moederloos veulentje.mijn kereltje,mijn kant van verhaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xyvonnex

moederloos veulentje.mijn kereltje,mijn kant van verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 21:02

moederloos veulen te koop op speurders.nl.

nou mijn hart brak bij het zien van zijn foto's.wat een hoopje elende.geen lichtpuntje of wat dan ook in zijn doffe oogjes te bekennen.niks je zag gewoon leegte.vies van het liggen in zijn eigen mest.gemaild met die mensen in giethoorn(dus) en ik mocht er om komen.
op zondag 16 aug ben ik om het arme beestje gereden.woensdag 19 aug zo tie pas 4 weekjes worden.
ik heb een bestelbus waar hij makkelijk in kon staan,vol met strooi en hooi.hij heeft een goede terugreis gehad,heeft een uurtje staan slapen en de rest van de twee en half uur staan knabbelen op hooi.
mijn plan was om hem eerst even in de tuin bij me te houden,want ik had een zielig en zwak veulentje verwacht.maar toen ik daar aankwam,stond er een parmantig en levendig best wel groot veulen voor me.
wat dus niet in de tuin kon.over naar plan b,wat ik nog niet had.maar het belangrijkste was dat hij weg was daar.
dus ben ik met mijn veulentje naar mensen gereden die paarden hebben en waar ik wel eens hielp,met de vraag of ze me alsjeblieft konden helpen.en ze zouden kijken of het zou lukken.
ik snel naar huis voor zijn emmer met pavomelk poeder te halen en veulenbrokjes.want had op de site van pavo gelezen dat hij daar ook zo snel mogelijk van moet leren eten.
de dierenarts laten komen,want wou graag weten of mijn kereltje gezond was,ook inverband met hun anderen paarden.nou gelukkig verklaarde d.a. hem helemaal gezond.
heel de nacht bij mijn kereltje geslapen en om de twee uur geprobeerd hem wat te laten drinken.wat zeer moeizaam ging met moeite en veel slaapgebrek heeft mijn kereltje 2 litertjes melk uit een bakje gedronken.heel de verdere ochtend met hem bezig geweest om hem te laten drinken.wat niet heel goed ging hij kreeg wel wat binnen,maar niet genoeg.rond de middag storte ik in want had in 48 uur tijd 4 uurtjes geslapen.waar ik niet zo goed tegen kan.kon alleen nog maar huilen om me kleine ventje wat nog moest wennen om uit een bakje te drinken mevrouw zei tegen me yvonne ga even lekker naar huis en zie maar wanneer je terug komt.daar was ik wel blij mee want kon ik even bij slapen voor 2 uurtjes want mijn kereltje had me immers nodig de volgende nacht.om kwart over twaalf kwam ik thuis om mijn beestjes thuis te verzorgen en uit te laten ,heb hulp gevraagd aan mijn zeer liever buurtjes i.v.m verzorgen van mijn beestjes thuis.en snel weer naar mijn ventje toegereden.waar ze tot mijn verbazing mijn veulen onder hun moedermerrie hadden gedaan om te drinken.dat lukte goed.dat hebben ze nog een keer of 5 gedaan en toen is zijn honger in zijn buikje denk aangewakkerd.had gevraagd of ik hem uit het bakje ook melk mocht laten drinken ,maar dat mocht.
ook werd me verteld dat ik niet mocht blijven slapen want de dochter ging het wel doen die nacht.wat ik niet wou want wou zelf mijn kereltje verzorgen.mocht dus niet ben toen rond twaalf uur s'nachts naar huis gereden.s'middags had ik schijnbaar nogal iets verkeerds gezegd tegen mevrouw en dat was het volgende; ik had op de pavosite gelezen dat het goed is om moederloze veulentjes verse paardenvijgen te geven en ik had het haar moederveulen zelf zien doen in de stal.dus stelde dat voor.nou dat viel dus blijkbaar zo verkeerd dat de bom al barste.dus durfde al niks meer te zeggen of te vragen en liep heel de dag op mijn tenen bang voor wat zou komen.de volgende ochtend gelijk weer er naar toe gegaan en hij had goed gedronken.YESYESYESwas wel beetje down want ik werd er steeds meer van buitengesloten.(maar begrijp nou wel waarom)s'avonds barste de grote bom.hoe kon ik heel de dag weggaan en het veulentje aan zijn lot overlaten,waar haalde ik die onzin vandaan over die mest en hoe had ik kunnen voorstellen om het arme beestje koffiemelk te willen geven.
ten 1ste was ik door mevrouw naar huis gestuurd om even bij te kunnen komen
ten 2de van die mest zie stukje eerder
ten 3de wat nou koffiemelk ben je gek ofzo.nog nooit van gehoord dat je een beestje koffiemelk geeft
is natuurlijk veel te vet.maar ja je geloofd zeker wat je zelf verdorrie verzint ofzo ik weet het ook niet hoor.natuurlijk heb ik dat niet gezegd en ook niet gegeven.
ik wordt letterlijk en figuurlijk bedreigd dat ik op moest donderen en als ik de politie erbij durfde te halen wisten ze me wel te vinden.stond helemaal over mijn toeren daar te staan.en als ik nu niet ging zouden er klappen vallen.oja en het paardje heete vanaf nu billie.had al eerder niet middag gezegd dat dat niet kon omdat mijn oppas kindje ook al zo heette.ik heb 2 uur langs de weg gestaan met mijn auto gewoon omdat ik niet kon auto rijden.ik zat er helemaal doorheen.en mijn kereltje dan.kon ik hem niet meer zien,ook durfde ik niet naar de politie.ik was het helemaal kwijt,dit alles was op dinsdag 17 aug twee daagjes later dus.ik las op mevrouw haar bericht dat ze een beetje heftig had gereageerd dacht ze.
ach ja het is maar wat je een beetje vindt.ik ga het hier even bij laten en probeer morgen weer verder te gaan.

