Ook J'adore D'Antikana verdient hier een plaatsje...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Antikana_

Ook J'adore D'Antikana verdient hier een plaatsje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 12:53

Na een dracht zonder problemen, kwam ik gisteren op stal om mijn hoogzwangere merrie te verzorgen.
ZE was uitgerekend voor 14 april en gedekt van VDL Douglas, en iedereen keek er volop naar uit!
Helaas lag gisteren het veulen dood naast de merrie.
Het was een prachtig zwart merrieveulen met slechts 1 wit voetje, precies wat we besteld hadden.
ZE heeft wel niet geleefd, maar ze was reeds enorm geliefd... |(

RIP mijn lieve, kleine J'Adore!!!!! Ik heb je gisteren reeds een ster gegeven... |( |(

(ik weet niet of het hier goed staat, maar had haar graag toch even haar moment gegund)
Laatst bijgewerkt door _Antikana_ op 24-03-09 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

juval

Re: Ook J'adore D'Antikana verdient hier een plaatsje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 12:54

ach, wat jammer...heel veel sterkte!!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 12:54

Heel veel sterkte

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 12:55

Jeetje, heel veel sterkte met het verlies!

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 12:55

Antikana, waarschijnlijk ook rhino?
Heeft je veearts iets gezegd of onderzocht?
En hebben jullie op stal nog andere drachtige merries? is ze met veel merries in contact gekomen...

_Antikana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 12:56

Inderdaad, ook rhino... We hebben op stal nog 3 andere merrie en reeds eentje die ook haar veulen is kwijtgeraakt... Als ik je onderschrift zie, zie ik dat ook jij niet veel geluk hebt... Denk dat het daar in de streek hangt, zij staat in zeveneken gestald!
Laatst bijgewerkt door _Antikana_ op 24-03-09 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 12:56

wat jammer zeg..
je kijkt er zolang naar uit en dan gebeurt er zoiets...
veel sterkte en hoe is de merrie eronder?

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 12:57

Jeetje verschrikkelijk zeg!

_Antikana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 12:57

De merrie heeft er totaal geen last van. Zij keek zelfs gisteren niet toen we het veulen uit de stal haalden. ZE stond gewoon lekker verder te eten...

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:05

jep Antikana, hoewel Da bij ons zijn eerste geval had, vreesde ik dat er nog véél gingen volgen. Nochtans hadden wij onze paarden mooi geïsoleerd, na nieuwjaar!!!

Ik weet waar je staat, en ken je paardje ook (ben er helemaal verliefd op!!!), zonde voor jou. Hopelijk blijft het bij jullie ook bij deze 2 gevallen.

Mijn merrie keek er ook helemaal niet naar, k denk dat da typisch is, als het veulen dood geboren wordt. Ze had ook niets van voorbereiding op veulenen, was gelijk echt niet klaar!
Maar ik heb wel problemen gehad achteraf, met nageboorte die niet volledig eraf was, véél laten spoelen enz. Gelukkig nu alles OK.

Véél sterkte alvast, en volgend jaar meer succes!!!

(en het klonk zo echt het perfecte veulen zeg)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:09

God wat vreselijk is dat toch he.
Gelukkig is haar geboorte toch bekend gemaakt en heeft ze dus ook haar plaatsje hier op Bokt.

Heel veel sterkte.

_Antikana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 13:11

Dankjewel... Veel sterkte aan jullie daar ook.
Hopelijk blijft het voor jullie bij deze...
Mijn merrie was ook niet klaar, niets van uier, ook helemaal niet gescheurd. Voorlopig doet de merrie het goed, maar we houden haar in de gaten.
Dan woon jij waarschijnlijk niet ver uit de buurt dan?
Klonk inderdaad als het perfecte veulen... WAs ook enorm hoog gekoot, maar helaas... Volgend jaar probeer ik het mischien opnieuw...

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:22

Dina is uitgerekend voor alle dagen, we houden zo ons hart vast!!! En erna nog een draagmerrie, vol van Nabab, van ons kleintje dat intussen in VS zit, onbetaalbaar veulentje!

Nee hoor, hebben elkaar al es tegengekomen, kapaza denk ik. Mijn merrie had identiek dezelfde afstamming als de jouwe!

Dit jaar laat je ze niet meer insemineren? En hoe zit het met je dek? Heb je hem nog tegoed, of is er geen afspraak te maken met de hengstenhouder?

