien.
mijn merrie is nu 154 dagen drachtig en het is nu echt aan haar te zien. Sinds een maandje is ze voller geworden in haar flanken en is der buik wat anders van vorm geworden. Het is nog wel minimaal maar al wel te zien. Verder merk ik met rijden dat ze iets anders is. Ze moet vaker mesten (terwijl ze dat normaal pertinent weigert om onder het zadel te doen) en daardoor merk je toch dat er in haar buik iets anders is. Maar met 70 dagen zag ik er echt nog niets aan hoor.
Bij Silke is ze in d'r flanken ook wat voller geworden, en haar gedrag is wat vriendelijker........ze leeft op een roze wolk...... Ben alleen ook zo benieuwd wanneer je het ongeveer kan gaan voelen........
Vorig jaar was t bij ons t eerste veulen en na 6 mnd werd ze wat dikker. Merrie is 167 cm. Na 9 mnd dacht ik echt van uhhh zit er wel wat in??? maar na 10 mnd zag je t wel. Op 9 mnd reed ik nog wedstrijden en niemand geloofde dat ze drachtig was. muv detravers die wel moesten doen..
nu is ze 16 wk. 4 mnd en zie ik nog niet heel veel. (tenminste als t goed is. a.s. maandag scannen) ze is wel wat ronder maar denk van de 8 uur gras per dag.. heerlijk.
Mijn merrie is nu met 5 maanden al bijna zo dik als bij haar vorige dracht op het eind. De vorige keer was wel de eerste keer dus dan is alles nog niet zo uitgerokken. Tenminste dat denk ik dan. Toen was aan het eind van de dracht ook nauwelijks te zien dat er iets inzat. Nu beginnen die flanken idd echt al behoorlijk op te vullen dus ik ben benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen.
peetro
Geplaatst: 28-09-09 00:12
Verschilt denk ik wel per paard, en per dracht. Paard van een vriendin was drachtig van haar eerste veulen, en liep tot 9 maanden vol in de sport, als je het niet wist, zag je niet dat ze dragend was. Bij de tweede dracht (3 jaar later, en minder in training) was ze wel al vanaf een maand of 5 tonend. Allebei de keren een gezond hengstveulen
InekeH87
Geplaatst: 28-09-09 14:39
ik kan nu bij mijn merrie ook het veulen voelen en zien bewegen. Het is al wel heel vroeg ze is nog maar 160 dagen drachtig. meerdere mensen die mijn merrie kennen hebben het nu ook gezien en gevoeld dus ik verbeeld me het echt niet. Bij mijn vorige merrie zag je tot aan het einde ook niets van de dracht maar bij deze is het nu met 5,5 maand echt heel duidelijk. Opvallend is wel dat dit een maidenmerrie is.
mijn merrie is nu 4 maanden drachtig en ik vind haar buik ook al wat van vorm gaan veranderen. het is nu niet echt meer een grasbuik, maar er zit nu een iets andere vorm in als normaal. (het is ook mijn eerste veulen dus ik weet het zelf ook allemaal nog niet zo goed).
ik was benieuwd wanneer je het veulen nu echt zou kunnen voelen bewegen??
Caresse07
Geplaatst: 08-10-09 11:44
Mijn merrie is nu ruim 4 maanden drachtig en je kunt het echt al wel zien, maar merrie is ook ouder en het is haar 4e veulen dus op zich niet raar dat je het al vrij snel ziet
Mijn paard is nu ruim 5 maanden drachtig en ze is al echt dik, het is haar 1e veulen. Met rijden is ze ook al aan het steunen en kreunen als ze een kleine volte moet draven.
Mijn pony is nu in haar 5e maand... maar een buik... pffff.... ik hoop dat het van het gras is...
PercyLeen
Geplaatst: 08-10-09 22:44
Ik kocht mijn merrie dragend in okt. (wist ik niet) en in jan. kwamen we er pas achter dat ze dragend was..3 april kreeg ze haar veulen! Bij de ene merrie zie je het heel duidelijk, bij de ander niet..zoals bij die van mij
Mijn merrie is nu 4,5 maand drachtig en haar buik begint iets van vorm te veranderen. Vorige keren was ze echt op 7 maanden helemaal rond, had ze geen zin meer en was ze dus uitgewerkt. Ze is nu veel sterker, dus ben benieuwd hoe lang ze nu door loopt (heeft gister nog 3 punten in het ZZ gelopen).
Mijn verzorgpony is nu ruim 5 maanden drachtig en gister bedacht ik me dat het wel leek alsof haar buik is begonnen met groeien! Ik twijfelde of het een grasbuik was of dat het al aan de dracht kon liggen maar aan de antwoorden hier te zien kan het dus al goed de dracht zijn! Ik rij met een barefootzadel en daarbij merk ik echt heel erg goed als ze wat dikker is en dat voelde ik gister ook en de laatste tijd heeft ze niet extreem veel gras gegeten. Spannend, het is al echt begonnen he Tijd gaat snel!
Bij die van mij merkte ik al gauw dat ze veel 'slomer' werd en alles wel best vond, maar was ook haar eerste veulen. Ik denk dat ik met 3-4 maand wel 'iets' zag, maar nog niet héél duidelijk. Daarna ging het vrij snel