de reden van mijn kant van het verhaal is dat ik er absoluut niet tegen kan als mensen onterechte dingen over mij op internet zetten,dan moet ik hier op reageren van mijn hoofdje.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: moederloos veulentje.mijn kereltje,mijn kant van verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:04

Ik was al bang dat dit zou gebeuren na het lezen van het andere verhaal.
Ik vind het goed dat je jouw kant van het verhaal laat weten. Daar heb jij immers ook recht op gezien het jouw veulen is.
Hopelijk komen jullie er toch uit!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:08

Kan je het veulen niet alsnog terug krijgen? Jij hebt het toch gekocht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:13

Ze heeft het wel gekocht maar niet de juiste zorg gegeven, 2 kanten van het verhaal zijn hier beiden niet netjes bezig

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:14

nu de andere kant van het verhaal dus
en zijn jullie nu weer vriendinnen? nadat je zo zwart gemaakt bent hier?
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 27-08-09 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:15

Lynn_nikita heb je hierboven niet gelezen dat de TS dat dus nooit gezegd heeft :?

En breezy302 was jij erbij dat TS het veulen niet de juiste zorg gaf? Vraag ik me een beetje af na zo'n conclusie.
Laatst bijgewerkt door Flabbergast op 27-08-09 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:16

Lynn_Nikita schreef:
nu de andere kant van het verhaal dus
maar jij wou het veulen koffiemelk geven??

Heb je de openingspost uberhaupt wel gelezen? Er staat duidelijk dat het koffiemelk incident niet waar is. Of je deze TS of de andere moet geloven laat ik in het midden. Ik neem ze beiden met een korreltje zout.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:17

ik vind het een beetje met modder gooien naar elkaar en vind het totaal niet nodig!
zorg eerst maar eens dat het helemaal goed gaat komen met dat veulen!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:17

feit blijft wel dat een veulen kapen van iemand anders gewoon niet okee is, al had eppie wel het beste voor met het veulen.
Dat had nooit zo mogen gebeuren en ik had als TS zijnde toch zeker de politie erbij gehaald.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:18

ik was al aan het veranderen, maar jullie waren me voor
alleen wijken de verhalen wel erg veel van elkaar af

Diablo

breezy302 schreef:
Ze heeft het wel gekocht maar niet de juiste zorg gegeven,

Zegt de ándere partij. Wat daar waar van is, weet je natuurlijk niet. En dan nog: wie is zij om dan maar te beslissen dat het veulen van eigenaar moet wisselen?

Anoniem

Ezumii schreef:
Lynn_nikita heb je hierboven niet gelezen dat de TS dat dus nooit gezegd heeft :?

En breezy302 was jij erbij dat TS het veulen niet de juiste zorg gaf? Vraag ik me een beetje af na zo'n conclusie.

De juiste zorg is niet in een kofferbak en een in tuin...lijkt me erg duidelijk.