_Antikana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 13:29

Idd, heb net even in je profiel gespiekt. Herinner het me weer... Voor de dek moeten we nog allemaal eventjes voor bellen... Er word echter gevreesd dat ik alles kwijt zal zijn. De merrie word enkel opnieuw gedekt als ik niets, of toch bijna niets moet bijleggen voor een nieuwe insiminatie. eigenlijk heb ik er voorlopig genoeg van, maar vind het zonde van de weggegooide centen...

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:31

Ja, er zijn toch meestal afspraken wat betreft doodgeboren of verworpen veulens ?

Heel erg jammer zoiets, je zit er niet op te wachten. Ik wens jullie heel veel sterkte toe, gelukkig is de merrie niet helemaal van streek, dan zou het nog eens dubbel zo moeilijk zijn voor jullie allebei !

Wat je ook doet, hopelijk gaat het de volgende keer wel goed ! Ik zal duimen in ieder geval !

_Renske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:33

Wat verschrikkelijk zeg! Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies.!

_Antikana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 13:34

dankjewel...

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:34

Laat je stalhouder maar bellen, da's ne mens die toch een beetje "invloed" heeft, en ook het onderste uit de kan kan halen!

Zo rot zeg! Dat zou wel zonde zijn, en dan begrijp ik dat je dit jaar al helemaal niet meer zou willen fokken.

Ik heb mijn portie van het paardenleed door de jaren heen al meer dan gehad. Ik vond het zonde vh veulen, maar vorig jaar was ik veulen en mams kwijt, en daar ben ik dan echt maandenlang niet goed van geweest (ik zag die merrie zo graag!).
Dus vond dat ik geluk had dit jaar :?
Ik ga ze nu wel terug laten dekken, maar na 3 jaar hou ik deze dek wel voor bekeken, en ga ik mijn eigen ding doen...

_Antikana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 13:38

Jep, inderdaad... Laat hem wel eens bellen...
Heb het in je profiel gezien... Je hebt inderdaad ook je leed al gehad... Dit was normaal gezien ook het laatste veulen voor de komende 5 jaar, maar zal de plannen nog eentje moeten opschuiven... Ben wel enorm dankbaar dat mijn merrie in orde is en er zelf nog lekker vrolijk bijstaat...
Ben jij al drie jaar aan het proberen van contact misschien???

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:49

ja, als er iemand dat kan, is hij dat wel (ik vind dat zo'n schat van ne vent ook!)

Ja, ik kan ervan meespreken, da's dus echt iets waar je dankbaar voor mag zijn, dat Antikana zelf OK is!

Jep, 3 jaar op rij. :(
Jaar 1, 2006 zeker, was ze gewoon leeg op t einde vd zomer, wel gescand op 3 en 6 weken. Dus op naar 2007. Terug gescand 3 en 6 weken, in augustus staat die paardig! Ik opnieuw laten insemineren (echt laat op het jaar, maar ik wou die dek!) en Regumate bijgegeven, en toen krijgt mijn beestje zandkoliek in maart 2008. Dus had ik zelfs geen merrie meer, maar k had wel nog 3jarige Bentley uit Ulana, dus k heb die dan laten dekken van Contact, 3de jaar dus... en nu rhino.

K mag dus van VDHeffinck nog steeds mijne dek hebben dit jaar, mits beetje opleg bij een LEVEND veulen. Maar ik zie dat ECHT NIET MEER ZITTEN!

Hopelijk kan M nog wat afdwingen bij die hengstenhouder, want jouw beschrijving van het veulentje klonk als 1 om voor te tekenen!!!

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 14:33

Veel sterkte Antikana, gecondoleerd met het verlies van je veulen.
Wij wachten nu ook in spanning af... De merries zijn wel geënt tegen Rhino, maar dan nog is het geen zekerheid...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:03

KS-ITP --> KS

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 19:43

Wat een tegenslagen seg, ik kreeg gisteren nog een mailtje doorgestuurd van iemand die het op haar beurt van de Watergang had gekregen, zij hadden weet van 14 merries in de streek die geaborteerd hadden :\
Kwamen jullie merries nog op één of andere manier in contact met andere paarden?

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 21:04

Jeetje meid wat vreselijk! Sterkte!

Megacarmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 09:28

Wat verschrikkelijk! Tegen de Rhino kan je helaas niets doen... Maar wat ontzettend zonde dat je juist van zon veulentje gedroomd hebt, en het er ook uit komt, maar helaas dood is... ;(

Heel veel sterkte toegewenst!