Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
wilmatj schreef:ik zou ze snachts lekker binnen houden.
kan je hem beter in de gaten houden.
en is in de nacht nog aardig fris hoor

. Diablo schreef:Meningen zijn verdeeld dus. Ik twijfel zelf ook. Ik denk dat Wesley (mijn veulen) het wel aan zou kunnen, maar ik vind het zo sneu als hij in de regen 's nachts buiten zou moeten staan. Aan de andere kant vind ik het weer sneu om zijn moeder 's avonds binnen te halen, want die staat veel liever buiten.
Mijn omheining is schriklint, alleen heeft Wesley daar niet zoveel schrik van.
. Zodra onze andere merrie terug is van de hengst, willen we ze wel dag en nacht buiten laten, als het goed weer is. Als er veel regen wordt voorspelt halen we ze wel 's nachts binnen, aangezien ze geen schuilstal hebben, en het veulen wel droog moet kunnen liggen. MarijeR schreef:De mini's komen wel 's nachts op stal. Voornamelijk omdat die veulens zo op de achterbank van een auto passen en dat hier in de buurt al eens is gebeurd...
Anders bleven die ook 24/7 buiten.
gem schreef:MarijeR schreef:De mini's komen wel 's nachts op stal. Voornamelijk omdat die veulens zo op de achterbank van een auto passen en dat hier in de buurt al eens is gebeurd...
Anders bleven die ook 24/7 buiten.
Potdorie, bij jullie ook al?
Enkele kilometers bij mij vandaan, is vorig jaar ook een veulentje van een week gestolen met een personenauto. De naastwonende "dame van lichte zeden" heeft het zien gebeuren.
Verder ga ik met de rest, die de boel lekker buiten laat, mee ..... schuilstalletje en veulie blijft lekker droog.
fjordnina schreef:Lekker naar buiten met het spul. Er wordt vaak teveel vermenselijkt. Veulens zijn niet van suiker en kunnen prima tegen de temperaturen die er nu zijn.
Het shetlandveulen wat wij in 2007 hadden liep met een week al 24/7 buiten. Dat was net na de kerstdagen...
Dan spreek je dus inderdaad over een koude ondergrond. Zolang ze echter droog kunnen liggen is er niks aan de hand.
Voor een veulen is 24/7 buiten veel beter dan opsluiten omdat het wat koud (en waar praten we dan over? 3 graden op de grond?) zou worden.