En idd de verhalen wijken er van elkaar af, ik geloof deze beide dames daarom gewoon ook niet.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:19

Dus je gelooft ze niet, maar neemt wel aan wat er gezegd is, en dús heeft deze TS het veulen niet de juiste zorg gegeven.
Je spreekt jezelf wat tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:20

Diablo schreef:
breezy302 schreef:
Ze heeft het wel gekocht maar niet de juiste zorg gegeven,

Zegt de ándere partij. Wat daar waar van is, weet je natuurlijk niet. En dan nog: wie is zij om dan maar te beslissen dat het veulen van eigenaar moet wisselen?

Zegt deze TS zelf, weet niets van paarden, wil een veulen in de tuin stallen en vervoert in een kofferbak ( of een bus whatever) dat is niet de juiste zorg. En idd het van eigenaar verwisselen snap ik ook niet helemaal. Deze TS heeft het veulen gekocht en is dus van haar.

Ik geloof ze beiden niet en neem ze met een flinke korrel zout en trouwens van die kofferbak en tuin staat in beide verhalen. Beter lezen AUB

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:21

Ezumii schreef:

dus omdat het hierboven staat klopt het meteen dat ze het niet gezegd heeft??
en 2,5 uur in een bestelbusje is wel normaal?
of een veulen in de tuin willen houden zonder te weten waaraan begonnen word

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:22

Lynn_nikita, dan draaien we hem om ;). Omdat de starter van het andere topic iets zegt over koffiemelk is het dus WEL gezegd?

Over het verhaal in de tuin, het veulen is ooit op de stal van de andere mevrouw terecht gekomen dus ik denk dat dát al op zn pootjes terecht is gekomen. En voor de rest heb ik geen mening, ik was er zelf niet bij en kan er dus helemaal niks zinnigs over zeggen. Behalve dat degene die het veulen betaald heeft toch écht eigenaresse is :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:24

Lynn_Nikita schreef:
Ezumii schreef:

dus omdat het hierboven staat klopt het meteen dat ze het niet gezegd heeft??
en 2,5 uur in een bestelbusje is wel normaal?
of een veulen in de tuin willen houden zonder te weten waaraan begonnen word

Nee ok dat is wel maar ik denk dat ze over de koffiemelk de waarheid wel spreekt, de andere dingen geeft ze ook toe maar toch geloof ik ze beiden niet. Vind het een erg vreemd verhaal.

En TS je hoeft je veulen niet op te geven hoor, jij hebt hem toch gekocht? Ok niet helemaal de juiste zorg gegeven maar mishandeld/verwaarloost of whatever heb je niet gedaan. Ik zie geen reden waarom jij hem moet op geven mits je er goed voor gaat zorgen met begeleiding!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:25

Ezumii schreef:
Lynn_nikita, dan draaien we hem om ;). Omdat de starter van het andere topic iets zegt over koffiemelk is het dus WEL gezegd?

Over het verhaal in de tuin, het veulen is ooit op de stal van de andere mevrouw terecht gekomen dus ik denk dat dát al op zn pootjes terecht is gekomen. En voor de rest heb ik geen mening, ik was er zelf niet bij en kan er dus helemaal niks zinnigs over zeggen. Behalve dat degene die het veulen betaald heeft toch écht eigenaresse is :).

Ik vroeg aan haar of dat klopte
ik zeg niet dat ze dat gedaan heeft
ik bvroeg: wou jij het veulen koffiemelk geven?

dat is geen beschuldiging maar een vraag?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:27

Ach, een veulen vervoeren in een busje, daar zal hij niets van krijgen. Uiteraard hoort het in een trailer, maar om dan meteen te zeggen dat het veulen slechte zorg kreeg. TS heeft wél hulp gezocht, ze heeft het beste (denk ik) met het beestje voor. Je kunt niet zomaar een veulen in beslag nemen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:28

Lynn_Nikita schreef:
Ezumii schreef:

Ik vroeg aan haar of dat klopte
ik zeg niet dat ze dat gedaan heeft
ik bvroeg: wou jij het veulen koffiemelk geven?

dat is geen beschuldiging maar een vraag?

De manier waarop je het schreef kwam bij mij ook aanvallend over.

@Diablo, ik heb nooit gezegt slechte zorg maar onjuiste zorg

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:28

Pff, echt een héle andere kant van het verhaal.
In het andere topic werd je neergezet als of je een of andere gestoorde gek was die niks van dieren wist..

En kofferbak of niet, ik had dit diertje ook ábsoluut niet kunnen laten staan..

Ts, je hebt recht op je veulen, hij is van JOU en niet van Eppie. ;)

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:29

@ breezy

wat is het verschil van een veulen in de achterruimte van een auto (bestelbus) en een trailer dan als ik vragen mag want een veulen van 4 weken in een trailer is ook zeer gewaagt

weet je wat voor tuin de TS heeft? en een veulen van 3 weken heeft heus geen kilometers weide nodig

TS sterkte vind het zo rot voor je

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:31

En wat als de kosten die tot nog toe zijn gemaakt door de andere partij, de waarde van het veulen overstijgen? Krijgt de "andere kant" zijn geld nog terug?

Of er nu wel of niet koffiemelk aan dat veulen gegeven is, maakt niet uit, maar geen plan B klaarhebben als plan A niet lukt is niet echt handig. Verder vind ik het niet zo handig dat de partij waar het dier nu staat van mening is dat er helemaal geen DA bij is geweest. De mest van het oudere dier aan een veulen geven had ik ook niet zomaar geroepen, maar ook daarin eerst het advies van de DA gevraagd. Informatie van websites is niet altijd correct en voorzichtig op te volgen (als je al beslist om dat te doen).

Vraag aan de TS: kun jij de extra kosten aan die het houden van een dergelijk veulen met zich meebrengt? Kun jij het financieel en emotioneel aan als dit dier voor niets anders te gebruiken is als grasmaaier? Hij gaat nu goed, maar de vraag is of hij door de slechte start niet langdurige problemen gaat krijgen. Heel veel veulens halen het derde levensjaar niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:36

Topic starter, je had het beste voor met het veulen, petje af! Maar misschien was het beter geweest eerst te overleggen met mensen die verstand van veulens hebben en plaats hebben om een veulen groot te brengen, eer je een veulen koopt. Een veulen groot brengen doe je niet via de Pavo site.

Op mij kom je over dat je totaal geen verstand hebt van veulens en paarden.

Ik heb het andere topic niet helemaal goed gelezen, alleen het begin. Vraag mij af wie jouw getipt heeft hier te komen, die had jouw ook wel kunnen helpen met het veulen.

Je praat over de mevrouw, voor mij niet zo duidelijk hoe je haar kent.

Kennelijk denk je nog steeds dat je een veulen van 4 weken met hooi groot kan brengen en dat moedermelk niet echt nodig is voor een veulen. Dat een veulen meer drinkt dan een paar slokjes melk.

Je bedoelt het goed, maar wees eerlijk dat je heel erg penny bezig bent geweest.

Maar het is nog steeds jouw veulen, geef het uit handen, betaal de kosten er voor in een veulen opvang en bekijk of je het veulen als gezond en wel kan verkopen, misschien wordt het een pracht paard en verkoop je hem als hij 3 jaar is en dan heb je je kosten weer terug van het grootbrengen.

Overigens ben jij de gene die een naam verzint voor het veulen. Vraag mij af waar het veulen nu is en wie zich als eigenaar gedraagt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-08-09 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:38

ik heb met verbazing dat andere topic eerst gelezen en dan nu hier de andere kant van het verhaal.

ik vind dat TS het heel goed gedaan heeft om het veulen daar weg te halen.
nu heeft hij het veel beter.
en dat het vervoerd is in een busje...so what,het moest daar weg en het is er niet ziek van geworden.

in mijn ogen is TS gewoon de eigenaresse, zij heeft het veulen gekocht.

en dat het later bij eppie38 verder verzorgt is ,maakt haar natuurlijk geen eigenaar.
zij had Yvonne gewoon ook zelf overal bij moeten betrekken en niet het veulen naar zichzelf moeten trekken

ik erger me dan ook aan de verering in het andere topic,alsof eppie38 het diertje gered heeft en Yvonne de boeman is.

dat de kosten voor de eigenaresse zijn lijkt me duidelijk,maar ik zou het veulen echt niet voor de helft aan eppie38 geven ,alleen omdat zij nu de zorg op zich genomen heeft [ iets wat ze graag gedaan heeft ]

ik vind het andere topic een beetje raar overkomen.

ik heb ook een doodziek paard gehad en mijn stalhoudster heeft daar ook veel zorg aan verleend maar dat maakt haar geen mede eigenaar van mijn paard.